آرامش
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

تا حالا شده به این موضوع فکر کنید که آرامشتان در زندگی مختل شده و نیازمند یافتن راهکاری برای بازگرداندن آرامش به زندگیتان هستید؟ گاهی ترس از شکست مانع رسیدن ما به آرامش میشود و گاهی دیگر سایر ترس هایمان نظیر ترس از تنهایی که ریشه در عزت نفس و اعتماد به نفسمان دارد. گاهی نیز کلافه و آزرده خاطر هستیم اما نمیدانیم چه شده است. راستش را بخواهی این روزها آرامش به بزرگترین آرزو  آدم ها تبدیل شده و هرچه بیشتر در زندگیشان تلاش میکنند برای رفاه بیشتر متاسفانه در اکثر مواقع از آن دورتر و دورتر میشوند.

آرامش چیست؟

راستش را بخواهید منشا اصلی آرامش درون شما است برای همین من آن را آرامش درونی نیز مینامم. هرچقدر درون آرام تر و افکار منظم تری داشته باشید زندگی راحت تر و آرامش بیشتری هم در زندگی دارید . همین آرامش درون است که منجر میشود شادی های کوچک در زندگیتان به چشم بیاید و شما را شاد کند و همین درون آشفته است که بزرگترین دستاورد ها هم شما را خوشحال نمیکند.

چطور به آرامش برسیم؟

در ادامه به بررسی راهکارهایی میپردازیم که بتوانید با استفاده از آن ها ذهن خود را کنترل کرده و در زندگیتان به آرامش بیشتری برسید. با کنترل ذهن و ضمیر ناخودآگاهتان میتوانید زندگی خود را بیمه کنید و به بالاترین سطح آرامش که آرزوی هر فردی در زندگی است برسید.

مثبت اندیش باشید

مثبت اندیشی اصلی ترین عامل رسیدن افراد به آرامش است اینکه شما به هر حادثه و اتفاقی به شکلی زیبا بنگرید، موجب میشود که حوادث ناگوار نیز حس و حالتان را بد نکند. همیشه در زندگی به نکات مثبت توجه کنید. این نکات مثبت میتوانند نظیر غذا خوردن یک بچه گربه، خندیدن یک بچه و چای خوردن با یک دوست قدیمی ساده باشد. هنر زندگی بهره بری از همین نکات به ظاهر کوچک و دم دستی است. ذهن خود را از چیزهای مثبت پرکنید. قانون جذب هم میگوید هرچه مثبت اندیش تر باشید و بهتر جواب میگیرید چون شما در نهایت چیزی را به دست می آورید که در زندگی به ان می اندیشید.

در زمان حال زندگی کنید

زندگی در زمان حال بزرگترین لطفی است که میتوانید در حق خودتان بکنید. گذشته ها خوب و یا بد گذشته و فصل قبلی زندگیتان بوده است و اکنون هیچ تاثیری در زندگیتان ندارد. و آینده ای هم که هنوز نیامده است و کسی نمیداند که قرار است چه اتفاقی در آن بی افتد، ارزش اعصاب خوردی تنش و اضطراب را ندارد پس در زمان حال زندگی کنید و از زندگیتان لذت ببرید.

مدیتیشن

مدیتیشن و آشتی با کودک درون از اصلی ترین راهکارهای کمکی بازگرداندن آرامش به زندگی است. محیطی آرام و بی سروصدا که در آن کسی مزاحم شما نمیشود را انتخاب کرده و در آن به مراقبه و مدیتیشن بپردازید. این کار ذهن شما را آرام کره و آرامش را به زندگیتان بازمیگرداند.

تقویت عزت نفس

خود دوستی اصلی ترین وظیفه ای است که شما در قبال جسم و روحتان دارید. فکرش را بکنید، خدایی که آسمان ها و زمین را آفریده است و کهکشان ها با آن عظمت را خلق کرده است، صلاح دیده است که شما را به این دنیا اضافه کند و اندیشیده است که دنیا به کسی مثل شما نیاز دارد. پس چرا نباید خودتان را دوست داشته و از او بابت این لطف و مرحمتش سپاس گذار نباشید؟

موسیقی

گوش دادن به موسیقی از هر نوعی که باشد ذهنتان را آرام کرده و حال خوب را به شما باز میگرداند. پس به موسیقی گوش دهید و از آن لذت ببرید اینکه چه سبک موسیقی حال شما را خوب میکند یک موضوع کاملا شخصی است که به سلیقه شما مرتبط میشود و نمیتوان یک نسخه کلی پیچید که مثلا موسیقی سنتی آرامش بخش است و موسیقی راک تنش و اضطراب را زیاد میکند . پس به موسیقی گوش دهید که حالتان را خوب میکند.

ورزش کنید

در انتها پیشنهاد میکنم که حتما هر روز ورزش کنید. ورزش کردن هم انرژیتان را تخلیه میکند هم حس و حالتان را خوب میکند و هم سلامت جسمتان را تضمین میکندو شما را از تنش و اضطراب ابتلا به بیماری نجات میدهد. پس حتما روزانه حتی شده 30 دقیقه را به ورزش اختصاص داده و ورزش کنید.





:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: