نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

درست چندساعت قبل از اینکه شروع به نوشتن این مطلب کنیم، بیماری به  مجموعه مراجعه کرده بود که مدعی بود هزینه ی زیادی را به صورت ماهانه برای خرید باتری سمعک پرداخت می کند و این در حالی است که حتی گاهی پیش می آید از پک باتری که از مراکز دیگر خریداری کرده است چندتایی اصلا کار نکنند. از طرفی نمی تواند باطری اورجینال را از نمونه غیر اصل آن تشخیص داده و چند باری هم مورد کلاهبرداری قرار گرفته و کالای غیر اورجینال را با قیمت بالا و کیفیت پایین خریداری کرده است. وقتی با او بیشتر صحبت کردم متوجه شدم در مراجعه ی اولیه ای که به مجموعه سمعک پایتخت داشته است، ما سمعک شارژی را به او پیشنهاد دادیم اما به دلیل صرفه جویی در هزینه ها وی سمعک دیگری را تهیه کرده است و اکنون بسیار ناراضی و شاکی از هزینه های جانبی سمعکش است. از این رو تصمیم گرفتم مطلبی را برایتان آماده کنم تا توضیحاتی جامع در مورد سمعک شارژی ارائه داده و از نظر صرفه اقتصادی آن را با سمعک باتری خور مقایسه کنیم. از طرفی می خواهیم معایب و مزایای این سمعک را صراحتا شرح داده تا با چشمی باز خرید خود را انجام دهید.

راهنمای خرید سمعک شارژی

 

نمایشگر ویدیو
 
 
 

 

این سمعک ها که این روزها به یکی از پرطرفدارترین مدل های سمعک در جهان شناخته می سوند در سال 2016 وارد بازار شده و در بدو ورود نیز با استقبال گسترده ای مواجه شدند. این سمعک ها معوملا از نظر سطح تکنولوژی در رده ی سمعک های هوشمند قرار دارند و نکته ی حائز اهمیتی که بهتر است در مورد آنها بدانید این است که تمامی برند های تولید کننده در ازای هر سمعکی که تولید می کنند، نمونه ی شارژی آن را نیز وارد بازار می کنند. اغلب سمعک ها از جمله سمعک پشت گوشی و داخل گوشی می توانند سمعک شارژی باشند. این سمعک ها در دو رده ارائه می شوند. دسته اول سمعک هایی که شارژر استیشن (برای شارژ کردن نیاز است که شارژر از برق شهری تغذیه کرده و در واقع به برق متصل شود)دارند و دسته دیگر پورتابل هستند به این صورت که شامل یک کیس هستند که با یک بار شارژ کردن کیس می توانید چندین بار سمعکتان را شارژ کنید.

سمعک شارژی چیست؟

سمعک شارژی که در سال 2016 روانه ی بازار شد، به مجموعه ای از سمعـک ها می گویند که بدون نیاز به تعویض باتری کار کرده و می توانید باتری آنها را مستقیما شارژ کنید. در این سمعـک ها دیگر لازم ندارید هر چند روز یک بار باتری سمعکتان را عوض کنید. چراکه باتری این سمعـک ها قابل شارژ هستند.  این قابلیت در سمعک ها بر قیمت سمعک تاثیر مستقیم دارد. سمعک هوشمند و به روز اکثرا در رده های سمعک شارژی عرضه می گردند. راحتی استفاده از این سمعک بسیار بیشتر شده و بیماران درگیر با مشکلاتی  از قبیل خرید باتری سمعک، تعویض باتری سمعک و در بعضی شرایط خاص تهیه باتری سمعک نمی شوند. سـمعک های شارژی خود را به راحتی قبل از خواب داخل شارژر خود بگذارید و صبح روز بعد از صدای سـمعک شارژی خود لذت ببرید. سـمعک های شارژی عموما سـمعک های پشت گوشی هستند، به تازگی چند مدل سمعک داخل گوشی شارژی نیز معرفی شده اند که با هماهنگی قبلی قابل سفارش هستند. برای اطلاع از قیمت انواع سمعک شارژی با ما تماس بگیرید.

مزایای استفاده از سمعک شارژی:

مزایای استفاده از این سمعک ها به جای سمعک های معمولی عبارتند از:

  1.  راحتی بیشتر: در طی دوره ی استفاده از این سمعک ها دیگر نیازی نیست هر چند روز یکبار باتری سمعک را عوض کنید، پس اگر چشمتان ضعیف است و یا لرزش دست دارید استفاده از این سمعک ها برایتان مناسب تر است.
  2. صرفه ی اقتصادی: قیمت سمعک شارژی  از 15 میلیون تومان شروع می شود و قیمت سمعک های باتری خور از 10 میلیون تومان. از این رو در نگاه اول از نظر اغلب بیماران صرفه اقتصادی سمعک های باتری خور بیشتر است این در حالی است که بسته 6 عددی باتری سمعک در بهترین حالت 200 هزارتومان است که شما هر 10 روز یکبار نیاز به خرید بسته های 6 عددی دارید. یعنی چیزی حدود ماهی 600 هزارتومان. که هزینه ای سالانه 7 میلیون تومان برایتان به همراه دارد. در حالی که برای نگهداری از سمعک شارژی اصلا نیازی به این رقم در یک سال نیست.
  3. ایمنی بالا: گاهی پیش می آید که باتری سمعـک توسط کودکان یا حیوانات خانگی بلعیده شوند، از آنجایی که این باتری ها سمی هستند ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به بار بی آورد. این در حالی است که در سمعـک های شارژی باتری ها مانند باتری های یکبار مصرف سمی نبوده و آسیب های جبران ناپذیری به فرد نمی زند.
  4. کارایی بیشتر:  اگر از سمعک های شارژی استفاده کنید می توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. از طرفی این سمعک ها اثرات مخرب محیطی صدها باطری در طول سال را ندارد.
  5. کیفیت بالا: این سمعک ها از آنجایی که نسل جدیدی از وسایل کمک شنیداری هستند نسبت به مدل های غیر قابل شارژ کیفیت بسیار بالاتری را ارائه می دهند.
  6. عملکرد بهتر: اللخصوص در محیط های سرد
  7. و…

معایب سمعک شارژی:

  • عدم امکان کنترل و تعویض باطری توسط کاربر
  • وابستگی به شارژر
  • تنوع پایین

انواع سمعک شارژی

این سمعک ها به انواع گوناگونی تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

1- سمعک‌ شارژی لیتیوم یون

در این نوع از سمعک‌ها امکان تعویض باتری را ندارید و در واقع  باتری پلمپ شده است. شما میتوانید به سادگی سمعـک را به شارژ زده و این شارژ را به مدت زمان 5 ساعت در خود نگه می دارد. نکته حائز اهمیت در مورد این سمعـک ها این است که آنان از استاندارد یک بار شارژ در روز پیروی می‌کنند.

تذکر: نکته بسیار مهم در استفاده از این نوع سمعک آن است که در ساخت آنها از لیتیوم که ماده‌ای سمی و آتش‌زا است استفاده می شود پس باید در محافظت از محفظه آن بسیار کوشا باشید.

2- سمعک شارژی بدون نیاز به باتری

در ساخت این نوع از سمعـک ها که نیازی به باتری ندارند، اغلب از محفظه برای شارژ تعبیه شده است. برای شارژ سمعکتان کافیست که سمعـک را دقیقاً به همان شکلی که روی گوش قرار می‌دهید روی محفظه قرار دهید، این بخش عملکردی شبیه به یک منبع الکتریکی داشته و با اتصال به پریز برق فرایند شارژ سمعـک را انجام می دهد. این سمعک ها معمولا برای افراد سالمند تجویز می شود چراکه شارژ آن برای این افراد بسیار راحت است.

3- سمعک‌ نقره روی

این  سـمعک که از جدیدترین تکنولوژی در ساخت باتری آن استفاده شده است، ترکیب دو فلز نقره و روی در آنها باتری های قابل شارژ را بوجود آورده است. این سمعـک حاصل خلاقیت شرکت ZPower بوده و با این ایده جدیدی سمعک‌های عادی می‌توانند از باتری شارژی استفاده کنند. البته باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید که این سیستم‌ها به عنوان یک محصول مونتاژ شده به فروش نمی‌رسند.

4- سمعک شارژی با باتری قابل شارژ

باتری در این مدل از سمعک شارژی پلمپ نیست. این مدل از باتری ها خودشان به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول، سمعـک های عادی که از باتری های قابل شارژ در آنها استفاده می شود و دسته دوم، نوعی سمک شارژی است که باتری آن باید به شکل جداگانه شارژ شود. لازم به ذکر است که اگر به هر دلیلی باتری را به شارژ متصل نکنید کافیست از یک باتری دیگر استفاده کنید.

باتری سمعـک های قابل شارژ

این باتری ها در انواع مختلفی طراحی شده و در بازار تجهیزات کمک شنیداری عرضه می شوند. در میان انواع باتری های موجود، باتری های قابل شارژ لیتیوم ـ یون به دلیل عملکرد بهترشان در میان مصرف کنندگان پر طرفدار تر هستند. برای شارژ کامل این باتری ها چیزی حدود 4 ساعت زمان نیاز است و پس از شارژ کامل می توانید به مدت 30 ساعت بدون وقفه از سمعـک خود استفاده کنید. عمر مفید این باتری ها در صورت نگهداری و استفاده ی صحیح و اصولی حدودا 5 سال می باشد. مدل  دیگر باتری سمعک شارژی که در واقع نسل اول این باتری ها به حساب می آید ،باتری های نقره  روی می باشند. کاربرد این باتری ها این روزها به دلیل کارایی پایینشان بسیار کاهش یافته است. از بزرگترین معایب این باتری ها این است که پس از شارژ کامل نهایتا 6 ساعت کار میکنند و عمر مفیدشان در بهترین حالت حداکثر 6 ماه است.

 



:: برچسب‌ها: سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

دوربین بولت یکی از انواع پرطرفدار دوربین مداربسته بر اساس شکل ظاهری است که مناسب برای استفاده در فضای باز می باشد. دوربین بولت از نظر شکل ظاهری شبیه به یک گلوله می باشد. جنس بدنه آن معمولا استیل و یا متال بوده و مقاومت قابل قبولی در مقابل ضربات فیزیکی، باد و باران و گرد وغبار دارد همین امر موجب شده تا از دوربین بولت در فضا های سر باز مانند درب ورودی ساختمان ها و فضای درون باغ ها نیز استفاده کنند. دوربین بولت انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

انواع دوربین بولت

دوربین بولت را بسته به موارد زیادی از قبیل جنس بدنه نوع لنز و سایر امکاناتی که دارد به انواع مختلفی تقسیم میکنند که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

دوربین های مداربسته بولت به سه دسته تقسیم می شوند که در کیفیت های متفاوت و توسط برند های متفاوتی از جمله داهوا، سونی، های لوک، هایک ویژن و… ساخته می‌شوند که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

  • دوربین مداربسته بولت آنالوگ
  • دوربین مداربسته بولت آنالوگ hd
  • دوربین مداربسته بولت تحت شبکه

دوربین بولت HD

برای نصب این دوربین از کابل‌های کواکسیال استفاده می‌شود. این دوربین ها نسبت به دوربین های تحت شبکه امکانات نسبتا کمتری داشته اما از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار هستند.

دوربین مداربسته IP بولت

تکنولوژی ip تکنولوژی جدیدیست که در ساخت انواع دوربین های مداربسته به کار می رود و به این نوع از دوربین ها، دوربین مداربسته ip میگویند. اغلب افرادی که تقاضای خرید دوربین مداربسته را دارندا ترجیح می‌دهند تا دوربین مداربسته تحت شبکه یا همان ip بولت را خریداری کنند. از مزایای این دوربین ها می توان به مواردی مانند کیفیت تصویر، کنترل و دریافت تصاویر از راه دور، نصب آسان و … اشاره نمود. دوربین ip تصاویر را در بستر شبکه انتقال می دهد و کافیست که بر روی دستگاه و تلفن همراهتان اینترنت داشته باشید تا تصاویر را در هر نقطه از دنیا که می خواهید دریافت کنید.

مزایای دوربین بولت

دوربین مدار بسته بولت

۱- دید در شب دوربین بولت

یکی از قابلیت های این مدل دید عالی در شب می باشد. توجه داشته باشید که معمولاً در دوربین های مداربسته ال ای دی های مادون قرمز قرار دارند که در کنار لنز دوربین تعبیه شده اند. این ال ای دی ها کمک می کنند تا دوربین های مداربسته از جمله دوربین مداربسته بولت در شب دیده مناسبی داشته باشد و در تاریکی نیز بتوانند تصاویر را ثبت و ضبط کنند.

۲- لنز دوربین مداربسته بولت

یکی دیگر از ویژگی های این مدل لنز آن می باشد که معمولا به سه دسته ثابت یا وریفوکال یا موتورایز تقسیم میشود. در نظر داشته باشید که اگر دوربین شما دارای لنز ثابت باشد تنها می توانید در یک زاویه دید ثابت تصاویر را مشاهده و ثبت نمایند و همچنین لنز های ثابت به هیچ عنوان امکان بزرگنمایی تصاویر را ندارند اما اگر دوربین مداربسته بولت دارای لنز وریفوکال باشند شما می توانید زاویه دید و زوم را به صورت دستی انجام دهید و زاویه دید متغیر می باشد همچنین شما امکان بزرگنمایی تصاویر را نیز دارید اما یکی از پرکاربردترین لنز های دوربین لنز موتورایز می باشد اگر دوربین شما شما دارای لنز موتورایز باشد می توانید زاویه دید وسیعی را پوشش دهید هم چنین امکان بزرگنمایی و نیز این وجود دارد ولی یکی از ویژگی های مهم طرح لنز موتورایز امکان کنترل از راه دور توسط یک موتور کوچک می باشد.

انواع لنز در دوربین مداربسته بالت

دوربین بولت

همانطور که میدانید لنز همواره مهمترین آیتم برای تعیین کیفیت تصاویر یک سیستم نظارتی است که مشخص کننده میزان زاویه دید در یک دوربین است. دوربین‌های بولت از دو نوع لنز ثابت و متغییر ساخته می‌شود که هر کدام از این‌ها قابلیت و زاویه دید متفاوتی را ارائه می‌دهند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

لنز ثابت: این لنز نمی تواند بر روی یک سوژه خاص زوم کند. در اکثر مدل های دوربین‌ مدار بسته بولت که از لنز ثابت استفاده می‌کنند نمی توانند جزئیات تصاویر را ارائه دهند. به همین دلیل نیزه قیمت آن‌ها نسبت به دوربین‌هایی که قابلیت زوم دارند پایین‌تر است.

لنز متغییر: لنزهای وریفوکال قابلیت زوم در دو حالت ۳۵ تا ۸۰ درجه و ۲۵ تا ۸۵ درجه را دارند. استفاده از لنز متغییر در دوربین مدار بسته بالت باعث گسترش زاویه دید و تصویر برداری کامل از محیط توسط این دوربین می‌شود.

۳- کیفیت تصاویر دوربین بولت

توجه کنید این مدل ها معمولاً در کیفیت تصویر ۱ مگاپیکسل تا ۱۲ مگاپیکسل تولید و به بازار عرضه می شود. شما می توانید برای مکان هایی که از حساسیت بالایی برخوردار هستند مانند سوله ها، درب مغازه و غیره از دوربین مداربسته بولت استفاده کنید. معمولاً برای مکان هایی مانند درب طلافروشی یا کارخانجات از دوربین های مداربسته که دارای کیفیت تصویر دو الی ۴ مگاپیکسلی می باشند. استفاده می کنند چرا که این مناطق از حساسیت بالایی برخوردار هستند.

۴- ضد آب بودن دوربین بولت

دوربین بولت

از دیگر ویژگی های ممتاز دوربین مداربسته بولت این است که، ضد آب و ضدگردو غبار است و از استاندارد های حفاظتی  IP66 و IP67 پشتیبانی کرده که همین امر باعث میشود نسبت به سایر دوربین های مداربسته  مقاوم‌تر باشد. این مقاومت از این رو در ساختار این دوربین ها لحاظ شده است که بتوان به سادگی از آنها در فضاهای بیرونی استفاده کرد و بارش برف و باران به دوربین شما آسیب نزند.

۵- زاویه دید دوربین مداربسته بولت

دوربین بولت با توجه به لنز به کار رفته در دوربین زاویه دید متفاوتی دارد. اگر فاصله کانونی لنز دوربین کمتر باشد زاویه دید دوربین بازتر و تصاویر واضح تری را خواهید داشت در دوربین های مدار بسته از دو نوع لنز ثابت و لنز متغیر استفاده می شود.

۶- نصب آسان

اغلب از دغدغه های مهم خریداران هنگام خرید دوربین مداربسته، فرآیند نصب دوربین مدار بسته است. این که دوربین کجا باید نصب شود تا کمترین نقطه کور را داشته باشد. به طور کلی دوربین های بالت به دلیل امکان حرکتی که دارند از محدودیت مکانی کمتری برای نصب برخوردارند. در واقع شما میتونید دوربین خود را بر روی دیوارها، سقف و یا هر مکان مشابه دیگری بدون اندکی سختی نصب کنید. در اصل دوربین بولت برای نصب در مکان های کوچکی مانند راه پله ها، راهروها و… طراحی شده اند و قابلیت حرکتی، آنها را سازگار با انواع محیط های کوچکتر نموده است.

۷- جلوگیری از بازتاب نور

دوربین بولتاز جمله روش هایی که معمولا سارقین به منظور از کار انداختن دوربین مدار بسته به کار می برند این است که با تاباندن نور مستقیم بر روی لنز دوربین های حفاظتی مانع از دید آنها می شوند. دوربین های مداربسته بولت به این دلیل که در ارتفاع و فاصله های زیاد نصب می شوند و لنزشان به سمت پایین است، سارقین نمی توانند با این روش آنها را از کار بی اندازند.



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

دوربین مداربسته یک وسیله امنیتی است که افراد برای کنترل اماکن خود در زمان عدم حضورشان و یا کنترل بهتر در زمان حضورشان از آن استفاده می کنند. دوربین ها انواع گوناگونی دارند که بر همین اساس کارایی متفاوتی نیز دارند مثلا یک دوربین مداربسته مناسب کنترل پارکینگ های عمومی است در حالی که یک دوربین دیگر مناسب کنترل مسیر ورودی ساختمان است. در این مقاله میخواهیم با دوربین مداربسته بیشتر آشنا شویم

انواع دوربین مداربسته

دوربین مداربسته با توجه به کاربری که دارد(محلی که قرار است به کنترل بهتر آن کمک کند)، شکل ظاهری اش، قدرت کلنزشض، ویزگی دید در شب، نوع انتقال تصویر و ... به انواع مختلفی تقسیم می شوند که عبارتند از:

انواع دوربین مداربسته از نظر شکل ظاهری:مداربسته دام

  • دوربین اسپیددام
  • بالت
  • دوربین صنعتی
  • دوربین کیوب
  • دوربین لامپی
  • دوربین پین هول
  • دوربین مدار بسته چشم ماهی
  • پانورما
  • بیبی کم

انواع دوربین مداربسته بر اساس تکنولوژی ساخت: دوربین تحت شبکه، دوربین hd، دوربین ahd، دوربین مگاپیکسلی، دوربین آنالوگ، دوربین وایرلس، دوربین سیمکارتی

انواع دوربین بر اساس نوع لنز: لنز ثابت، گردان یا ptz

قیمت دوربین مداربسته

این روزها شرکت های داخلی و خارجی بسیاری اقدام به ساخت انواع دوربین مداربسته با کیفیت ها و خدمات پس از فروش متنوع میکنند. بدیهی است که با در نظر گرفتن آیتم های زیادی مثل کیفیت دوربین، امکانات آن، قدمت شرکت سازنده دوربین مداربسته، خدمات پس از فروش و... قیمت دوربین ها باهم متفاوت است. از این رو برای استعلام دقیقی باید بدانید چه دوربینی، از چه برندی و با چه امکانات و مدت زمان خدمات پس از فروشی مد نظرتان است.

خرید دوربین مداربسته

دوربین مداربسته را از خیلی جاها می توان خرید اما پیشنهاد میکنیم حتما از یک شرکت معتبر خریداری کنید که خدمات پس از فروش معتبری به شما ارائه دهد تا در صورت هرگونه نقص فنی و خرابی احتمالی دوربین شرکت سازنده دوربین مداربسته پاسخگو باشد.

منبع: شرکت نظارت گستر ایمن. نگاکو ارائه دهنده انواع دوربین مداربسته با گارانتی معتبر در ایران

 



:: برچسب‌ها: نظارتگستر , نظارت گستر ایمن , نگاکو , سیستم نظارتی هوشمند , دوربین امنیتی ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

در این مقاله متوجه خواهید شد دوربین مدار بسته بولت چیست؟ و جهت خرید از نمایندگی داهوا در تهران روی لینک کلیک کنید.

دوربین مدار بسته بولت

یکی از انواع دوربین مداربسته که دارای قابلیت ضدآب می‌باشند دوربین بولت است و دارای شکل ظاهری به صورت استوانه بوده به این خاطر به دوربین بولت معروف شده است بیشتر در محیط های بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد اما در محیط داخلی نیز در بعضی مواقع نصب می کنند توجه داشته باشید که دوربین بولت در بازار به دوربین گلوله‌ ای یا دوربین بالت نیز شناخته می شود.

کاربرد دوربین مدار بسته بولت

دوربین های مداربسته بولت از استاندارد آی پی ۶۶ و آی پی ۶۷ برخوردار می باشد یعنی این دوربین در برابر نفوذ آب و گرد و غبار از مقاومت بالایی برخوردار است برای همین اگر شما می خواهید در محیط های خارجی از دوربین های مداربسته استفاده کنید بهترین گزینه دوربین های مداربسته بولت می باشند چرا که در برابر شرایط آب و هوایی مقاومت بیشتری دارد.

البته در نظر داشته باشید که دوربین های مداربسته بولت در برابر آب مقاوم هستند اما به این معنی نیست که شما این دوربین های مداربسته را در داخل آب غوطه ور کنید.

شما می توانید دوربین های مداربسته بولت را بر روی دیوار نصب کنید جنس بدنه دوربین های مداربسته از فلز می باشد که باعث افزایش مقاومت این دوربین های مدار بسته شده است شما می توانید برای پوشش فضای بیرونی ساختمان مانند فضای بیرونی فروشگاه یاماها و تنها و غیره از دوربین های مداربسته استفاده کنیم چرا که گزینه بسیار مناسبی باشد.

چنانچه نیاز به تعمیر دوربین مداربسته خود دارید با همکاران ما در بخش تعمیرات با شماره تماس ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در ارتباط باشید.

انواع دوربین مداربسته بولت

دوربین های مداربسته بولت به سه دسته تقسیم می شوند کیفیت های متفاوت ساخته می‌شوند.

دوربین مداربسته بولت آنالوگ
دوربین مداربسته بولت آنالوگ hd
دوربین مداربسته بولت تحت شبکه

ویژگی های دوربین مداربسته بولت

این دوربین های مداربسته کیفیت تصویر زاویه دید و قابلیت دید در شب و غیره از ویژگی های دوربین های مداربسته بولت می باشد که شما باید در هنگام خرید به آنها دقت کنید در ادامه این ویژگی ها را برای شما ذکر می کنیم.

زاویه دید دوربین مداربسته بولت

دوربین های مداربسته بولت با توجه به لنز به کار رفته در دوربین زاویه دید متفاوت می باشد اگر فاصله کانونی لنز دوربین کمتر باشد زاویه دید دوربین بازتر و تصاویر واضح تری را خواهید داشت در دوربین های مدار بسته بعد از دو نوع لنز ثابت و لنز متغیر استفاده می شود.

دید در شب دوربین مداربسته بولت

یکی از دوربین هایی که دارای قابلیت های دید در شب می باشند معمولاً دوربین های مداربسته بولت هستند این دوربین ها در محیط هایی که نور وجود ندارد نیز می توانند تصاویر را به خوبی ثبت نماید. تصاویر در شب یا تاریکی مطلق از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که به این خطر در دوربین های مداربسته بولت این قابلیت تعبیه شده است و به خاطر کمبود نور در شب و عدم امکان استفاده از منبع نور سفید معمولاً از امواج نور IR برای ثبت تصاویر در شب استفاده می کند.

توجه داشته باشید که برد دید دوربین های مداربسته بولت در تعداد و نوع ال ای دی هایی که در آن به کار رفته است بستگی دارد شما می توانید برای بالا بردن سطح کیفیت تصاویر دوربین مداربسته بولت در شب تکنولوژی مادون قرمز EXIR استفاده کنید کیفیت خیلی بالا تر و واضح تر از نور مادون قرمز معمولی می باشد.

منبع: نظارت گستر ایمن



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

این روزها خرید دوربین مداربسته به یکی از اصلی ترین دغدغه های افراد تبدیل شدته است. چرا که فارغ از اینکه چقدر هزینه می کنید، ممکن است شرایطی پیش بیاید که از خرید خود راضی نباشید و این به این دلیل نیست که دوربین بدی خریده اید بلکه دوربین مداربسته شما نیاز هایتان را مرتفع نمی کند. در هنگام خرید دوربین مداربسته اولین نکته ای که اصلا نباید از آن غافل شوید، کاربری شما است. یعنی از دوربین چه توقعاتی دارید و به وسیله آن چه محیطی را می خواهید رسد کنید. در ادامه یک راهنمای جامع خرید دوربین مداربسته برای شما عزیزان ارائه می دهیم. امیدوارم که کارساز واقع شود.

 

راهنمای خرید دوربین مدار بسته

 

اساسی ترین نکته قبل از خرید دوربین مداربسته که نباید از آن غافل شوید، ویژگی های منحصر به فرد هر یک از انواع دوربین ها است، باید دقیقا بدانید که هر دوربین چه نقاط قوت و ضعفی دارد و در حالت کلی دوربین ها چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند. این اطلاعات کمک میکند تا بر این اساس بتوانید بهترین خرید دوربین مداربسته را برای محیط خود داشته باشید.

 

۱- ظاهر دوربین ها با هم تفاوت دارند

 

اولین تفاوتی که هنگام خرید دوربین مداربسته در دوربین ها به چشم می آید، ظاهر فیزیکی آنها با یکدیگر است. دوربین مدار بسته از نظر شکل ظاهری با یکدیگر تفاوت های بسیاری داشته و به دسته بندی های: دوربین مدار بسته دام، دوربین بالت، دوربین های صنعتی، دوربین های مینیاتوری، دوربین های مادون قرمز IR و دوربین مداربسته اسپید دام و… تقسیم می شود، که در ادامه مفصلا هر یک را معرفی خواهیم کرد.

 

۲- دوربین ها از نظر فناوری ساخت باهم تفاوت دارند

 

در هنگام خرید دوربین مداربسته در نظر داشته باشید که، هر دوربین امکانات، ویژگی ها و کارایی های خاص خود را دارد که آن را برای محیطی به خصوص با کاربری خاص مناسب می کند. به طور مثال وضعیت آب و هوای منطقه ای که میخواهید برای آن خرید دوربین مداربسته انجام دهید، شرایط جوی محیط  پروژه، تعداد و موقعیت سوژه هایی که قرار است به کمک دوربین بر آنها نظارت داشته باشید، مساحت محیطی که قرار است دوربین تحت نظارت داشته باشد، میزان دقتی که از دوربین انتظار دارید و… تماما مواردی هستند که منجر بمی شود در ساخت هر دوربین فناوری خاصی به کاربرده شود.

 

۳-نحو انتقال فایل در دوربین ها متفاوت است.

 

یکی دیگر از مواردی که دوربین ها در آن باهم تفاوت دارند و در خرید دوربین مداربسته تاثیر دارد، سیگنال دریافت و انتقال اطلاعات است. دسته بندی دوربین مدار بسته بر اساس نحوه انتقال فایل عبارتند از:


دوربین های مگاپیکسلی

 

لازم به ذکر است که هر یک از این دوربین ها نیز، به دو دسته ی دوربین مداربسته بی سیم و دوربین های نیازمند کابل کشی، نیز تقسیم می شوند که قیمت خرید دوربین مداربسته آنها باهم متفاوت است. پرطرفدارترین انواع دوربین های وایرلس یا بی سیم، دوربین لامپی و دوربین بیبی کم است. نصب این دوربین ها بسیار ساده بوده و از طرفی قیمت مقرون به صرفه آنها موجب می شود تا در میان کاربران دوربین های خانگی، بسیار محبوب هستند.

 

۴- رنج قیمت دوربین مداربسته متفاوت است.

 


یکی دیگر از وجه تمایزهای انواع دوربین مدار بسته، قیمت دوربین مداربسته است. بدیهی است با توجه به تنوع دوربین ها از نظر ویژگی های مختلفشان، قیمت آنها نیز بسیار متنوع باشد. با در نظر گرفتن این اصل که در هر حال بودجه ای که در اختیار دارید تاثیر زیادی در انتخاب دوربینتان دارد، یکی از انواع دسته بندی ها دسته بندی بر اساس قیمت دوربین است. در میان انواع دوربین ها قیمت دوربین های آنالوگ از سایر دوربین ها کمتر است. اما دوربین های تحت شبکه یا همان ip کیفیت تصویر بالاتری دارند و این دوربین ها در بستر شبکه امکان ارسال همزمان اطلاعات به تمام نقاط جهان را فراهم می کنند. البته قیمت دوربین مدار بسته تحت شبکه از سایر انواع دوربین ها بالا تر است. در حالت کلی بسته به امکانات و ویژگی هایی که یک دوربین دارد قیمت آن نیز تغییر می کند.

 

۵- فناوری های ذخیره سازی در دوربین ها متفاوت است

 


هنگامی که یک دوربین مداربسته میخرید، بسته به نوع دوربینی که تهیه کرده اید، نیاز به تهیه دستگاه DVR یا NVR و یا کارت حافظه SD دارید. اگر از دستگاه استفاده می کنید دیتا ها از طریق کابل از دوربین به دستگاه شما منتقل می شوند و نهایتا دستگاه آن را به نمایشگر ها برای پردازش و ثبت اطلاعات انتقال می دهد.

 

۶- منبع تغذیه انواع دوربین مدار بسته باهم متفاوت است

 


دوربین ها از نظر منبع تغذیه باهم تفاوت دارند. برخی از دوربین ها از طریق برق شارژ می شوند و برخی دیگر از طریق انرژی خورشیدی. دوربین مدار بسته خورشیدی برای تصویربرداری نیازی به برق ندارند و توسط باتری که توان نگهداری ۷ روز متوالی انرژی دورن خود را داشته و از انرژی خورشیدی تغذیه می شود، کار میکند.

 

۷- تفاوت در برندهای ارائه دهنده دوربین

 


برندهای معتبر بسیاری در داخلی و خارج ایران زیادی در زمینه تولید دوربین مدار بسته فعال هستند. از اصلی ترین نکاتی که در هنگام خرید سیستم های نظارتی حتما باید لحاظ شود برند تولید کننده است. از برترین برندهای دوربین در ایران میتوان به داهوا، هایلوک، ایمو، هایک ویژن، رستر و… اشاره نمود.

 

۸- تفاوت در ویژگی های تشخیص هدف:

 


دوربین مداربسته امنیتی از نظر تشخیص هدف به دو دسته ثابت (فیکس) و PTZ تقسیم می شوند. هنگامی که هدف ما نظارت بر نواحی خاصی است(به طور مثال فکوس بر روی پیشخوان طلافروشی) از دوربین مدار بسته ثابت استفاده می کنیم این دوربین ها دقت بالایی داشته و فقط از یک منطقه خاص تصویر برداری کرده و توان چرخش ندارند. اما دوربین های PTZ بیشتر مناسب نواحی وسیع (مانند خیابان ها و چهار راه ها به منظور کنترل ترافیک)هستند و قابلیت چرخش به بالا، پایین و چپ و راست را دارند. بدیهی است که ویژگی ثابت یا قابل چرخش بودن نیز می تواند بر روی قیمت دوربین مدار بسته اثرگذار باشد.

 

۹- ویژگی دید در شب هوشمند:

 


یکی دیگر از قابلیت های منحصر به فرد سیستم های نظارتی، قابلیت دید در شب آنها است. دوربین مدار بسته دید در شب همانطور که از نام آن پیداست، توانایی تصویربرداری در نواحی کم نور با کیفیت مناسب را دارد. گفتنیست نسل جدیدی از دوربین های مداربسته به بازار ارائه شده اند که، به دوربین دید در شب رنگی معروف هستند که تصاویر تمام رنگی در طول شب به کاربر ارائه می دهند.

 

نکات مهم در انتخاب دوربین مدار بسته 

 


همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، انتخاب یک دوربین مداربسته مناسب کاملا بستگی به نیازهای شما دارد. قبل از هر چیزی باید این نکته را در نظر داشته باشید که چه نوع دوربینی نیازهای شما را برطرف می کند. دوربین‌ها بر اساس تکنولوژی ساخت به دو دسته‌ی  انالوگ و تحت شبکه تقسیم می‌شوند. دوربین‌های تحت شبکه معمولا تصاویر را به‌صورت بی‌سیم (وایرلس) منتقل می‌کنند. از طرفی مکان نصب دوربین مدار بسته نیز فاکتور مهمی در انتخاب دوربین است. از طرفی برای محیط‌های بیرونی که امکان در معرض باد و باران قرار گرفتن دوربین وجود دارد، بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که از این نظر مقاوم باشد. در دسته بندی دوربین های مدار بسته، دوربین های کوچکی نیز وجود دارد که به آنها مینیاتوری می گویند. از این دوربین ها معمولا برای مصارف خاص و با کسب مجوزهای لازم استفاده می شود. از دیگر آیتم هایی که در برد دوربین تاثیر بسزایی دارند اندازه‌ی لنز است. از طرفی قابلیت دید در شب یکی از قابلیت‌های مهم دوربین‌هاست که متناسب با محیط باید به آن توجه کنید.

منبع: نظارت گستر ایمن



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

ترانک شبکه چیست؟ هنگام نصب دوربین مدار بسته چه نیازی به ترانک دارید؟ اگر دنبال پاسخ این سوال هستید و میخواهید بدانید که ترانک چیست و چه کاربردی دارد و چه انواعی دارد، در این مقاله از سری مقالات آموزشی سایت نظارت گستر با ما همراه باشید. چنانچه قصد خرید ترانکینگ یا داکت را دارید و می خواهید با انواع ترانک و داکت آشنا شوید ما در این مقاله کوشیده ایم تا ۲۰ نکته ارزشمند که در هنگام خرید ترانکینگ ها باید از آن ها مطلع باشید را برای شما لیست کنیم.

جهت مشاهده لیست محصولات داهوا کلیک کنید.

ترانک در شبکه چیست؟

ترانک شبکه

ترانک شبکه در اصل یک خط و یا پیوند ارتباطی است که در واقع برای حمل کردن همزمان چندین سیگنال طراحی شده است تا بدین وسیله دسترسی شبکه را بین دو نقطه فراهم کند. ترانک‌ها عموما توانایی متصل کردن مراکز سوئیچینگ را در یک سیستم ارتباطی دارند. این سیگنال‌ها می‌توانند هر نوع داده‌ی ارتباطی را منتقل کنند. یک ترانک شبکه معمولا از رشته فیبر نوری، کابل و یا چندین سیم تشکیل شده است که در یک کابل فیزیکی به هم متصل شده‌اند تا پهنای باند موجود را به حداکثر برسانند. علاوه بر آنچه گفتیم ترانک  وسیله ای کاربردی است که به صورت یک حالت کاور تمامی کابل کشی های پی در پی بر روی دیوار را به صورت کامل درون خود قرار داده و موجب زیبایی بیشتر محیط داخل ساختمان در هنگام کابل کشی و نصب دوربین مداربسته می شود.

جنس بدنه ترانک چیست ؟

تمامی ترانک ها از پلاستیک فشرده که تحت عملیات تزریق پلاستیک با فشار و دمای بالا تولید می شود، ساخته می شوند. در حالت کلی جنس بدنه ترانک شبکه یا PVC است و یا UPVC که معمولا بر اساس برند و کیفیت مورد نیاز یکی از این دو متریال مورد استفاده قرار می گیرد. عمده تفاوت ترانک ها با متریال های مختلف میزان مقاومت آنها در برابر نور خورشید و عدم تغییر رنگ و کیفیت به مرور زمان است. متریالی که در بدنه ترانک شبکه مورد استفاده قرار می گیرد، باید به گونه ای باشد که در مقابل ضربات محکم آستانه ی تحمل بالایی داشته باشد و همچنین انعطاف پذیری بالایی داشته باشد، چرا که ترانکها در زوایای مختلف حرکت می کند و باید به گونه ای ساخته شده باشند که در این زوایا شکسته نشوند. ( یکی از تفاوت هایی که ترانک و داکت با هم دارند نیز دقیقا همین انعطاف‌پذیری است چرا که داکت به هیچ وجه انعطاف پذیر نبوده و با کوچکترین فشار شکسته میشوند. )

چنانچه نیازمند تعمیر دوربین مدار بسته خود هستید کلیک کنید.

ترانک شبکه در چه ابعادی در بازار موجود است؟

ابعاد ترانک شبکهترانکینگ ها از نظر عمق، عرض و سایز درب در ابعاد مختلفی توسط شرکت ها تولید و به بازار عرضه می شوند. عرض های رایج ترانک شبکه در بازار ایران،  80، 105، 150 و 195 میلی متر است. البته گفتنی است که ترانک ها عمق های متفاوتی نیز دارند که با توجه به حجم کابلی که قرار است از محفظه ترانک عبور کند، خریدار متناسب با نوع نیازی که دارد یکی از آنها را انتخاب می کند. رایج ترین عمق ترانک موجود در بازار 50 میلی متری است. علت اینکه ترانکینگ در عرض ها، عمق ها و سایز های مختلف تولید می شود، این است که اگر حتی شخصی نیاز به عبور 5 رشته کابل برق از درون یک ترانکینگ را داشت، بتواند متناسب با نیاز خود عمق و عرض مناسب را انتخاب کند. این کار ضمن صرفه جویی در هزینه ها برای مصرف کننده، الزام خرید یک سایز نامناسب را نیز برای شخص از میان می برد. در هنگام خرید یک ترانک عبارتی نظیر ترانک b×a را مشاهده خواهید کرد، که عدد اول عرض بدنه ترانکینگ و عدد دوم  عمق آن را مشخص می کند. بدنه ترانک ها در حالت استاندارد، طولی معادل ۲ متر دارند که اگر کاربری نیاز به ۱ متر ترانک داشته باشد حتما باید یک شاخه دو متری را تهیه و بر اساس نیاز با طول دلخواه خود برش بزند.

مزیت ترانک شبکه چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

در پروژه های نصب دوربین مدار بسته معمولا زمانی از  “ترانک شبکه” استفاده می شود که به دلایلی نظیر اجاره ای بودن ملک و… برای عبور سیم ها و کابل های شبکه نتوانیم دیوار را خراب کنیم. هنگامی که کابل کشی و سیم کشی به صورت موقت انجام می شود، استفاده از ترانک می تواند بهترین روش برای سیم کشی باشد. از جمله مزایای ترانک عبارتند از:

  • نظم دادن به سیم ها
  • زیباسازی محیط
  • افزایش عمر سیم ها و کابل ها
  • جلوگیری از خیس شدن یا زنگ زدن سیم ها
  • و…

اجزای داخلی ترانک

اجزای ترانک شبکه

به هیچ وجه فکر نکنید که ترانک ها مانند داک یک لوله ساده هستند که صرفاً داخل آن سیم و کابل ها قرار می گیرد. ترانک شبکه از اجزای داخلی ای ساخته شده است که کمک می‌کند پروژه ها به صورت کاملا حرفه ای و همچنین به سادگی قابل اجرا باشند، اجزای داخلی ترانکینگ عبارتند از:

  • زاویه داخلی: قطعه ای است برای قرار دادن دو تکه ترانک که در گوشه دیوار که با زاویه ۹۰ درجه از هم قرار دارند.
  • زاویه خارجی: زاویه خارجی قطعه ای شبیه به زاویه داخلی است ولی با زاویه مخالف(یعنی روبه خارج)
  • کور کننده: در انتهای یک مسیر برای اینکه از ورود جانور ها به ترانک جلوگیری کنیم از کور کننده استفاده میکنیم که باعث می شود ترانک به صورت کامل بسته شود.
  • ماژول های پریز برق و شبکه
  • درزگیر : زمانی که درب دو عدد از ترانک ها با هم یک فاصله غیر قابل پوشش دارند، با استفاده از درزگیر این فاصله پر می شود تا هم از ورود جانور و هم از ورود گرد و غبار به داخل ترانس جلوگیری کنید.
  • پارتیشن: پارتیشن مهمترین قطعه داخلی یک ترانک است. زمانی که بخواهید کابل های برق فشار قوی و فشار ضعیف را در کنار کابل های دیتا مانند کابل شبکه و کابل دوربین مداربسته عبور دهید بر روی کابل های دیتا نویز می افتد. پارتیشن کمک می کند تا شما بتوانید از ایجاد میدان مغناطیسی بر روی کابل های دیتا جلوگیری کنید.

تفاوت بین ترانک شبکه و داکت

تفاوت بین ترانک و داکت

ترانک و داکت از نظر کاربردی بسیار به یکدیگر نزدیک هستند تا جایی که عده ای این دو رو باهم اشتباه می گیرند، چراکه هر دوی آنها وظیفه محافظت و بسترسازی کابل ها را برعهده دارند. اما در حالت کلی این دو از نظر کیفیت و کارایی باهم متفاوت اند و همین امر موجب می شود تا قیمت فروش این دو محصول باهم فرق داشته باشد. در حالت کلی ترانک برای پروژه های بزرگ و همچنین حائز اهمیت که در آنها کیفیت به مراتب بسیار مهم تر از هزینه می باشد، قطعه ای کاربردی‌تر است. چراکه علاوه بر حرفه ای بودن پروژه نصب را نیز بسیار ساده می کند. اما معمولا برای پروژه های ارزان و کوچک داکت پیشنهاد می شود. در حالت کلی مهمترین دلیلی که موجب انتخاب بین داکت و ترانک می شود نیازها و الزامات پروژه و کارفرما و همچنین سطح مبلغ پروژه است.

نحوه نصب ترانک

برای نصب ترانک شبکه در گام نخست باید تعداد پریزهای مورد نظر و نوع آنها مشخص شود. سپس تعداد پریزها ترانکی را در نظر میگیریم که بتواند تعداد کابل مورد نیاز را پوشش دهد ، در این مرحله باید توجه داشته باشید که کابل برق نیز از ترانک شبکه استفاده میکند. استفاده از پارتیشن و یا صرف نظر از آن نیز در ظرفیت ترانک تاثیراتی دارد.
مسیر ترانک کشی از نودهای کاربران و رک و جعبه فیوز است که برای این کار حتما و باید به جنبه زیبایی و عدم برخورد با موانع توجه نمود. در نهایت کادر، فیس پلیت و پریز و سایر موارد را بر روی ترانک نصب میکنیم.

منبع: نظارت گستر ایمن



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

Stream در دوربین مدار بسته

Stream در دوربین مدار بسته یکی از وجوه تمایز انواع دوربین مدار بسته است. همانطور که می دانید دوربین های مداربسته از حیث امکانات و تکنولوژی بسیار متنوع اند و هر کدام از آنها کاربری خاص خود را داشته و برای محیط خاصی مناسب هستند. این تکنولوژی ها در طول زمان مدام آپدیت می شود. Stream در دوربین مدار بسته یک وجه تمایز جذاب میان تجهیزات تحت شبکه و تجهیزات آنالوگ است. استریم که به آن جریان دوربین مدار بسته نیز می گویند، شامل یک سری از ویژگی هایی است که کاربر با تنظیم آنها می تواند به کیفیت و وضوح تصویر بالاتری دست پیدا کرده و در اصل تصویر مناسب تری را دریافت کند. در این مقاله از سری مقالات آموزشی نظارت گستر ایمن می خواهیم با این ویژگی بیشتر آشنا شویم، پس همراه ما باشید.

Stream در دوربین مدار بسته چیست ؟

کلمه Stream در لغت نامه ی انگلیسی به معنای جریان آب است. وقتی از این کلمه در مباحث مربوط به سیستم های نظارتی و دوربین مدار بسته استفاده می کنیم، معنای اطلاعات تصاویر را می دهد. هر دوربین تحت شبکه به طور میانگین یک تا سه نوع تصویر ویدیویی با کیفیت های مختلف را برای کاربری های خود ارسال می کند . به هر کدام از این جریان ها استریم می گویند.  استریم ها از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند که مهمترین اجزای آن شامل وضوح تصویر دوربین ، تعداد فریم بر ثانیه ( FPS ) ، پهنای باند یا بیت ریت تصویر ، فرمت فشرده سازی می باشد. به تعریف ساده تر، به خروجی تصویر در دوربین مداربسته تحت شبکه، استریم می گویند. به عنوان مثال یک  Stream در دوربین مدار بسته می تواند با رزولوشن پایین تر برای نمایش زنده تصاویر باشد و جریان نوع دوم می تواند یک فیلم با کیفیت بالاتر و رزولوشن بالاتری دارا باشد.

انواع Stream در دوربین های مداربسته

Stream در دوربین مدار بستهانواع دوربین های مداربسته بطور کلی دارای سه نوع Stream هستند که در ادامه به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت

Main Stream استریم اصلی

این نوع Stream در واقع بالاترین کیفیت فریم ریت و ریت قابل دستیابی به وسیله دوربین را تولید می کند و اصولا از آن برای ضبط تصویر دوربین روی مرکز کنترل استفاده می شود. تمامی مدل ها و برند های دوربین مداربسته به قابلیت استریم اصلی مجهز می باشند که توسط کنترل ضبط می شود.

Sub Stream استریم دوم

نوع دوم نوع دیگری از استریم ها می باشند که در مقایسه با نوع اول از رزولوشن بیت ریت و فریم ریت پایین تری به نسبت به استریم اصلی برخوردار هستند. از این نوع از Stream در دوربین مدار بسته برای انتقال عکس ها و هرگونه تصاویر ثبت شده روی تلفن همراه با استفاده از اینترنت استفاده می شود. دوربین های زیادی هستند که به این نوع استریم ها مجهز نمی باشند و همین امر نیز می تواند دلیل بوجود آمدن مشکلاتی در زمان انتقال تصویر باشد. لازم به ذکر است که هنگام ثبت انتقال تصاویر تمامی تصویر های ثبت شده از کیفیت بالایی برخوردار هستند و این دلیل کند شدن سرعت انتقال می شود.

تذکر: اگر تعداد دوربین ها بالا باشد این تاخیر سیستم بسیار اذیت کننده خواهد بود.

چرا باید از استریم دوم یا (جریان زیر sub stream) استفاده کرد؟

Stream در دوربین مدار بسته

 استریم دوم بخش های متعددی از جمله رزولوشن دوربین، سرعت تصویر برداری یا فریم ریت دوربین، نوع فشرده فشرده سازی یا کدینگ دوربین، کیفیت تصویر و … است. در ادامه بررسی می کنیم که چرا باید از این استریم استفاده کنیم؟

 محدود بودن سرعت اینترنت

اگر دوربینتان در منطقه ای نصب شده است که با مشکل قطع شدن مکرر اینترنت دست و پنجه نرم میکنید، تصاویر دوربینی که بر روی موبایل شما ارسال می شود با قطعی و یا کند شدن روبرو خواهد بود. برای همین از آنجایی که استریم دوم یا sub stream برای انتقال تصاویر و اطلاعات نیاز به پهنای باند کمتری دارد، میتواند گزینه ی مناسبی باشد. البته بدیهی است که تصاویر ارائه شده با این روش کیفیت کمتری دارد.

صرفه جویی در ترافیک اینترنت

برای صرفه جویی در هزینه ی میزان ترافیک مصرفی اینترنت شما جهت ارسال تصاویر بر روی موبایل و یا کامپیوتر و همچنین مشاهده آنها می توانید از استریم دوم یا جریان زیر sub stream استفاده کنید.

 نمایش تصویر زنده

معمولا مدیران و سرمایه گذاران شرکت های بزرگ ترجیح می دهند، به صورت زنده و از راه دور از فضای شرکت و کارمندان خود اطلاع کامل داشته باشند. از این رو بدیهی است که از اتصال گوشی موبایل یا کامپیوتر به دوربین مداربسته شرکت خود استقبال  کنند. اینجا مشکلی که پیش می آید، کیفیت تصاویر ضبط شده است. که به منظور حل آن دو راه حل پیشنهاد می شود. یکی اینکه به صورت مستقیم به محل دستگاه ضبط تصویر یا اتاق (NVR-DVR) مراجعه کنند. و دوم اینکه از استریم دوم یا sub stream استفاده کنند. بدیهی است که پیشنهاد دوم بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد چراکه در عین مقرون به صرفه بودن، آن ها قادر خواهند بود از هر نقطه ای مکان مورد نظر خود را تحت کنترل داشته باشند.

 Third Stream استریم سوم

Third Stream نوع آخر از Stream در دوربین مدار بسته است. برخی از مدل های دوربین های مداربسته می توانند به این استریم مجهز باشند. استریم سوم در واقع علاوه بر استریم اصلی برای ضبط و استریم دوم برای انتقال تصویر روی بستر اینترنت استفاده می کند. از این نوع استریم برای دوربین ها جهت ارائه بصورت مستقیم بر روی مانتیور و یا ویدیو کاربرد دارد.

Dual Stream در دوربین مدار بسته چیست ؟

Dual Stream در دوربین مدار بسته به معنای دو جریانه است. زمانی که دوربین مداربسته دارای قابلیت Stream است، دستگاه ضبط کننده فقط می تواند یک نوع شکل از تصویر را دریافت کند و آن را به ما نمایش دهد که این به تنهایی برای نمایش برای انتقال تصویر مناسب نمی باشد.

Tri Stream چیست؟

استریم ( Stream ) در دوربین مدار بسته چیست؟ همانطور که پیشتر عنوان کردیم، برخی از دوربین ها بطور همزمان هر سه استریم اصلی جهت ضبط، استریم دوم برای انتقال تصویر و استریم سوم برای مشاهده تصاویر بصورت زنده روی مانیتور های مختلف مانند ویدیو وال (Video Wall) را دارد و مشتریان می توانند با کیفیت فوق العاده تصاویر زنده را مشاهده نمایند.

آیا دستگاه های ضبط  دارای Stream می باشد؟

در جواب به این سوال بله همه دستگاه ضبط  حداقل دارای دو Stream می باشند .

نکته مهم در این باره این است که همه ی دوربین های تحت شبکه دارای قابلیت Stream می باشد. همچنین دوربین های پیشرفته تر از قابلیت Multi Stream در دوربین های مداربسته استفاده می نمایند.

وجود این قابلیت می تواند چند تصویر را بطور همزمان برای کاربر های مختلف تولید نماید.

منبع: نظارت گستر ایمن



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

استاندارد تصویر در دوربین‌ مدار بسته

استاندارد تصویر در دوربین‌ مدار بسته NTSC /PAL چیست؟ اگر به دنبال سرچ این دو کلمه و کاربرد آن در دوربین مدار بسته به این صفحه هدایت شدید پس قطعا در دنیای تصاویر دیجیتال دستی به آتش دارید و یا در تنظیمات دوربین مداربسته، تلویزیون یا مانیتور خود با این دو کلمه برخورده اید. استاندارد تصویر در دوربین‌ مدار بسته درون خود گزینه‌های NTSC و PAL را دارد که در واقع سیستم‌های رمزنگاری مرتبط به تلویزیون‌های آنالوگ هستند. طبق یک قاعده کلی به‌طورکلی دو فناوری NTSC /PAL بیشتر در زمان‌هایی که هنوز سیستم پخش دیجیتال در دسترس عموم نبود کاربرد داشتند. NTSC مخفف National Television Standards Committee بوده و PAL نیز به معنای Phase Alternating Line است. قبل از آنکه سیستم های پخش دیجیتال در میان مردم به این اندازه رایج شوند، تلویزیون‌ها بسته به موقعیت مکانی خود در جهان، از سیستم پردازش تصویر NTSC و یا PAL پیروی می‌کردند.

بیشتر بخوانید: دوربین لامپی چیست و چه کاربردی دارد؟

NTSC بیشتر در آمریکای شمالی و همچنین چندین کشور در غرب آمریکای جنوبی، مورداستفاده قرار می‌گرفت. PAL نیز بیشتر در اروپا و اقیانوسیه نفوذ داشت. استاندارد تصویر در دوربین‌ مدار بسته نیز وابسته به این موضوع بود و در کشورهای مختلف دوربین‌های امنیتی با فرمت انتقال تصاویر متفاوت عرضه می‌شدند. SECAM نیز به عنوان استاندارد سوم شناخته می شود. این عبارت مخفف کلمه ی فرانسوی sequential color with memory  و به معنای “رنگ متوالی همراه با حافظه” است. SECAM اغلب در شوروی سابق، فرانسه و برخی از کشورهای آفریقایی، مورداستفاده قرار میگرفت. سیستم SECAM و سیستم PAL از خیلی جهات به یکدیگر شبیه بودند. در ادامه به بررسی تفاوت ها می پردازیم و به این سوال پاسخ می دهیم که چرا امروزه در بسیاری از تنظیمات دوربین‌های مداربسته یا مانیتورها آنها را مشاهده می‌کنیم؟

بیشتر بیند: مشاهده انواع دوربین داهوا

NTSC در استاندارد تصویر در دوربین‌ مدار بسته چیست؟

در سال 1940 کمیسیون فدرال ارتباطات، کمیته ای به نام کمیته سیستم تلویزیون ملی رابه منظور یکسان سازی فرمت تصاویر تلویزیونی تشکیل داد. تا قبل از آن هر شرکت و تولیدکننده‌ای برای خود سیستم جداگانه پردازش تصاویر و ارسال آن را داشت. از محسنات NTSC این بود که با تلویزیون‌های قدیمی‌ سیاه‌وسفید هم سازگار بود. چراکه به راحتی می توانست داده‌های رنگ را جهت نمایش بر روی نمایشگرهای خاکستری دیکود کند. نرخ نوسازی NTSC در ابتدا، 60 هرتز بود، این قضیه نیز بدین دلیل بود که جریان برق ایالات متحده، در همین فرکانس قرار داشت. به همین دلیل این موضوع باعث ایجاد مشکل و تداخل در سیستم ارسال تصاویر و برق می‌شد. از این رو نرخ ارسال تصاویر این فرمت را به 30 فریم کاهش دادند. با همه گیر شدن سیستم پخش رنگی در جوامع، نرخ نوسازی استاندارد نیز جهت تطابق با تفاوت‌های مربوط به اطلاعات ارسالی اضافه شده کاهش پیدا کرد. بنابراین، NTSC از لحاظ فنی در نرخ نوسازی 59.94 هرتزی و 29.97 فریم بر ثانیه، اجرا می‌شود.

استاندارد تصویر در دوربین‌ مدار بستهفرمت PAL چیست؟

استاندارد PAL سیستمی است که به وسیله ی آن کدگذاری رنگی صورت می گیرد. این فرمت معمولا توسط پخش‌کننده‌هایی مثل دستگاه دی‌وی‌دی استفاده می‌شد. از این فرمت در تصاویر تلویزیونی در کشورهای اروپای، اکثر کشورهای آسیای وهمچنین بخش زیادی از قاره آفریقا و آمریکای جنوبی استفاده می‌شود. فرمت PAL در  سال 1954 به منظور پوشش نقاط ضعف سیستم NTSC توسعه یافت. از عمده نقاط ضعف فرمت NTSC عملکرد ضعیف آن در کدگذاری رنگ‌ها در شرایط بد آب‌وهوایی بود، از این رو و برای حل این مشکل، فرمت PAL در هر خط سیگنال در تصاویر ارورها را حذف می‌کند. بر خلاف NTSC، رمزگذاری PAL در شرایط بد هم برای تصویربرداری قابل‌استفاده می‌باشد.

بیشتر بخوانید: دوربین جاسوسی کنترل از راه دور چیست و چطور کارگذاشته میشود؟

تاریخچه سیستم رمزنگاری PAL

رونمایی از سیستم PAL مصادف شد با زمانی که کشورهای اروپایی، آماده معرفی سیستم پخش رنگی تلویزیون شدند. از آنجایی که نوسانات آب‌وهوایی در اروپا بسیار بالا است، میزان رضایت از استاندارد NTSC چندان بالا نبود. چراکه همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، در شرایط آب‌وهوایی نامساعد، رنگ‌ها در این سیستم تغییر کرده و کیفیت مناسبی را نشان نمی‌دادند. نهایتا در سال 1963، مهندسان آلمان غربی، فرمت PAL را به اتحادیه صداوسیمای اروپا معرفی کردند. این فرمت برای اولین بار در سال 1967، جهت پخش رنگی در کشور انگلیس مورداستفاده قرار گرفت. این فرایند باعث می‌شود که خطاهای رنگی که ممکن است در حین انتقال اطلاعات رخ دهند، کمتر شوند و در صورت ایجاد مشکل در یک سری از فریم‌ها امکان بازیابی آن وجود داشته باشد. در اکثر مناطقی که PAL مورداستفاده قرار می‌گیرد، خطوط برق با راندمان 50 هرتزی کار می‌کنند؛ بنابراین به دلیل درهم‌تنیدگی، تصاویر PAL با نرخ 25 فریم بر ثانیه فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: دوربین دام چیست؟

کاربرد استاندارد تصویر در دوربین‌ مدار بسته PAL و NTSC

استاندارد تصویر در دوربین‌ مدار بسته

استاندارد تصویر در دوربین‌ مدار بسته بسته به نوع دوربین با یکدیگر متفاوت هستند. همان‌طور که قبلا نیز اشاره کردیم از این استاندارد برای سیستم‌های انتقال تصویر آنالوگ استفاده می‌شود. از این رو نسل قدیمی دوربین های مدار بسته یعنی دوربین های آنالوگ نیز از این استانداردها برای انتقال تصاویر به سوی دستگاه ضبط مرکزی یا همان DVR استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که می‌توانید به راحتی کابل انتقال تصاویر دوربین را برای پخش زنده به تلویزیون متصل نمایید. لازم به ذکر است که این استاندارد فقط در دوربین های آنالوگ کاربرد داشته و دوربین‌های مداربسته آنالوگ جدید یا همان AHDها همانند دوربین‌های مداربسته HD CVI , HD TVI , HD SDI از این استانداردها استفاده نمی‌کنند. به‌طورکلی استانداردهای تصویر PAL , NTSC از جمله پرکاربردترین فرمت‌ها در سیستم‌های انتقال تصویر ویدئویی آنالوگ هستند. این فرمت‌ها از زمان ظهور سیستم تلویزیونی رنگی به وجود آمده‌اند که هرکدام دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشد.

آیا می‌توانیم استاندارد تصویر در دوربین‌های مداربسته را به یکدیگر تبدیل کنیم؟

در پاسخ به این سوال که در اصل از ما می پرسد آیا می‌توان فایل رکورد شده دوربین PAL را به NTSC تبدیل کرد؟ باید بگوییم بله. باید این نکته در نظر گرفته شود که بدون درنظرگرفتن فرکانس و سیستم استاندارد این دو فرمت، مهم‌ترین فاکتور برای تبدیل آنها فریم ریت یا نرخ فریم بر ثانیه است. در زمان تبدیل فایل‌های این دو فرمت به یکدیگر، اگر PAL را به NTSC تبدیل کنیم چون PAL تعداد فریم‌های کمتری نسبت به NTSC دارد، می‌بایست به هر ثانیه آن 5 فریم اضافه کنیم. در دست دیگر نیز اگر NTSC را به PAL تبدیل کنیم چون NTSC تعداد فریم‌های بیشتر دارد باید از هر ثانیه 5 فریم کم کنیم.

استاندارد تصویر در دوربین‌ مدار بسته وتداخل فرمت تصویر

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که در دوربین مداربسته‌ای پس از دریافت سیگنال کنترل، با مشکل عدم نمایش تصویر مواجه شوید. در بسیاری از مواقع حل این مشکل در گرو باتری و پاور دوربین خواهد بود. اما اگر مشکل را از این طریق برطرف نکردید می‌توانید به سراغ عدم تطابق استاندارد تصویر در دوربین‌های مداربسته با DVR بروید.؛ اما توجه داشته باشید که این مشکل در بسیاری از مواقع تنها در دوربین‌ها یا DVR قدیمی رخ می‌دهد. اما مورد دیگری نیز می‌تواند دلیل عدم دریافت تصویر از دوربین باشد. چنانچه سیستم رنگ دوربین خریداری شده بر روی حالت NTSC باشد و در سوی دیگر DVR ای داشته باشید که سیستم رنگ آن در حالت PAL قرار گرفته باشد، قطعاً تصویری از دوربین در نمایشگر متصل به DVR مشاهده نخواهید کرد. البته ممکن است تصویر دریافت شده با خط‌های مشکلی نیز پوشیده شده باشد که این نیز یکی از مواردی است که می‌تواند شما رابه سمت چک کردن فرمت ارسال تصویر سوق دهد. اگر این حالت را مشاهده کردید دوربین شما روی حالت NTSC قرار داده شده است که نیاز به تغییر آن به حالت PAL می‌باشد.

منبع: نظارت گستر ایمن



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر


دزدگیر اماکن چیست و چرا تا این حد نصب آن قابل اهمیت است. دزدگیر ها نیز در کنار دربین های مدار بسته از دیگر تجهیزات امنیتی به حساب می آیند که حضور آنها می تواند ضامن امنیت خانه های شما باشد. اجازه دهید موضوع را با ذکر یک مثال برایتان شفاف کنیم. فرض کنید خانه ای خارج شهر دارید که در تعطیلات آخر هفته تنها برای استراحت و تفریح از آن استفاده می کنید. در چنین وضعیتی دزدگیر اماکن کمک می کند تا خانه خود را از حجوم سارقیت در امان نگه دارید. و یا حتی شاغلید و ساعات زیادی در طول شبانه روز را در خانه ی خود نیستید در این وضعیت هم دزدگیر ها کمک می کندد تا از امنیت خانه ی خود مطمئن شوید اما چرا نصب دزدگیر اماکن تا این حد حائز اهمیت است؟

 

 

چرا باید از دزدگیر اماکن استفاده کنیم؟


 

طی یک نظر سنجی که در سال ۱۳۹۹ از افرادی که منزل یا محل کارشان مورد سرقت قرار گرفته بود، انجام شد، مشخص گردید که بیشترین زمان سرقت از منازل ۱۲ تا ۱۶ بعد از ظهر میباشد. در حالت کلی  ۴۵ درصد از کل سرقت های گزارش شده در طول روز و ۳۹ درصد آنها در شب رخ داده است. اما نکته جالب توجه این است که ۳۴ درصد این سرقتها از درب ورودی ساختمان شروع شد بود. نتیجه این آمار به خوبی نیاز استفاده از دزدگیر اماکن را مشخص میکند، چراکه اکثر منازل از امنیت کافی  برای جلوگیری از نفوذ سارقان برخوردار نیستند. از آنجایی که زمان بیشتر سرقت ها ظهر است درست زمانی که اکثر افراد سر کار بوده و از آنجا که روز روشن است احتمالش را نمیدهند که مورد سرقت قرار بگیرند و همین عامل نیز لزوم استفاده از دزدگیر اماکن را بسیار بالا میبرد.

 

 

 

اجزای دزدگیر اماکن


 

در ادامه میخواهیم به معرفی و بررسی تجهیزات مورد نیاز دزدگیر اماکن بپردازیم این موارد برای اینکه دزدگیر شما کارکرد و کارایی کاملی داشته باشد، ضروری هستند، البته اگر یک پکیج کامل دزدگیر منزل را در هنگام خرید تهیه کنید تمامی این ابزار ها در اختیار خواهید داشت. اجزای دزدگیر اماکن عبارتند از:
 

۱- مرکز دزدگیر

عملکرد مرکز دزدگیر اماکن چیزی شبیه به عملکرد مغز در بدن انسان است. این مرکز که درون یک باکس چهارگوش است، شامل تعداد زیادی ورودی و خروجی است و منبع تغذیه آن برق شهری است که می توان با اضافه کردن یک باتری، در هنگام نبود برق نیز از دزدگیر اماکن استفاده کرد.
 
مرکز دزدگیر اماکن از تعدادی زون تشکیل شده است، که هر یک وظیفه خاصی را به عهده دارند. این زون ها را می توان برای یک یا تعدادی سنسور استفاده نمود. عموما از هر زون برای کنترل یک منطقه استفاده می شود. مثلا از یک زون برایکنترل یک اتاق یا یک طبقه استفاده میشود و در صورت تشخیص حرکت در آن منطقه زون مربوط به آن روشن شود و صاحب خانه را از محل حادثه آگاه می کند.به طور کلی دزدگیر اماکن چندین نوع زون دارند که در ادامه به معرفی هر یک خواهیم پرداخت.
 
زون معمولی دزدگیر اماکن: برای تشخیص حرکت مورد استفاده قرار می گیرد.
زون سنسور وایرلس:  عملکرد این زون نیز دقیقا مشابه زون معمولی می باشد و در دزدگیر های بی سیم مورد استفاده قرار میگیرد.
زون ۲۴ ساعته دزدگیر اماکن: این زون همانطور که از نامش پیداست ۲۴ ساعته مورد استفاده قرار می گیرد و حتی با غیر فعال کردن دزدگیر نیز فعال است.
زون اعلام حریق: عملکرد زون اعلام حریق مشابه با زون ۲۴ ساعته است و با تحریک سنسورهایش آژیر دزدگیر به صدا در می آید.
 

۲- تلفن کننده دزدگیر اماکن

از دیگر اجزای کاربردی و مهم دزدگیر اماکن، تلفن کننده ها هستند. تلفن کننده ها در دو مدل تلفن کننده سیم کارتی و تلفن کننده معمولی در بازار موجود هستند که در ادامه به بررسی هر یک از آنها خواهیم پرداخت
 
تلفن کننده معمولی دزدگیر اماکن : به محض دریافت پیام خطر، آن را به شما اطلاع دهد؛ این پیام می تواند به صورت آژیر و یا یک پیام صوتی ضبط شده باشد که با تعریف یک خط ثابت برای دزدگیر اماکن به شما اطلاع رسانی می کند. از معایب این تلفن کننده این است که اگر خط تلفن قطع باشد این دستگاه بی استفاده می ماند.
تلفن کننده سیم کارتی: این تلفن کننده می تواند در کنار خط تلفن ثابت، از یک سیم کارت هم برای انتقال پیام استفاده کند. یعنی در صورت قطع شدن هر یک از خط های تماس، از خط دیگر برای تماس هشدار استفاده نماید.
۳- ریموت دزدگیر منزل
دزدگیر ها نیز مانند سایر ابزار های حفاظتی ساختمان این امکان را دارند که با ریموت کنترل شوند. به کمک این ریموت کنترل ها میتوان سیستم دزدگیر را فعال و یا غیر فعال کرد. ریموت کنترل ها کمک می کنند تا هریک از اجزای دزدگیر را که نیاز ندارید غیر فعال کرده و در موقع نیاز آنها را فعال کنید.
 
۴- آژیر دزدگیر
اعلام وضعیت خطر در دزدگیر ها توسط یک آژیر صورت می گیرد که با صدای بلند خود، خطر را به طور عمومی اعلام می کند.
 
۵- سنسور دزدگیر اماکن


:: برچسب‌ها: دزدگیر , دزدگیر منازل , دزدگیر اماکن اداری , دزدگیر منازل مسکونی , دزدگیر خونه ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر
دوربین مدار بسته این روزها به یکی از ارکان و اجزای جدایی ناپذیر در زندگی بشریت تبدیل شده است و صرف نظر از اینکه شما چه موقعیت اجتماعی دارید خواه میخواهید خانه دار بوده و یا مدیر عامل یک هلدینگ بزرگ از سیستم های نظارتی بی نیاز نیستید. اجازه دهید برایتان مثالی بزنیم. دوربین مدار بسته اگر یک خانم خانه دار هستید در طول روز مورد نیاز شما قرار میگیرد، چراکه در طول روز در شهر تردد کرده و از دوربین ها برای کنترل ترافیک استفاده می شود. و اما اگر خانم شاغلی هستید که مجبورید فرزندتان را در خانه تنها گذاشته و در محل کارتان حاضر شوید  دوربین مدار بسته به شما کمک میکند تا نظارت بیشتری بر روی کودک خود در ساعاتی که در منزل نیستید داشته باشید.

انواع دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته را بر مبناهای بسیاری دسته بندی میکنند که هر کدام امکانالت شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد و به طبع کارایی منحصر به فرد دارد. اجازه دهید موضوع را با ذکر یک مثال برایتان توضیح دهیم. قطعا دوربینی که بر سر چهار راه ها به منظور کنترل ترافیک مورد استفاده قرار می گیرد با دوربین مدار بسته ای که در شرکت ها برای نظارت بر حسن انجام کار کارمندان قرار می گیرد تفاوت هایی دارد و نمیتوان آنها را به جای یکدیگر استفاده کرد دوربین ها بر مبناهای زیادی از جمله شکل ظاهری، برند تولید کننده ، نوع کاربری، لنز، نوع انتقال داده، تکنولوژی ساخت و ... به انواع دوربین مدار بسته تقسیم می شوند.

انواع دوربین مدار بسته بر اساس شکل ظاهری

انواع دوربین مدار بسته بر اساس شکل ظاهری عبارتند از، دوربین دام، دوربین بولت، دوربین اسپید دام، دوربین صنعتی، دوربین لامپی، دوربین کیوب و... که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت. دوربین دام نوع خاصی از انواع دوربین ها هست که شبیه گنبد می ماند جنس بدنه این دوربین مدار بسته پلاستیک بوده و برای مصرف در محیط های مسقف که از قطرات باران در امان است مناسب است. دوربین اسپید دام دوربین هایی با قابلیت چرخش به 360 درجه افقی و 180 در جه عمودی هستند و از این رو به آنها پی تی زد هم می گویند. این دوربین ها سایز بزرگ و زاویه دید بسیار قوی داشته و بخاطر چرخشی بودنشان شما را از چند دوربین مدار بسته بی نیاز میکنند. این دوربین ها برای استفاده در سر چهار راه ها و محیط های وسیع بسیار مناسب هستند.

انواع دوربین مدار بسته بر اساس نوع انتقال داده

دوربین مدار بسته آنالوگ
دوربین آنالوگ نوعی از انواع دوربین های قدیمی است که کار انتقال داده ها را به واسطه ی سیم و سرویس های مخابزلتی انجام می دهد. این دوربین ها به یک دستگاه که به آن dvr می گویند وصل می شود.
دوربین مدار بسته تحت شبکه
دوربین تحت شبکه که به آن دوربین کنترل از راه دور نیز می گویند داده ها را در بستر شبکه همانطور که از نامش هم پیداست منتقل میکند. شما میتوانید در هر گوشه از کره خاکی که هستید دوربین خود را کنترل کنید به شرطی که هم در مبدا و هم در مقصد به وای فای متصل باشید.


:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

دوربین مداربسته طلا فروشی یکی از مهم ترین ارکان چنین مغازه ای است چراکه حفظ امنیت برای مشاغلی نظیر طلافروشی، بانک و… که حاوی نقدینگی زیادی است بسیار مهم و حیاتی است. همانطور که قطعا می دانید، جواهرآلات عموما از ارزش مالی بالایی برخوردار هستند و همین امر می تواند موجبات وسوسه شدن هر شخصی را فراهم آورد. از این رو استفاده از برترین سیستم های نظارت هوشمند  که بتواند به برقراری امنیت این محیط ها کمک کند، بسیار به جا و کار آمد خواهد بود. در این مقاله از سری مقالات آموزشی گروه نظارت گستر ایمن، به بررسی ویژگی و امکاناتی که دوربین مداربسته طلا فروشی باید داشته باشد خواهیم پرداخت تا چنانچه برای مغازه طلافروشی خود به دنبال یک دوربین مدار بسته می گردید بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

محل نصب دوربین مداربسته طلا فروشی

هنگام خرید دوربین مداربسته طلا فروشی نکات بسیار زیادی را باید در نظر گرفت مانند قابلیت تشخیص چهره و… اما بی شک یک دوربین کامل و مجهز هم برای اینکه خوب کار کند، باید در مکان مناسبی نصب شود تا کارایی کافی را داشته باشد. اما این مکان مناسب در یک گالری طلا و جواهر کجاست؟ در ادامه به معرفی مکان هایی از طلا فروشی می پردازیم که باید برای نصب سیستم های امنیتی در آن مکان ها اقدام کنید.

۱- درب های ورودی طلا فروشی ها

دوربین مداربسته طلا فروشی

نصب دوربین مدار بسته در ورودی طلا فروشی می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد. زیرا مدت زمانی که طول میکشد تا قفل در ورودی گالری خود را بازکنید، این فرصت را در اختیار دوربینتان قرار می دهد تا به خوبی برای تشخیص چهره افراد اقدام کند. همچنین شما نیز می تواند با تشخیص افراد درب را باز کنید. پیشنهاد می کنیم برای درب ورودی از دوربین های دام و یا بولت استفاده کنید چرا که کیفیت بالایی در تصویر برداری دارند.

۲- نصب دوربین مداربسته طلا فروشی در محیط داخلی

دوربین مداربسته طلا فروشی باید در محلی از فضای داخلی نصب شوند که به خوبی بتوانند از پیشخوان ها و چهره افراد تصویر برداری کنند. برای فضای داخلی گالری طلا و جواهر نیز بهتر است از دوربین های مدار بسته دام و یا بولت استفاده شود که دارای کیفیت بالایی تصویر برداری هستند.

۳- بخش پیشخوان طلا فروشی

دوربین مداربسته طلا فروشی

بی شک بر هیچ کس پوشیده نیست که پیشخوان طلا فروشی ها از مهم ترین قسمت های یک طلا فروشی به حساب می آیند. چرا که از این قسمت برای مبادله طلا ها، پول و انواع اشیاء قیمتی و ارزشمند استفاده می شود. از این رو بهتر است در این قسمت از طلا فروشی از دوربین های WDR استفاده شود؛ زیرا که این دوربین ها قابلیت زوم کردن را دارند و کمک میکند تا اشیا ریز را راحت تر شناسایی کنید. دوربین مداربسته طلا فروشی که در قسمت پیشخوان نصب می کنید باید حتما در قسمتی نصب شود که دید کاملی به محاسبات و ماشین حساب شما نیز داشته باشد.

۴- نصب دوربین مداربسته طلا فروشی در ویترین های بیرونی

ویترین های بیرونی طلافروشی ها از برجسته ترین عوامل جذب مشتری به طلافروشی است. معمولا خاص ترین و قیمتی ترین طلاها در آن چیده شده اند و درنتیجه هدف راحت تری برای افراد سودجو هستند. از این رو علاوه بر استفاده از شیشه های ضد ضربه در این قسمت، پیشنهاد می کنیم حتما از دوربین های مدار بسته نیز استفاده کنید. استفاده از دوربین هایی که کیفیت بالایی دارند، قابلیت زوم کردن دارند و از فناوری WDR بهره می برند بهترین انتخاب است. پیشنهاد می کنیم برای این قسمت دوربین بسیار با کیفیتی را تهیه کنید چراکه بازتاب نور زرد طلا ها به دوربین ها می تواند در دراز مدت باعث افت کیفیت آن ها شود.

۵- گاوصندوق طلا فروشی

از آنجاکه گاو صندوق ها محلی برای نگه داری اشیاء قیمتی هستند، بی شک طلا فروشی ها هم عموما نیاز به گاو صندوق دارند. از این رو برقراری امنیت این قسمت حیاتی ترین کاری است که باید انجام دهید. برای این کار بهتر است از دوربین هایی که کیفیت بالایی دارند استفاده شود تا بتوان مدارک را از سرقت های احتمالی محافظت نمود.

۶- ترازو طلا فروشی ها

پیشنهاد می کنیم از دو دوربین در این محل استفاده کنید. یک دوربین برای نشان دادن مقدار وزن طلا و دوربین دیگر برای نشان دادن سینی ترازو. استفاده از دوربین هایی که کیفیت بالایی دارند و از قابلیت زوم کردن برخوردارند، انتخاب درستی برای این قسمت خواهد بود. همچین بهتر است این دوربین ها نیز از قابلیت WDR بهره ببرند.

۷- استفاده از دوربین مداربسته طلا فروشی در محوطه بیرونی

استفاده از یک دوربین با کیفیت بالا که قابلیت تصویر برداری با جزئیات را دارند در این محل کافی است.

ویژگی‌های دوربین مداربسته برای طلا فروشی

یک دوربین مداربسته طلا فروشی مناسب نسبت به قیمتش دارای قابلیت های بسیار زیادی است، که در ادامه با اهمیت ترین ویژگی ها  برای یک گالری طلا و جواهر را ذکر می‌ کنیم؛ توجه کنید یک دوربین مداربسته مناسب برای طلا فروشی حتما باید قابلیت های زیر را داشته باشد.

۱- قابلیت دید در شب

دید در شب مناسب به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر ضبط شده بسیار واضح تر و با کیفیت تر از حالت معمولی دیده شوند. با در نظر گرفتن این موضوع که حجم زیادی از سرقت ها در تاریکی شب انجام می‌شود، دارا بودن قابلیت دید در شب برای طلا فروشی بسیار حائز اهمیت است.

۲- دوربین مداربسته طلافروشی با کیفیت تصویر بالا

برای مکان های نظیر طلا فروشی باید حتما از دوربین هایی استفاده شود که بتواند اکثر جزئیات را ضبط کند،تا در صورت نیاز صاحب مغازه یا پلیس بتوانند بر روی تصاویر زوم کنند.

۳- قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دوربین مداربسته

دوربین مداربسته طلا فروشی

این قابلیت به شما توانایی کنترل محیط در زوایای ۱۸۰ درجه و ۳۶۰ درجه را می دهد.

۴- دوربین مداربسته طلا فروشی با قابلیت کنترل از راه دور

ویژگی کنترل از راه دور یعنی شما از در هر جای دنیا، بتوانید محیط خود را به سادگی کنترل کرده و برآن نظارت داشته باشید. ااین قابلیت به شما کمک می کند تا حتی زمان هایی که نیستید نیز خیالتان از مغازه خود راحت باشد.

۵- ذخیره سازی امن تصاویر

بسیار مهم است که در طلا فروشی ها از دوربینی استفاده شود که، تصاویر ضبط شده را در فضای ابری نگهداری کند. چراکه این فضا بسیار امن می باشد و همچنین، دسترسی آن برای طلا فروشی بسیار ساده است.

6- دوربین مدار بسته طلا فروشی با قابلیت WDR

ویژگی WDR کمک میکند تا بتوانید قسمت های پرنور و کم نور تصاویر را از هم تفکیک کنید، همانطور که می ‌دانید اکثر طلا فروشی ها از نور های زرد استفاده می ‌کنند؛ که قابلیت WDR این امکان را دارد، تا نور های اضافی را حذف کند و تصویری با کیفیت تر ارائه دهند. پس دوربینی که برای طلا فروشی خود استفاده می کنید حتما باید ویژگی WDR داشته باشد.

۷- برخوردار بودن از دوام بالا

دوربین مداربسته طلا فروشی

 برای مکان های بیرونی مانند درب ورودی طلافروشی ها از دوربین هایی استفاده کنید که مقاومت خوبی در برابر آب و هوا و نور آفتاب دارند و به سادگی در مقابل عوامل بیرونی خراب نمی شوند.

۸- دوربین مداربسته طلا فروشی با قابلیت تشخیص چهره

دوربین های مداربسته با قابلیت تشخیص چهره می توانند نقش به سزایی در پیدا کردن سارقین داشته باشند.

آیا دوربین مداربسته به تنهایی کافیست؟

فراموش نکنید که دوربین مداربسته طلا فروشی به تنهایی کافی نیست و حتما در کنار آن توصیه می کنیم از دزدگیر هم استفاده کنید. زیرا این دو مکمل یکدیگر هستند و دوربین مداربسته به تنهایی به هیچ عنوان کارگشا نیست چرا که دوربین مداربسته نمی تواند از وقوع جرم جلوگیری کند بلکه اغلب بعد از اتفاق افتادن سرقت و برای مرور کردن و بررسی آن به کار می آید. این در حالی است که با نصب دزدگیر در لحظه اتفاق افتادن سرقت تا حدودی می توانید از وقوع جرم جلوگیری کنید.

برچسب ها: سیستم ضد سرقت طلا فروشی، سیستم حفاظتی طلا فروشی، دستگاه مه ساز طلا فروشی، دزدگیر طلافروشی، دزدگیر مه ساز، دزدگیر دودزا



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

دوربین مداربسته خورشیدی

دوربین مداربسته خورشیدی چه کاربردی داشته و عمده تفاوت آن با سایر دوربین های مداربسته و سیستم های نظارتی هوشمند در چیست؟ قبل از پاسخ دادن به این سوال باید بدانیم که سیستم های دوربین مداربسته، این روزها از مهم ترین و اصلی ترین ابزارهای تامین امنیت در زندگی روزمره افراد به حساب می آیند و تقریبا در اکثر محیط ها افراد ناچار به نصب دوربین مداربسته هستند. در این میان یکی از مهم ترین دغدغه های افراد در هنگام نصب سیستم های نظارتی، تامین منبع تغذیه مناسب و تجهیزات خوب است. در حالت کلی، منبع تغذیه سیستم های مداربسته برق شهری است. اما در این میان شرکت های بزرگ نظارت تصویری، گام های بزرگی در خصوص تامین تغذیه دوربین ها از طریق باتری، انرژی خوشیدی و … برداشته اند و نتایج شگفت انگیزی نیز حاصل شده است. در این مقاله از سایت نظارت گستر ایمن به معرفی و بررسی یکی از این تکنولوژی های روز یعنی دوربین مدار بسته خورشیدی خواهیم پرداخت.

دوربین مداربسته خورشیدی چیست؟

دوربین مداربسته خورشیدی

اگر نصاب دوربین مداربسته باشید حتما تا کنون با پروژه هایی در محیط های صعب العبور و چالش های تعمین تغذیه آن مواجه شده اید. دوربین مدار بسته خورشیدی که به آن Solar CCTV نیز می گویند، نوعی از سیستم های نظارتی هوشمند است که منبع تغذیه آن انرژی خورشیدی بوده و از طریق انرژی خورشیدی شارژ می شود. این بدان معنا است که در ساخت این دوربین ها از یک پنل خورشیدی، به منظور تامین تغذیه از طریق نور خورشید و ذخیره انرژی در باتری مخصوص، استفاده شده است.

موارد مصرف دوربین مداربسته بدون برق

اکثر مدل های دوربین مداربسته خورشیدی از استاندارد IP66 پشتیبانی می کنند. از این رو در هر شرایط آب و هوایی از قبیل هوای بارانی ، آفتابی ، برفی ، مه و … به خوبی کار کرده و هیچ گونه اختلالی در عمکرد دوربین مدار بسته بدون برق شما ایجاد نمیشود. از این رو دوربین مداربسته خورشیدی  در انواع محیط ها از قبیل مزارع کشاورزی، مناطق کوهستانی با مسیر های صعب العبور که امکان برقکشی وجود ندارد، منازل مسکونی، باغ ویلاهای شخصی، کارخانه های صنعتی و… مورد استفاده قرار میگیرند. از طرفی سنسور مادون قرمزی که در ساخت این دوربین ها به کار رفته شده است، آنها را در دسته بندی دوربین های دیددرشب قرار داده که آن را برای استفاده در محیط هایی با نور نا کافی نیز مناسب کرده است.

نحوه انتقال تصویر در دوربین مداربسته خورشیدی

دوربین مداربسته خورشیدی

روال انتقال تصویر در دوربین مداربسته خورشیدی اینگونه است که ابتدا دوربین را به یک مودم وایفای متصل کرده و سپس تصاویر را از طریق اینترنت در هر مختصات جغرافیایی که در جهان باشید، دریافت میکنید. حتی اگر مودم اینترنت هم در محل مورد نظر نداشته باشید، می توانید زمانی که در محل حضور دارید به طور مستقیم به خود دوربین خورشیدی متصل شده و تصاویر را دریافت کنید. از مزایای در دوربین مداربسته خورشیدی امکان انتقال تصویر آن به ۲۰ تلفن همراه به صورت همزمان است.

مزایای دوربین مداربسته خورشیدی

از مهمترین نقاط قوت دوربین مداربسته خورشیدی میتوان به:

  1. عدم نیاز به کابل کشی، چراکه در ساختار این دوربین ها یک باتری تعبیه شده که توسط انرژی خورشیدی شارژ می شوند.
  2. باتری های مناسب و بسیار با کیفیت که پس از شارژ از طریق نور خورشید، می توان تغذیه دوربین را تا ۷ روز بدون نیاز به هیچ نور خورشیدی، تامین نماید.
  3. پشتیبانی از استانداردهای مخابراتی چون : GSM، WCDMA و 4G LTE به دلیل سیم کارت خور بودن این دوربین ها.
  4. نصب آسان دوربین مداربسته خورشیدی، بدون نیاز به تجهیزات جانبی.
  5. پایداری و مقاومت بالا در هر شرایط آب و هوایی چون:
  • بادهای شدید
  • باران های شدید و سیل
  • برف شدید و اریزش بهمن
  • و…

معایب دوربین بدون برق

دوربین مداربسته خورشیدی

  1. هنگامی که باتری دوربین خالی شود، باید مجددا از طریق پنل خورشیدی شارژ انجام گیرد. اگر به هر دلیلی پنل نتواند برق به میزان کافی تولید کند باتری شارژ نشده و در نتیجه عملکرد دوربین دچار اختلال می شود. این اتفاق در آب و هوای ابری می تواند بر تداوم کارکرد دوربین اثر منفی بگذارد.
  2. دوربین مداربسته خورشیدی از فناوری وای فای یا اینترنت نسل 4 (4g) استفاده می کند، بدیهیست با ضعیف شدن سیگنال اینترنت، اتصال دوربین به شبکه از بین می رود. حتی ممکن است مشکل نویز یا تداخل سیگنال ایجاد شود. این مشکلات بسته به قدرت اینترنت شما و محیطی که دوربین در آن نصب می شود می تواند بی اهمیت یا بسیار مهم باشد.

طریقه شارژ و نگهداری دوربین بدون برق

شارژ باتری دوربین های مداربسته خورشیـدی عموما از طریق صفحه سولار صورت می گیرد که با نور مستقیم آفتاب، باتری را شارژ می کند. پنل هایی که برروی پکیج های دوربین خورشیدی هستند از جنس مونو کریستال می باشند این مدل از پنل ها در نور کم و هوای ابری هم می توانند باتری را شارژ کنند، که کیفیت بسیار عالی دارند.

قیمت دوربین مداربسته خورشیدی

دوربین مداربسته خورشیدی

میتوان به جرات عنوان کرد که قیمت دوربین مداربسته خورشیدی، با در نظر گرفتن امکانات و قابلیت های آن، بسیار منصفانه است و با در نظر گرفتن این موضوع که شما را نسبت به بسیاری از تجهیزات دوربین مداربسته بی نیاز میکند، بسیار مقرون بصرفه است. چنانچه قصد خرید انواع دوربین مداربسته را دارید می توانید با کارشناسان ما در نظارت گستر ایمن با شماره تماس ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در ارتباط باشید. همچنین لازم به ذکر است که چنانچه نیازمند تعمیر دوربین مداربسته خود هستید نیز میتوانید به بخش خدمات پس از فروش و تعمیرات ما مراجعه کنید.

جمعبندی

دوربین های مداربسته بدون برق که به آنها دوربین مداربسته خورشیدی نیز میگویند، نصل جدیدی از سیستم های نظارتی است که به منبع تغذیه انرژی خورشیدی متصل است. این دوربین ها این امکان را فراهم می سازند که بدون هیچگونه نگرانی در خصوص تامین تغذیه و کابل کشی، بتوانید نظارت تصویری بی وقفه و بدون هیچ قطعی داشته باشید. در طراحی دوربین های های خورشیدی اغلب از باتری فوق العاده ای استفاده شده است که امکان هر گونه قطعی و عدم تامین تغذیه دوربین را به صفر می رساند چرا که بیشتر این باتری ها می توانند تغذیه دوربین را تا ۷ روز بدون نیاز به هیچ نور خورشیدی، تامین نمایند.

برچسب ها: قیمت دوربین مداربسته خورشیدی، دوربین مداربسته خورشیدی، پکیج دوربین خورشیدی، لیست قیمت دوربین مداربسته خورشیدی سیم کارتی، راه اندازی دوربین مدار بسته با پنل خورشیدی، دوربین مداربسته خورشیدی سیم کارتی، دوربین خورشیدی گردون، معایب دوربین خورشیدی



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

دیافراگم دوربین مداربسته چیست؟ شاید بسیاری از کاربران ندانند دیافراگم یا همان آیریس در دوربین مدار بسته چیست و چگونه عمل می­کند؟! اجازه دهید موضوع را کمی برایتان باز کنیم، دوربین مدار بسته این روزها یکابزار بسیار مهم در زندگی روزمره ی ما، به حساب می آید که موجبات امنیت و آرامش خاطر ما را فراهم می سازد، فرض کنید همین دوربین در شرایطی نتواند تصاویر مناسب را به ما ارائه دهد. در این شرایط، عملا دوربین هیچ گونه کارایی نداشته است، چراکه نتوانسته انتظارات ما را فراهم سازد. درحالت کلی، اگر میخواهید دوربین مدار بسته شما تصویر مناسبی ارائه دهد، می بایست شرایط محیطی مناسبی فراهم شود از جمله :

  • شرایط نوری مناسب
  • زاویه و ارتفاع نصب مناسب
  • شرایط نصب استاندارد و اصولی
  • و ….

اینکه شما بتوانید در هر محیطی در تمامی ساعات شبانه روز نور مناسب و استانداردی داشته باشید تا ضامن کیفیت تصویر دوربینتان باشد امکان پذیر نیست. زیرا میزان نور محیط در طول شبانه روز تغییر می کند. از این رو و برای حل این مشکل شرکت های تولید کننده ی نظارت تصویری در هنگام طراحی دوربین های خود از ویژگی های چشم انسان به منظور دریافت نور کافی و لازم برای سنسور دوربین مداربسته استفاده کردند و دیافراگم دوربین مداربسته را برای این منظور قرار دادند که در این مقاله به شرح عملکرد آن می پردازیم.

دیافراگم دوربین مداربسته چیست؟

دیافراگم دوربین مداربسته که به آن iris هم میگویند شبیه سازی  عنبیه چشم انسان است. همه ی ما در شرایطی قرار گرفته ایم که نا گهان نور محیط زیاد میشود. در چنین شرایطی چه اتفاقی می افتد؟ مردمک چشم به صورت ناخودآگاه کوچک تر می شود تا بتوانیم شدت نور ورودی را کنترل کرده و بهتر ببینیم، و یا برعکس شرایط نوری را تصور کنید که نور محیط ناگهان بسیار کم می شود. اکنون چه اتفاقی می افتد؟ مردمک چشمتان به صورت ناخودآگاه بزرگتر می شود تا بهتر ببینید. دیافراگم دوربین مداربسته، شبیه به مردمک چشم عمل می کند. دیافراگم شامل تیغه های می شود که نسبت به نور حساس بوده و باز و بسته می شود. دیافراگم دوربین مداربسته از طریق اتصال به یک حسگر متصل دریچه را بزرگ یا کوچک  می کند. این دریچه به اپرچر (Aperture)  معروف است.

diaphragm-0

هر دیافراگم شامل پره­هایی است که اپرچر با کمک آن­ها باز و بسته می­شود. با توجه به نوع دیافراگم و ضریب F به طور معمول تعداد این پره­ها بین 6 تا 9 عدد است. اندازه­ی دیافراگم و درنتیجه اپرچر با توجه به میزان نور موجود ممکن است بین f/2, f/2.8, f/4, f/5.6, f/8, f/11, f/16, f/22 تغییر کند. میزان نوری که از اپرچر عبور می­کند با ضریب F اندازه گیری می­کنند. روی هر لنز ماکسیمم ضریب F مشهود است. این عدد از فرمول فاصله کانونی بر قطر دیافراگم (F=f/D)  به دست می­آید. هرچه عدد F بزرگتر باشد، اندازه­ی دیافراگم و میزان نور عبوری کوچکتر خواهد بود. همانطور که در تصویر مشاهده می­کنید، لنزی که عدد F کوچکتری دارد تصویر بهتری ارائه می­کند.

انواع مختلف دیافراگم

  • آیریس ثابت ( Fixed Iris)
  • دیافراگم دوربین مداربسته دستی ( Manual Iris)
  • آیریس اتوماتیک ( Auto Iris)
  • P Iris

 آیریس ثابت

دیافراگم دوربین مداربسته

در این نوع از دیافراگم دوربین مداربسته هیچ کنترلی روی میزان نور ورودی در طول شبانه روز و شدت نور وارد شده به دوربین وجود ندارد. از دوربین هایی که آیریس ثابت دارند معمولا در محیط های مسقف  استفاده می شود که شدت نور ورودی معمولا در طول شبانه روز ثابت است مانند محیط های داخلی ادارات، مراکز تجاری، مسکونی و… .

دیافراگم دوربین مداربسته دستی

در این مدل از دوربین های مدار بسته  کاربر می تواند به صورت دستی دریچهدیافراگم لنز را با توجه به نور محیط تنظیم کند این شرایط کمک میکند تا دوربین بتواند تصویر مناسبی ارائه دهد. اما خب مشکلی که این سری از آیریس ها دارند این است که اگر در طول شبانه روز شدت نور کم یا زیاد شود کیفیت تصویر بسیار افت میکند و همین امر کاربر را مجبور می کند تا به صورت مکرر به صورت دستی اقدام به تنظیم دیافراگم دوربین مداربسته. بدیهی است، این موضوع بسیار خسته کننده است. البته این کار در شرایطی موجبات کاهش عمر مفید دستگاه را فراهم می آورد و در مواردی دیگر حالت فکوس دستگاه را مختل می کند.

دیافراگم اتوماتیک

این نوع دیافراگم دوربین مداربسته، همان طور که از نامش قابل پیش بینی است، ورود نور به لنز دوربین را به صورت اتوماتیک کنترل می کند. به این صورت که دریچه آیریس  Iris دوربین مداربسته با تغییر شدت نور محیط باز و بسته می شود و کمک می کند تا تصویر دوربین در شرایط نوری مختلف در طول شبانه روز با کیفیت مناسب ارائه شود لذا کاربران همیشه ازتصویر ارائه شده توسط این دوربین ها رضایت دارند. بدیهی است قیمت دایفراگم دوربین مداربسته اتوماتیک، گران تر انواع دیگر آن است. تنها نقطه ضعف این آیریس ها این است که در مواقعی که دریچه آیریس بیش از حد باز یا بسته باشد امکان دارد که زاویه دید و فوکوس دوربین تغییر جزئی داشته باشد.

 دیافراگم دوربین مداربسته P-Iris

این مدل از دیافراگم دوربین مداربسته ، مدل پیشرفته ای از آیریس های خودکار است. کنترل دریچه دیافراگم در دوربین هایی که از این ویژگی پشتیبانی می کنند، توسط موتورهای مکانیکی دقیق و با توجه به شدت نور محیط تنظیم می شود. این مدل معایب دیافراگم اتوماتیک را پوشش داده و بدیهی است که قیمت بالاتری نسبت به مدل های گفته شده در بالا دارد و لذا پیشنهاد می کنیم فقط در موقعیت های حساس از دوربین های مجهز به این نوع آیریس استفاده شود.

دیافراگم دوربین مداربستهشناخت انواع دیافراگم دوربین مداربسته به ما کمک می کند تا با توجه به موقعیت جوی پروژه، محل نصب دوربین و… دوربین مداربسته مناسب تری را انتخاب کنیم. به طور مثال:

  • اگر می خواهید دوربین مداربسته را در یک مکان اداری یا دولتی نصب کنید و تنها در ساعت های کاری به آن نیاز دارید می توانید از دوربین های مداربسته با دیافراگم ثابت و یا دستی استفاده کنید. این انتخاب کمک می کند تا علاوه بر قیمت مناسب، کیفیت مناسبی هم داشته باشید.
  • اگر می خواهید دوربین مداربسته خود را در یک موقعیت بیرونی مانند پارکینگ، محوطه ی پیرامونی، حیاط و … نصب کنید، بهتر است از دوربین های مداربسته مجهز به آیریس اتوماتیک استفاده کنید تا با توجه به شدت نور متغیر محیط در طول شبانه روز بهترین تصویر را داشته باشید.
  • اگر  در یک فضای تجاری مهم مانند مراکز فروش مهم، صندوق های مغازه یا فروشگاه، طلا فروشی ها، بانک ها و پروژه هایی از این جنس دارید بهتر است از دوربین های مجهز به پی آیریس P-Iris استفاده کنید تا در طول روز بهترین کیفیت بدون هیچگونه افتی را در اختیار داشته باشید و جزئیات تصاویر به راحتی قابل مشاهده باشد.

ارتباط دیافراگم دوربین مداربسته با فوکوس دوربین

نکته ای که در مورد دیافراگم دوربین مداربسته بسیار حائز اهمیت است این است که، میزان باز و بسته شدن دیافراگم دوربین مداربسته، علاوه بر نور ورودی بر روی میزان و توانایی فوکوس دوربین نیز اثرگذار است، به اینصورت که هر چه دریچه دیافراگم دوربین بازتر باشد میزان فوکوس دوربین کمتر می شود. برای فهم بیشتر این مطلب فرض کنید، شما و فردی دیگر در یک راستا و در فواصل مختلف از یک دوربین مداربسته قرار گرفته اید. دوربین نیز در حالت فوکوس بر روی شما قرار گرفته، اما در حالت اولیه (دیافراگم بسیار بسته) دوست شما را هم با وضوح خوبی نشان می دهد. حال هرچه دیافراگم دوربین را بازتر کنیم تصویر تشکیل شده از دوست شما تارتر به نظر می رسد.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

نظارت گستر ایمن به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع پارت نامبر های دوربین مداربسته داهوا فعالیت خود را آغاز کرده است. لیست محصولات این نمایندگی داهوا کامل و برابر با سایت اصلی داهوا می باشد. در سایت نظارت گستر ایمن محصولات داهوا کاملا در دسترس هستند و تمامی مشخصات فنی و کاتالوگ محصولات در این نمایندگی داهوا موجود است. تمام تلاش نظارت گستر ایمن ارائه محصول با کیفیت با پایین ترین قیمت بازار است.

نمایندگی داهوا اصل و غیر اصل رو خوب بشناسید

امروزه شرکت های مختلفی اقدام به تولید محصولات غیر اصلی نموده اند که تشخیص آن ها از محصول اصلی بسیار دشوار است. این محصولات غیر اصل، فاقد کیفیت و استاندارهای لازم هستند و در کوتاه مدت کیفیت و بازدهی خود را از دست می دهند بنابراین خرید دوربین مداربسته از نمایندگی داهوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نمایندگی های فعال فروش دوربین داهوا در شهرهای بزرگ از جمله تهران، کرج، مشهد، اصفهان، شیراز و… محصولات تخصصی داهوا را با گارانتی معتبر و قیمت بسیار مناسب عرضه می کنند.

خرید دوربین مدار بسته داهوا از نمایندگی داهوا

خرید دوربین مدار بسته داهوا از انجا که نیاز هر کسب و کاری به حساب می آید بسیار پراهمیت بوده است.  برای بعضی افراد با توجه به مصرفشان کیفیت تصویر و برای بعضی افراد دیگر  قیمت دوربین مداربسته داهوا  اهمیت دارد .از این رو برای استعلام قیمت و یا دریافت مشاوره تخصصی در مورد کیفیت تصویر در انواع دوربین ها کافیست با کارشناسان ما با شماره تماس ۴۱۲۱۷۰۲۱ در ارتاط باشید.

مزایای دوربین داهوا

????

  • کیفیت بالای تصویر
  • امکان شمارش افراد مخصوص فروشگاه ها
  • تنظیم نور محیط
  • تعین دمای محیط
  • ردیابی حرکت افراد
  • تشخیص هدف از پیش تعیین شده
  • تنوع در نوع و کارایی
  • مشخص بودن رنج قیمت
  • ارسال پیغام هشدار توسط دوربین  برای مالک

معایب دوربین مداربسته داهوا

  • پشتیبانی نشدن در برخی از کشورها
  • قیمت دوربین مدار بسته داهوا کمی بیشتر از سایر دوربین ها است.


:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

دوربینهای مدار لامپی در چه مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

از دوربین لامپی می توانید در مکانهایی مانند خانه مغازه پارکینگ ها و آسانسور ها و غیره که در معرض نور آفتاب و آب قرار ندارند استفاده کنید.

مشخصات دوربین های مداربسته لامپی.

دوربین لامپی از بدنه پلاستیکی برخوردارند که در برابر ضربات ضعیف مقاوم می باشد.
دیگر مشخصات دوربین لامپی این است که امکان انتقال تصویر بر روی موبایل یا تبلت های ios و اندروید می باشد
همچنین دوربین های مداربسته از حافظه میکرو اس دی تا ۶۴ گیگابایت پشتیبانی می کند.
یکی از مشخصات برتر دوربین های مداربسته لامپی دارا بودن لنز ۳۶۰ درجه با کیفیت ۲ مگاپیکسل می باشد که می تواند محیط را به طور کامل پوشش دهد
تصاویری که بر روی حافظه ۶۴ گیگابایت دوربین مداربسته لامپی ذخیره می شود تا یک هفته ذخیره شده و پس از آن به صورت اتوماتیک دوربین حافظه را پاک میکند.
شما می توانید تصاویری که در دوربین مداربسته لامپی ذخیره شده است و برای موبایل مشاهده کنید بدون اینکه حافظه میکرو اس دی را از دوربین مداربسته خارج کنید.
مشخصه بعدی برتر دوربین های مداربسته لامپی قابلیت مکالمه بسیار مناسبی می باشد که این دوربین ها از آن برخوردارند.

همچنین نصب و فعال سازی دوربین های لامپی بسیار راحت بوده و هر فردی می تواند به راحتی این دوربین ها را نصب و از آن استفاده نمایید

معرفی دوربین لامپی

دوربین لامپی

همانطور که حتما از اسم آن برایتان قابل حدس هست، دوربین لامپی نوعی از دوربین مداربسته است که شکل ظاهری آن شبیه لامپ میماند و تشخیص آن از لامپ کار چندان ساده ای نیست. از این رو از این دوربین ها به عنوان دوربین جاسوسی نیز استفاده میشود. چشمی دوربین‌ لامپی ساز و کاری شبیه چشم ماهی دارند از این رو به آن دوربیـن مداربسته چشم ماهی هم گفته می‌شود. از طرفی به دلیل زاویه دید آن که شامل ۳۶۰ درجه میباشد دوربین ۳۶۰ درجه هم خوانده میشود. از مثبت ترین امکانات دوربیـن ۳۶۰ درجه این است که، نیاز به آداپتور نداشته و مستقیما به واسطه سرپیچ لامپ از برق شهری تغذیه میکنند. این دوربین بخاطر شکل ظاهری خود توجه کسی را به خود جلب نکرده و انتخاب مناسبی برای افرادی است که میخواهند وجود سیستم نظارتی خود را از دید دیگران مخفی کنند و همین امر موجب شده تا عده ای آن را نوعی از دوربین جاسوسی بخوانند.

نصب دوربین لامپی

تمام افرادی که به دنبال خرید دوربین مداربسته هستند شاید اصلی ترین دغدغه ای که دارند نصب آن است و خوشبختانه دوربین ۳۶۰ درجه از این حیث کاملا خیال خریداران خود را راحت کرده است. برای نصب دوربین لامپی تنها کاری که نیاز است انجام دهید، این است که آن را مانند یک لامـــپ معمولی به سرپیچ متصل نمایید . به همین سادگی نصب فیزیکی دوربین شما تمام میشود. اکنون تنها تنظیمات و راه اندازی نرم افزار دوربین میماند که آنهم اصلا کار دشواری نیست. همین نصب آسان دوربین چشم ماهی یکی از عوامل به شدت تاثیرگذار در محبوبیت این مدل شده است.

ویژگی دوربین مداربسته لامپـی

دوربین لامپی که به آن دوربیـن مداربسته چشم ماهی یا  ۳۶۰ درجه هم میگویند امکانات و ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد که در ادامه به بررسی و معرفی برخی از آنها میپردازیم.

  • پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD بدون نیاز به دستگاه DVR یا NVR
  • ذخیره و نگه داری فیلم و صدا در حافظه خود به مدت ۲۰ روز
  • دارای اسپیکر و میکروفن داخلی جهت ارتباط دو طرفه
  • امکان مشاهده تصاویر بدون نیاز به اینترنت از طریق hotspot
  • انتقال تصویر با کیفیت Full HD
  • امکان تفکیک دقیق رنگ
  • وضوح کامل تصویر حتی در تاریکی مطلق(دید در شب)
  • امکان زوم دیجیتال ۴x
  • امکان دریافت هشدار به محض تشخیص صدا
  • امکان تعریف زمانبندی برای ضبط تصاویر
  • نمایش حجم کلی کارت حافظه و حجم باقی مانده
  • نمایش فایل های ضبط شده بر روی کارت حافظه ی داخل دوربین
  • امکان مشاهده تصاویر یک دوربین توسط ۵ نفر دیگر بصورت ادمین
  • امکان گرفتن عکس و فیلم و ذخیره بر روی موبایل
  • دارای اپلیکیشن های اندروید ios
  • قابلیت نصب سریع و آسان در سرپیچ لامپ

مزایا ی دوربین مداربسته لامپی

دوربین لامپی

۱-قیمت دوربین لامپی بسیار مقرون به صرفه است

۲-نصب دوربین مداربسته جاسوسی بسیار ساده است

۳-قالبلیت انتقال صدا دوطرفه دارد

۴-دوربین چشم ماهی قابلیت اتصال به اینترنت دارد

۵-میتوان از دوربین مدار بسته چشم ماهی به صورت نامحصوص استفاده کرد

۶-تصویر ۳۶۰ درجه میدهد

معایب دوربین لامپی

1-دوربین مدار بسته 360 درجه قابلیت اتصال به dvr ندارد.

۲-دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه قابلیت نصب در محیط بیرونی ندارد.

۳-دوربین لامپی ضدآب و گرد و غبار نیست.

۴-دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه قابلیت گردشی ندارد.

انتقال تصویر دوربین لامپی

دوربین های مدار بسته چشم ماهی در صورتی که به اینترنت مودم متصل باشند امکان انتقال تصویر به راه دور را دارند و میتوان از آنها تحت عنوان دوربین مداربسته کنترل از راه دور استفاده نمود. برای این منظور کافیست یک نرم افزار خاص در تلفن همراه و یا کامپیوتر شخصی خود نصب کرده و گیرنده(تلفن شخصی) و فرستنده ی(دوربین چشم ماهی) شما هر دو به اینترنت وصل باشند آنگاه انتقال تصویر به سادگی انجام میشود.

انتقال تصویر دوربین های ۳۶۰ درجه بسیار ساده است

قابلیت تشخیص حرکت

دوربین لامپی

دوربین مداربسته تحت شبکه چشم ماهی در صورت مشاهده حرکات مشکوک در خانه یا محل کار، سریعا روی گوشی موبایل هشدار ارسال می‌کند. تکنولوژی تشخیص حرکت یا موشن دیتکشن (Motion Detection) به شما امکان می‌دهد واکنش مناسب را در سریع‌ترین زمان در مقابل اتفاقات داشته باشید.

دید در شب دوربین های مداربسته لامپی.

می توان دید در شب را در دوربین های مدار بسته لامپی به دو صورت دستی و اتوماتیک توسط نرم افزار مخصوص آن تنظیم کنید.
می توانید مشخص کنید که دید در شب به صورت دستی یا به صورت اتوماتیک می باشد همچنین می توانید توسط نرم افزار هر وقت که تمایل داشتید آن را خاموش یا روشن کنید اگر دید در شب در دوربین لامپی به روی اتوماتیک تنظیم کنید هر زمان که روشنایی محیط کم شود دوربین های مداربسته لامپی به صورت خودکار از ال ای دی های دوربین استفاده کرده تا دید در شب کافی داشته باشد بهترین ال ای دی ها با نور مناسبی که دارد تا شعاع ۱۰ متر نیز می‌تواند تصویر را به صورت شفاف ثبت کنند.

دارا بودن دوربین های لامپی به دزدگیر

از این دوربین های لامپی به عنوان دزدگیر استفاده کنید برای استفاده از این قابلیت کافی است داخل نرم افزار دوربین مداربسته لامپی رفته و گزینه دوربین دزدگیر را فعال یا غیر فعال کنید شما زمانی که گزینه را فعال میکنید در داخل محیطی که شما دوربین مداربسته را قرار دهید هر حرکتی انجام شود برای گوشی همراه شما ارسال می شود که شما می توانید از راه دور نیز آن را کنترل نمایید یکی از دوربین هایی که دارای قابلیت های بسیار مناسبی باشد و همچنین از قیمت مناسبی برخوردارند دوربین های مدار بسته لامپی می باشد.

قابلیت شنود و مکالمه دوربین لامپی

دوربینهای مداربسته لامپی از این قابلیت برخوردارند که بتوانند مکالمه و تمامی حرکت محیطی که دوربین مدار بسته در آن قرار دارد را ثبت و ضبط نمایند و شما با خیال راحت می توانید از راه دور توسط نرم افزار با کسانی که در محیط ارتباط داشته باشید اگر می‌خواهید از قابلیت شنود و مکالمه دوربین‌لامپی برخوردار باشید باید وارد تنظیمات نرم افزار شده گزینه که صدای محیط مورد نظر شما را شروع کند را فعال کنید توسط فلش سفید نمایش داده شده است اگر می خواهید صدای شما ارسال شود باید فلش سیاه را فعال کنید.

بهترین دوربین لامپی

برای تشخیص بهترین دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه کار سختی در پیش ندارید. کافیست عبارت خذید دوربین ۳۶۰ درجه را در گوگل سرچ کرده و ۱۰ نتیجه ی اول را بررسی کنید. از میان کلیه شرکت ها آن دوربینی را انتخاب کنید که ویژگی ها مثبت بیشتر و متمایز با انواع دیگر داشته باشد. البته یک پیشنهاد بهتر نیز برایتان دارم. این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

سوالات متداول

۱- کاربرد دوربین لامپی چیست؟

این دوربین اغلب در محیط های داخلی مانند شرکت، خانه و… و محیط های سربسته مناسب است. در اصل میتوان گفت که دوربین مداربسته چشم ماهی برای کاربرد امنیتی زیاد مناسب نیست و بیشتر کاربرد نظارتی دارد.

۲- آیا تصاویر دوربین لامپـی قابل انتقال است؟

در صورت وجود مودم اینترنت وای فای در محل نصب دوربین لامپی کلیه تصاویر دوربین قابل انتقال است و میتوانیم تصاویر را به طور آنلاین یا تصاویر ضبط شده  روی تلفن همراه خود مشاهده کنیم.

۳-نصب دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه چگونه است؟

دوربین لامپی ساده ترین نصب را دارد. نیاز به انجام هیچ کار خاصی نیست و تنها کافیست تا دوربین خود را به سرپیچ چراغ ببندید.  البته این نصب فیزیکی دوربین است و بعد از آن برای راه اندازی دوربین نیاز به تنظیمات نرم افزاری نیز وجود دارد.

۴- مدت زمان ضبط تصاویر در دوربین ۳۶۰ درجه چه قدر است؟

دوربین لامپی تا ۶۴ گیگابایت رم را ساپورت میکند که در صورت استفاده از آن میتوان تصاویر را تا ۲۱  روز ذخیره کرد

منبع: negaco.com



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

دزدگیر منزل

دزدگیر منزل همانطور که از نامش کاملا قابل حدس است، در کنار دوربین مداربسته یکی از محصولات محافظتی از دفتر کار، منزل و یا باغ شخصی شما به حساب می آید. دزدگیر منزل با اینکه کارکرد نسبتا ساده ای دارد اما نقش بسیار مهم و ضروری ای برای خانه شما بازی میکند. استفاده بجا و درست از دزد گیر اماکن امنیت خانه و محل کار شما را تا حد زیادی تضمین میکند. در این مقاله از سری مقالات آموزشی گروه نظارت گستر ایمن قصد داریم به بررسی و معرفی بهترین دزدگیر اماکن بپردازیم.

چرا باید از دزدگیر اماکن استفاده کنیم؟

طی یک نظر سنجی که در سال ۱۳۹۹ از افرادی که منزل یا محل کارشان مورد سرقت قرار گرفته شده بود، شد، مشخص شد که که بیشترین زمان سرقت از منازل ۱۲ تا ۱۶ بعد از ظهر است. در حالت کلی  ۴۵ درصد از کل سرقت های گزارش شده در طول روز و ۳۹ درصد آنها در شب رخ داده است. اما نکته جالب توجه این است که ۳۴ درصد این سرقتها از درب ورودی ساختمان شروع شد بود. نتیجه این آمار به خوبی نیاز استفاده از دزدگیر اماکن را مشخص میکند، چراکه اکثر منازل از امنیت کافی  برای جلوگیری از نفوذ سارقان برخوردار نیستند. از آنجایی که زمان بیشتر سرقت ها ظهر است درست زمانی که اکثر افراد سر کار بوده و از آنجا که روز روشن است احتمالش را نمیدهند که مورد سرقت قرار بگیرند و همین عامل نیز لزوم استفاده از دزدگیر منزل را بسیار بالا میبرد.

دزدگیر منزل چطور کار میکند؟

دزدگیر منزل - دزدگیر اماکن

دزدگیر منزل (Home alarm) وسیله ای است برای کنترل و نظارت بر امنیت اماکن نظامی، منازل شخصی، کارخانه ها، انبارها و… . دزدگیر ها یک حسگر دارند که به محض تشخیص حرکت و یا ضربه فعال شده و هشدار می دهند. این هشدار به دو صورت تعریف شده است. یا دزدگیر آژیر میکشد و یا با تلفن های از پیش تعریف شده ای مانند تلفن همراه مالک مکان تماس میگیرد(تا سقف ۲۰ شماره تماس را میتوان برای دزدگیر اماکن تعریف کرد). برخی از دزدگیرها سیم کارت خور اند و مستقیمابا کاربر اصلی تماس گرفته و یا برای او پیامک میفرستند. مهم ترین نکته ای که باید در نصب و راه اندازی دزدگیر اماکن به آن توجه کنید این است که صفحه اصلی سیستم باید در مجاورت منبع انرژی و یک خط تلفن نصب گردد.

اغلب دستگاه های دزدگیر منزل باتری خور نیز هستند تا در صورت قطعی برق، برق دستگاه قطع نشده و دزدگیر منزل شما خاموش نشود. نکته مهم این است که تاریخ انقضای باتری دزدگیر را حتما باید چک کنید تا مطمئن شوید در زمان قطع برق هم دزدگیر اماکن  شما به خوبی کار میکند. به این سیستم ها می توان دوربین های مدار بسته، حسگر نشت گاز، حسگر اعلام حریق و… را نیز متصل نمود. برای کنترل فضاهای وسیع از چشمی های خطی حساس به حرکت استفاده می شود. برای حفاظت از پنجره ها و درب ها از حسگر شوک (شوک سنسور) و حسگر تشخیص صدا استفاده می گردد.

نصب دزدگیر منزل

نصب دزدگیر اماکن اصلا کار سختی نیست زیرا سنسورها به تنها ۴ رشته سیم نیاز دارند که چاره کار هم کابل کشی به صورت متوالی است. حسن این نوع سیم کشی کم هزینه بودن آن است. تنها مورد مهمی که در سیم کشی و نصب دزدگیر منزل نباید از آن غافل شد این است که سیمها حتما به گونه ای به سنسور ها برسند که در هیچ جای از مسیر امکان قطع کردنشان نباشد. سنسورها نیز باید در فضایی باشند که قبل از تحریک شدنشان، دسترسی به آنها امکان پذیر نباشد.

انواع سنسور دزدگیر اماکن

دزدگیر منزل - دزدگیر اماکن

اکنون زمان آن رسیده است که بررسی انواع سنسور های دزدگیر اماکن بپردازیم. البته نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که هرکدام از این سنسورها در موقعیت های گوناگون و برای شرایط مختلفی به کار می رود و عملکرد هر حسگر با دیگری متفاوت بود و کارایی خاص خود را دارد. این سنسور ها عبارتند از:

چشمی حرکتی دزدگیر منزل

اعلام خطر برای کاربر با تشخیص این سنسور انجام شود پس یکی از مهم ترین سنسور های دزدگیر اماکن است. این سنسور ها می توانند حساسیت های مختلف به موارد گوناگونی داشته باشند.که در ادامه انواع مختلف چشمی حرکتی را باهم بررسی خواهیم کرد

چشمی حرکتی مادون قرمز دزدگیر اماکن

چشمی مادون قرمز از متداول ترین انواع سنسور حرکتی دزدگیر اماکن به حساب می آید که توانایی تشخیص حرکت در مقابل آن را داشته و به محض تشخیص، مرکز کنترل را مطلع کرده و اعلام خطر می کند. به چشمی مادون قرمز PIR نیز میگویند و با تاباندن امواج مادون قرمز، منبع گرمایی را در محیط شناسایی و فرمان را به مرکز ارسال میکند.

چشمی ماکروویو دزدگیر منزل

این سنسور گرانقیمت ترین سنسور در دزدگیر اماکن است. سنسورهای ماکروویو شبیه به حواس ارتعاشی خفاش عمل میکند. به این صورت که پالس هایی را به محیط ارتعاش کرده و هنگام بازگشت آن، از محوطه تصویری را ذخیره می نماید،  اگر کسی این تصویر را بر هم بزند متوجه تغییر در محیط شده و اخطار میدهد.

چشمی وزنی دزدگیر اماکن

چشمی وزنی نوعی سنسور مادون قرمز است که بر اساس حرکت اجسام اندازه آنها را تخمین زده و حیوانات یا اجسام کوچک را نادیده می گیرد. این چشمی ها برای فضای باز و یا کارگاهها و یا در حالت کلی محیط هایی که ممکن است حیوانات کوچک در آن تردد داشته باشند. چشمی وزنی یکی از کم خطا ترین انواع سنسور دزدگیر منزل است.

دیگر سنسور های حفاظتی دزدگیر منزل در گروه سنسور چشمی عبارتند از:

۱-سنسور بین درب یا مگنتی

۲-سنسور ارتعاشی

۳-پدال

سوالات متداول دزدگیر منزل

دزدگیر منزل - دزدگیر اماکن

۱- دزدگیر اماکن چیست ؟

دزدگیر منزل از جمله اصلی ترین ملزومات امنیتی در قرن ارتباطات به حساب می آید.

۲- قیمت دزدگیر اماکن چقدر تمام می شود ؟

 قیمت یک دستگاه دزدگیر منزل، چشمی، بلندگو و … به عوامل زیادی از جمله برند تولید کننده دستگاه، ضمانت کالا، امکانات دستگاه و صدها مورد دیگر بستگی دارد. همچنین لازم است که محل مورد نظر مشتریان بررسی شود تا تعداد چشمی ها، مگنت ها، میزان کابل کشی و… مشخص شده و کاملا نیاز سنجی شود تا تمامی نیاز های مشتری برطرف شود. لذا حتما پیشنهاد میکنیم که برای استعلام قیمت دزدگیر اماکن با کارشناسان ما با شماره تماس ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در ارتباط باشید.

۳- مدت زمان نصب دزدگیر منزل چقدر طول میکشد ؟

نصب دزدگیر پیش زمینه هایی از جمله مهیا کردن یک عدد سیم کارت فعال ( برای دستگاه های سیم کارتی) وجود منبع برق ۲۲۰ ولت در محل و …را میطلبد. چنانچه مقدمات نصب مهیا باشد، نصب دزدگیر منزل بین ۵ ساعت تا نهایتا یک روز به طول می انجامد.

۴-چگونگه باید دزدگیر اماکن سفارش دهیم ؟

برای سفارش خرید دزدگیر اماکن و سایر ملزومات نظارتی از جمله دوربین مدار بسته داهوا و سایر برند های معتبر جهانی با کارشناسان ما با شماره تماس ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در تماس باشید.

برچسب ها: بهترین دزدگیر منزل، بهترین دزدگیر منزل قیمت، قیمت دزدگیر منزل، انواع دزدگیر اماکن، بهترین دزدگیر بیسیم منزل، نصب دزدگیر منزل، سنسور دزدگیر منزل، دزدگیر منزل ارزان،

منبع: negaco.com



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

دوربین گردان

دوربین گردان یکی از انواع دوربین مداربسته است که به خاطر گردشی بودن آن و بی نیاز کردنتان از چند دوربین مداربسته بسیار پرطرفدار است. دوربین مدار بسته با در نظر گرفتن شکل ظاهری، تکنولوژی، برند تولید کنند و قابلیت ها و ویژگی هایی که دارد، به انواع مختلفی تقسیم میشود، که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. دوربین مداربسته گردان که در انواع مختلفی از جمله دوربین اسپیددام، بی بی کم و… در بازار موجود هستند. از مهمترین شاخصه های دوربین گردان قابلیت های بالای کنترلی آن از جمله، زوم بر روی سوژه، چرخش در جهت های مختلف و… است. در این مقاله از سری مقالات آموزشی گروه نظارت گستر ایمن میخواهمیم به بررسی همه جانبه ی دوربین چرخشی بپردازیم.

بیشتر بخوانید: آشنایی با عبدالرضا حکیمی مدیر عامل و موسس شرکت نظارت گسترایمن

آشنایی با دوربین مداربسته گـردان

دوربین گردان

دوربین گردان یعنی اینکه این دوربین مدار بسته به صورت چرخشی می‌توانند حرکت کند جهت افقی ۳۶۰ درجه می باشد و در جهت عمودی ۱۸۰ درجه می باشد ویژگی عالی این دوربین های مدار بسته زوم اپتیکال آن می باشد که شما می توانید وضوح و کیفیت تصویر را بالا ببرید در ابتدا به شما گفتیم که این دوربین های مدار بسته دارای چرخش می باشد که شما می توانید سرعت چرخش را به دلخواه خود تعیین کنید اگر شما می‌خواهید در مکانی دوربین مداربسته به کار ببرید که دارای نقطه کور می باشد بهتر است از این دوربین های مداربسته چرخشی یا گردان استفاده نمایید چرا که دوربین های ثابت نمی توانند به صورت کامل محیط را پوشش دهند ‌.

ویژگی های دوربین گردان

  • قابلیت چرخش در جهت افقی ۳۶۰ درجه و در جهت عمودی ۱۸۰ درجه
  • دارا بودن زوم اپتیکال تا ۴۸ x که شما می توانید به راحتی دقت تصویر و نظارت را بالا ببرید
  • ویژگی دیگر این دوربین ها قاب دوربین می باشد که در شرایط مختلف محیطی و در برابر ضربه باعث مقاوم بودن دوربین می باشد.
  • در نظر داشته باشید که دوربین های مداربسته های گـردان در برابر گرما سرما و رطوبت معاون می باشند چرا که دارای آی پی ۶۷ و آی پی ۶۸ می باشد.
  • ویژگی آخرین دوربین های مداربسته این می باشد که شما جهت مانیتورینگ کردن می توانید از کیبورد استفاده نمایید.

جهت خرید لوازم جانبی دوربین مدار بستهدر وب سایت نظارت گستر ایمن با کارشناسان ما با شماره تماس ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در تماس باشید.

قابلیت های دوربین گردان 

دوربین گردان

دوربین مداربسته گردان همانطور که پیشتر نیز گفتیم، توانایی چرخش در جهات مختلف و زوم کردن در زاویه ی مورد نظر را دارد. این نوع دوربین را با نام PTZ نیز میشناسند. از دیگر محسنات دوربین چرخشی یا PTZ این است که میتوانید از راه دور و از طریق اتصال به اینترنت و نصب اپلیکیشن های خاص دوربین خود را کنترل کرده، تصاویر ضبط شده را ببینید و زاویه دوربین یا میزان زوم آن را تغییر دهید. برخی از انواع دوربین گردان در ابعاد کوچک و به عنوان Baby Cam طراحی وشده اند. این دوربین ها به شما این امکان را میدهد تا از محل کارتان اتاق خواب کودکتان را کنترل کرده و یا بر سالمند خود نظارت داشته باشید و از رفتار مناسب پرستار با او مطمئن شوید.

دوربین گردان از آنجایی که قابلیت چرخش دارد، معمولا به جای چند دوربین مداربسته بولت و یا دوربین دام استفاده میشود. البته این مهم در صورتی رخ میدهد که محیط شما پوشش کافی و لازم را داشته باشد تا در صورت گردش و یا چرخش دوربین گردان، تصویری از محیط از دست نرود. یکی دیگر از قابلیت های مهم دوربین مداربسته گۀردان، تعریف نقاطی از پیش تعیین شده ( پریست و تور ) است. بزرگترین حسن این ویژگی این است که شما میتوانید، نقاط مشخص را بر مبنای زمانبدی خاصی، تعیین کنید تا تصاویر مورد نظر در آن بازه زمانی خاص قابل مشاهده باشند.

کاربرد دوربین مداربسته گردان

دوربیـن مدار بسته برای امنیت محیط استفاده می شود شما می توانید از دوربیـن های مداربسته گردان برای محیط هایی که نمی توانید به صورت کامل توسط دوربیـن های مدار بسته ثابت کنترل کنید استفاده نمایید معمولاً از دوربینهای گـردان در محیط های بزرگی مانند بیمارستان ها و کارخانجات، راه‌آهن، فرودگاه‌ها و غیره استفاده می کنند چرا که پوشش دهی بالایی دارد. به خاطر برخورداری از قابلیت چرخش و زوم بالایی که این دوربین های مدار بسته دارند در حال حاضر توانستند به خوبی جایگزین دوربیۀن‌های مداربسته ثابت شود استفاده از این دوربین های مدار بسته گـردان باعث شده است تا شما دیگر نیازی به تعداد بالای دوربیـن های مداربسته ثابت نداشته باشید همچنین کارآیی و نظارت بالاتری را این دوربین های مدار بسته به دنبال دارند.

دوربین های مداربسته گردان معمولا به دو مدل آنالوگ و تحت شبکه تولید می شود و به بازار عرضه می شود بالاترین سرعت را در تنظیم تصویر را این دوربین های گردان از آن خود کرده‌اند نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که دوربین مداربسته چرخشی معمولا از تکنولوژی wdr استفاده می کنند.
که این تکنولوژی WDR باعث می شود به راحتی نور محیط به صورت خودکار تنظیم شود که تصاویر در نور به راحتی تشخیص داده شود و نکته دیگر اینکه این دوربین ها می توانند در شب تصاویر را به صورت رنگی ضبط کرده و همچنین با دقت بالایی به دستگاه مرکزی انتقال می دهند شما می توانید در این دوربین های مدار بسته رم  نیز قرار دهید چرا که در بعضی مواقع امکان دارد دستگاه مرکزی ارتباطش با دوربین قطع شود در این موارد تصاویر بر روی رم که بر روی دوربین قرار دارد ثبت و ضبط می شود.
اما نکته مهمتر اینکه دوربین های مدار بسته گردان دارای آلارم نیز می باشند و در محیط های داخلی و خارجی قرار می گیرد در نظر داشته باشید که شما می توانید این دوربین های مداربسته را در سایت های مختلف تهیه نمایید.
امیدواریم این مطالب که در رابطه با دوربین مداربسته گردان که یکی از صدها انواع دوربین های مدار بسته می باشد مورد توجه شما بازدید کنندگان گرامی قرار گرفته باشد . پاسخگوی سوال شما عزیزان بوده باشد و بتوانید به راحتی دوربین مدار بسته مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمائید. در هر زمان نیاز به مشاوره داشتید می توانید با همکاران ما تماس بگیرید.

نحوه کنترل دوربین گردان

دوربین گردان

همانطور که بالاتر نیز گفتیم، دوربین مداربسته گردان بر اساس تکنولوژی ساخت به دو دسته ی آنالوگ و دوربین مداربسته ip تقسیم میشوند. دوربیـن های گردان تحت شبکه یا همان ip، به علت قابلیت هاییشان کمی گرانتر هستند و لوازم جانبی بیشتری را میطلبند. برای کنترل دوربین گردان تحت شبکه باید از منو وب دوربین و منو GUI ، وب دستگاه ذخیره ساز ، نرم افزار انتقال تصویر و کیبورد کنترلی، استفاده کرد. همچنین می توان تغذیه آن ها را از طریق POE و بدون نیاز به آداپتور و کابل کشی های اضافی، تامین کرد. دوربین گردان که در بستر آنالوگ است، از تکنولوژی های CVBS، AHD، HDCVI و HDTVI استفاده میکند. این نوع دوربین ها از طریق DVR، نرم افزارهای انتقال تصویر و کیبورد کنترلی، قابل کنترل هستند. در حال حاضر در تکنولوژی های جدید آن ها، امکان ارسال سیگنال های تصویر و کنترلی از طریق یک کابل کواکسیال ( به شرط آن که دوربین و دستگاه ذخیره ساز از یک تکنولوژی باشند ) فراهم ساخته است.

نصب دوربـین مداربسته گردان

دوربین گردان معمولا باید در محیط های وسیع با ارتفاع سقف زیاد نصب شود و پیشنهاد میکنیم که در اتاق های کوچک از دوربین مداربسته گردان استفاده نکنید. در هنگام نصب دوربین گردان، باید تمام اصول و استاندارد های نصب توسط یک نصاب حرفه ای انجام شود. همچنین اصل پوشش محیط در دستور کار قرار گیرد.

انواع دوربین مداربسته گردان

دوربین گرداندوربین گردان، بر اساس نوع کاربرد، تکنولوژی ساخت و کارآیی هایش به دو دسته ی اصلی تقسیم میشود که عبارتند از:

دوربین گردان حرارتی (Thermal) : این دوربین مناسب محیط های نظامی است تا بتواند انسان را از سایر اجزای محیط و در جنگل ها، مراتع و … نیز به منظور پیشگیری از آتش سوزی تشخیص دهد.
دوربین گردان ضد انفجار : بدنه این دوربین فلزی ( معمولا استیل ) است و در صورت نوسان برق، جرقه در محفظه ی داخلی دوربین به بیرون تراوش نخواهد کرد. این نوع دوربین مناسب پالایشگاه های نفت و گاز، جایگاه های سوخت و … که نوسان برق زیاد است، می باشد.

خرید دوربین گردان

جهت استعلام قیمت، خرید و یا دریافت مشاوره در مورد دوربین گردان و یا خرید دوربین مداربسته با امکانات و از دسته بندی های دیگر از جمله دوربین بولت و… با کارشناسان ما در نظارت گستر با شماره تماس ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در ارتباط باشید. همچنین میتوانید با نمایندگی های ما در سراسر کشور تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید: دوربین لامپی چیست و چطور کار میکند؟

جمعبندی

دوربین مداربسته گردان یکی از دوربـین های پر کاربرد نظارتی است که بخاطر جزئیات بالایی که پوشش می دهد شما را از داشتن چند دوربیـن بی نیاز می کند. اغلب دوربیـن های گردان ابعاد بزرگی دارند و مناسب نصب در محیط های کوچک نیست. دوربین گردان، بر مبنای کاربردهایی که دارد دسته بندی های متنوع ای دارد و در محیط های مختلف استفاده میشود. برند های زیادی اقدام به ساخت و تولید دوربین چرخشی نموده اند که محبوب ترین آنها در ایران دوربین مداربسته داهوا است.

منبع: negaco.com



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

خرید دوربین مداربسته با در نظر گرفتن این موضوع که در دنیای دیجیتال این روزها نیاز به نظارت از نیاز دیگری واجب تر است یکی از بزرگترین دغدغه های هر فردی به حساب می آید. فرض کنید میخواهید به تعطیلات بروید اما یک مغازه ی کوچک فروش لباس دارید. اگر به مدت یک هفته نتوانید در محل کار خود حاظر شوید میتوانید با دوربین محل راچک کرده و خیالتان راحت باشد پس خرید دوربین مداربسته از نان شب برای شما واجب تر است. چرا که اگر دوربین مداشته باشید احتمال سرقت و دزدی از مغازتان بسیار بالا میرود از طرفی نمیتوانید به فروشنده های خود اعتماد کرده و مدتی خودتان در محل کارتان حاضر نشوید البته خرید دوربین مداربسته در هر صنفی ضروری است این تنها یک مثال کوچک بود.

خرید دوربین مداربسته داهوا

در میان متقاضیان خرید دوربین مداربسته و اشخاصی که میخواهند برای منزل، شرکت، محل کار، باغ و ویلا و یا در اتاق کودک خردسالشان که پرستار دارد دوربین مداربسته تهیه کنند، خرید دوربین مداربسته داهوا بسیار پرطرفدار  است. چرا که داهوا یک برند معتبر در سطح مارکتینگ جهانی است که محصولات با کیفیت زیادی را تا امروز به بازار عرضه کرده است. خرید دوربین مداربسته داهوا شاید کمی گران باشد اما بی شک دوربینی را میخرید که تمام نیازهای شما را برطرف میکند

خرید دوربین مداربسته داهوا مدل CVI بالت استارلایت 2 مگاپیکسل لنز 3.6

مشخصات فنی:

خرید دوربین مدار بسته داهوا ( 2 مگاپیکسل) (1920*1080)

دید در شب هوشمند :

اینفرارد تا 40 متر فاصله

لنز ثابت دوربین مداربسته 3.6 میلی متری

تصویری و صوتی

خرید دوربین مداربسته

حداکثر نرخ فریم 30 فریم در ثانیه

قابلیت ها :

Smart IR , Electronic Defog , Mirror , Privacy masking

شبکه

برنامه DMSS جهت Ios ، Android،PC

پتیبانی از Onvif

رابط کمکی

خرید دوربین مداربسته داهوا

ذخیره سازی: بر روی DVR

عمومی

منبع تغذیه DC 12V 1A

نصب : فضای داخلی و خارجی

خرید دوربین مداربسته مدل تحت شبکه بالت 4 مگاپیکسل

مشخصات فنی:

خرید دوربین مدار بسته 4 مگاپیکسل (2688*1520)

dB  120 True WDR تعادل نور پس زمینه

3D DNR کاهش دهنده نویز دیجیتال

دید در شب هوشمند دوربین مدار بسته داهوا :

خرید دوربین مداربسته

Smart IR تا 30 متر فاصله

لنز وریفوکال 3.6mm

تصویری و صوتی

فشرده سازی ویدیو: H.265+/+H.264

خرید دوربین مداربسته

خروجی تصویر با 2 کیفیت مختلف به صورت همزمان

حداکثر نرخ فریم 25/30 فریم در ثانیه

دارای میکروفن

مدیرت اعلان

عبور از خط

خرید دوربین مداربسته

ورود به منطقه ممنوعه

4 ناحیه تشخیص حرکت

4 ناحیه انتخاب منطقه مورد نظر

شبکه

10/100M Base-T

برنامه جهت   iOS، Android ،PC

پشتیبانی از Onvif

رابط کمکی

خرید دوربین مداربسته

اسلات کارت Micro SD  تا 256 گیگابایت

ذخیره سازی: بر روی Micro SD(256 G)  ، NVR

عمومی

منبع تغذیه DC12V±30%, PoE

دارای استاندارد IP67  (مقاوم در برابر نفوذ آب، گرد و غبار)

قابلیت کارکرد در دمای 40- درجه سانتی گراد تا 60 درجه سانتی گراد

منبع: http://saraomidisadr95.parsiblog.com/



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

دوربین مداربسته داهوا

دوربین مداربسته داهوا یکی از پرطرفدار ترین انواع سیستم های نظارتی در مارکت جهانی است. این دوربین ها از جمله محبوب ترین محصولات برند داهوا (dahua) ساخت کشور چین با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در ضمینه ی تولید تجهیزات نظارتی است. برند داهوا کارخود را از سال ۲۰۰۶ شروع کرده است و کنون به یکی از 10 شرکت برتر در زمینه تولید و توزیع تجهیزات نظارتی در جهان تبدیل شده است و پرفروش ترین محصول آن دوربین مداربسته داهوا است. لازم به ذکر است که امروزه با توجه به نیاز روز افزون بشریت به دوربین مدار بسته شرکت های متعددی در تلاش هستند که دوربین مداربسته تولید کنند. اما کیفیت دوربین مداربسته داهوا همواره حرف اول را زده است.

شرکت های وارد کننده دوربین مداربسته داهوا در ایران

دوربین مداربسته داهوا همانطور که در بازار جهانی خوش درخشیده است، در ایران نیز بسیار پرطرفدار بوده و شرکت های زیادی در ایران اقدام به واردات این محصول پرصرفدار میکنند. شرکت تولید و توزیع نظارت گستر ایمن یکی از این شرکت هاست که علاوه بر تولید انواع سیستم های نظارتی با در نظر گرفتن  ایتاندارد های جهانی میکند، یکی از اصلی ترین وارد کننده های دوربین مداربسته داهوا در ایران نیز است. این شرکت شروع فعالیت خود را  در سال ۱۳۸۱ در پاسخ به نیازهای بازار و در ادامه گسترش اجرای پروژه های ملی مانند پروژه نظارت تلویزیونی تهران بزرگ در زمینه اجراء و ارائه راه حل های جامع نظارتی و حفاظتی به مدیریت آقای عبدالرضا حکیمی و گروهی از مهندسان متخصص و با تجربه در امر CCTV آغاز کرده است. اما بعدها با مطالعه نیازهای بازار ایران و نیز با انتخاب و ارائه گسترده محصولات و خدمات، با کیفیتی مطابق با استاندارد جهانی و از سوی سازندگان معتبر و خوشنام بین المللی سعی نمود تا با ارائه راهکارهای فراگیر (Total Solution) به تمامی نیازهای نظارتی و حفاظتی در هر سطحی از آن که شامل صنعتی، نظامی، اداری و خانگی و غیره باشد پاسخی شایسته و مناسب ارائه دهد. و همین امر آن را به یکی از 10 شرکت برتر در این زمینه در ایران تبدیل کرد. اما همچنان دوربین مداربسته داهوا یکی از پرفروش ترین محصولات این شرکت است.

خرید دوربین مدار بسته داهوا


خرید دوربین مدار بسته داهوا موضوع بسیار حائز اهمیتی است. چراکه دنیای ماشینی این روزها بزرگترین نیازی که دارد، یک سیستم نظارتی خوب و کارآمد است. اما خب برای هر فرد دوربین مدار بسته کاربرد خاصی دارد. فردی دوربین را برای منزل خود میخواهد برای همین نیاز به یک دوربین گردان دارد تا تمام زوایای خانه را نمایش دهد و فرد دیگر دوربین را برای کارخانه خود میخواهد و با درنظر گرفتن شرایط جوی باید قیمت دوربین مداربسته داهوا صنعتی استفاده کند. اینکه چه نوع دوربینی نیاز دارید موضوع چندان حائز اهمیتی نیست اینکه برندی را انتخاب کنید تا تمام سلیقه ها و نیازهای متقاضیان خود را پوشش دهد، بسیار مهم است و دوربین مداربسته داهوا دقیقا این شرایط را دارد .از این رو برای استعلام قیمت و یا دریافت مشاوره تخصصی در مورد کیفیت تصویر در انواع دوربین ها کافیست با کارشناسان ما با شماره تماس ۴۱۲۱۷–۰۲۱ در ارتاط باشید.

شرکت داهوا


برند داهوا ساخت کشور چین سابقه بیش از ۱۵ سال خدمت در زمینه توسعه و فناوری های امنیتی داشته و در طراحی تکنولوژی تجهیزات نظارتی بهترین نتایج را بدست آورده است. داهوا موفق شده است که هم در زمینه ی سخت افزار و هم نرم افزار بهترین تجربه کاربری را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد. اما بنظر شما در خرید دوربین مداربسته داهوا چه نکاتی را باید مورد توجه قرار دهیم؟

داهوا در سال 2002 میلادی کارخود را با تولید DVR های 8 کانال Real-time آغاز کرده و در سال 2003 یعنی پس گذشت تنها 12 ماه موفق به تولید دستگاههای 16 کانال Real-time شد. این شرکت از سال 2006 با تغییر در ساختار خود موفق به راه اندازی خط تولید در تمام زمینه های حفاظتی از جمله دوربين مداربسته ، DVR ، دوربين هاي تحت شبكه ، سرور و… شده است. داهوا ارائه دهنده دوربین مداربسته داهوا در سال 2011، DVR با پلتفرم N6 را به بازار عرضه کرد و به سرعت در بازارهای جهانی به یکی از محبوب ترین برندها در میان مشتریان تبدیل شد. دستگاه آنالوگ XVR داهوا و دستگاه تحت شبکه NVR داهوا نیز از دستگاه های جانبی دیگر سیستم های امنیتی تولید شده توسط کمپانی داهوا محسوب می شوند.



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

تا حالا شده به این موضوع فکر کنید که آرامشتان در زندگی مختل شده و نیازمند یافتن راهکاری برای بازگرداندن آرامش به زندگیتان هستید؟ گاهی ترس از شکست مانع رسیدن ما به آرامش میشود و گاهی دیگر سایر ترس هایمان نظیر ترس از تنهایی که ریشه در عزت نفس و اعتماد به نفسمان دارد. گاهی نیز کلافه و آزرده خاطر هستیم اما نمیدانیم چه شده است. راستش را بخواهی این روزها آرامش به بزرگترین آرزو  آدم ها تبدیل شده و هرچه بیشتر در زندگیشان تلاش میکنند برای رفاه بیشتر متاسفانه در اکثر مواقع از آن دورتر و دورتر میشوند.

آرامش چیست؟

راستش را بخواهید منشا اصلی آرامش درون شما است برای همین من آن را آرامش درونی نیز مینامم. هرچقدر درون آرام تر و افکار منظم تری داشته باشید زندگی راحت تر و آرامش بیشتری هم در زندگی دارید . همین آرامش درون است که منجر میشود شادی های کوچک در زندگیتان به چشم بیاید و شما را شاد کند و همین درون آشفته است که بزرگترین دستاورد ها هم شما را خوشحال نمیکند.

چطور به آرامش برسیم؟

در ادامه به بررسی راهکارهایی میپردازیم که بتوانید با استفاده از آن ها ذهن خود را کنترل کرده و در زندگیتان به آرامش بیشتری برسید. با کنترل ذهن و ضمیر ناخودآگاهتان میتوانید زندگی خود را بیمه کنید و به بالاترین سطح آرامش که آرزوی هر فردی در زندگی است برسید.

مثبت اندیش باشید

مثبت اندیشی اصلی ترین عامل رسیدن افراد به آرامش است اینکه شما به هر حادثه و اتفاقی به شکلی زیبا بنگرید، موجب میشود که حوادث ناگوار نیز حس و حالتان را بد نکند. همیشه در زندگی به نکات مثبت توجه کنید. این نکات مثبت میتوانند نظیر غذا خوردن یک بچه گربه، خندیدن یک بچه و چای خوردن با یک دوست قدیمی ساده باشد. هنر زندگی بهره بری از همین نکات به ظاهر کوچک و دم دستی است. ذهن خود را از چیزهای مثبت پرکنید. قانون جذب هم میگوید هرچه مثبت اندیش تر باشید و بهتر جواب میگیرید چون شما در نهایت چیزی را به دست می آورید که در زندگی به ان می اندیشید.

در زمان حال زندگی کنید

زندگی در زمان حال بزرگترین لطفی است که میتوانید در حق خودتان بکنید. گذشته ها خوب و یا بد گذشته و فصل قبلی زندگیتان بوده است و اکنون هیچ تاثیری در زندگیتان ندارد. و آینده ای هم که هنوز نیامده است و کسی نمیداند که قرار است چه اتفاقی در آن بی افتد، ارزش اعصاب خوردی تنش و اضطراب را ندارد پس در زمان حال زندگی کنید و از زندگیتان لذت ببرید.

مدیتیشن

مدیتیشن و آشتی با کودک درون از اصلی ترین راهکارهای کمکی بازگرداندن آرامش به زندگی است. محیطی آرام و بی سروصدا که در آن کسی مزاحم شما نمیشود را انتخاب کرده و در آن به مراقبه و مدیتیشن بپردازید. این کار ذهن شما را آرام کره و آرامش را به زندگیتان بازمیگرداند.

تقویت عزت نفس

خود دوستی اصلی ترین وظیفه ای است که شما در قبال جسم و روحتان دارید. فکرش را بکنید، خدایی که آسمان ها و زمین را آفریده است و کهکشان ها با آن عظمت را خلق کرده است، صلاح دیده است که شما را به این دنیا اضافه کند و اندیشیده است که دنیا به کسی مثل شما نیاز دارد. پس چرا نباید خودتان را دوست داشته و از او بابت این لطف و مرحمتش سپاس گذار نباشید؟

موسیقی

گوش دادن به موسیقی از هر نوعی که باشد ذهنتان را آرام کرده و حال خوب را به شما باز میگرداند. پس به موسیقی گوش دهید و از آن لذت ببرید اینکه چه سبک موسیقی حال شما را خوب میکند یک موضوع کاملا شخصی است که به سلیقه شما مرتبط میشود و نمیتوان یک نسخه کلی پیچید که مثلا موسیقی سنتی آرامش بخش است و موسیقی راک تنش و اضطراب را زیاد میکند . پس به موسیقی گوش دهید که حالتان را خوب میکند.

ورزش کنید

در انتها پیشنهاد میکنم که حتما هر روز ورزش کنید. ورزش کردن هم انرژیتان را تخلیه میکند هم حس و حالتان را خوب میکند و هم سلامت جسمتان را تضمین میکندو شما را از تنش و اضطراب ابتلا به بیماری نجات میدهد. پس حتما روزانه حتی شده 30 دقیقه را به ورزش اختصاص داده و ورزش کنید.



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

قانون جذب چیست و چگونه می‌توانیم از این قانون استفاده کنیم؟ طبق قانون جذب افراد با تمرکز بر افکار خود، می‌توانند تجربه‌های مثبت و منفی خاصی را به زندگی خویش وارد کنند و آن‌ها را تجربه کنند. با استفاده از قدرت قانون جذب می‌توانید زندگی خود را به طور کامل تغییر دهید اما مهم است که بدانید چگونه از این قانون استفاده کنید. در ادامه مقاله به بررسی بیشتر درباره قانون جذب و نحوه استفاده از آن خواهیم پرداخت. اگر شما هم علاقه‌مند به استفاده از این قانون در زندگی خود هستید، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. 

قانون جذب و قانون ارتعاش

 


قانون جذب یک قانون ثانویه است و قانون اصلی قانون ارتعاش است. برای اینکه عملکرد قانون جذب را به صورت کامل یاد بگیریم قبل از هر چیز باید درباره قانون ارتعاش بدانیم. قانون ارتعاش می‌گوید تمام افکاری که درون ذهنتان می‌آید دارای یکسری ارتعاش و انرژی می‌باشد که همین ارتعاش و انرژی باعث می‌شود خواسته‌ها و ناخواسته‌های‌تان وارد زندگیتان بشود. وقتی به چیزی فکر می‌کنید در حال فرستادن ارتعاش آن به کائنات هستید و تمام این ارتعاش‌هایی که ارسال می‌کنید با استفاده از قانون جذب سازماندهی می‌شود. برای اینکه بتوانید با استفاده از قانون جذب به تمام اهداف و آرزوهای خود برسید باید ارتعاش خروجی ذهن‌تان را کنترل کنید. برای کنترل ارتعاش خروجی ذهن، باید افکارتان را کامل کنترل کنید و در اختیار بگیرید.

 

قانون جذب چیست؟

 

طبق قانون جذب افراد با تمرکز بر افکار خود، می‌توانند تجربه‌های مثبت و منفی خاصی را به زندگی خویش وارد کنند و آن‌ها را تجربه کنند. در واقع باور بر این است که مردم و افکارشان از یک انرژی خالص ساخته شده‌اند و بر اساس فرایند انرژی‌های همانند، همدیگر را جذب می‌کنند. افکار مردم می‌تواند سلامت، رفاه اقتصادی و روابط شخصی افراد را ارتقا بدهد. قانون جذب شما را تشویق می‌کند که با کنترل افکارتان، آینده خود را آزادانه تحت کنترل بگیرید. هدف نهایی در قانون جذب، محدود ساختن افکار منفی و تخریب گر و جایگزین کردن آن با افکار مثبت و سازنده است.

 

تاریخچه شکل گیری قانون جذاب

 


جنبش تفکر نو، در اوایل قرن نوزدهم میلادی، با افکار فینیاس کویمبی شروع شد. در اوایل جوانی به بیماری سل مبتلا شد که درمان‌ها روی او ناموفق بود. او به صورت اتفاقی هنگام اسب سواری متوجه شد که احساس بهتری دارد و دردهایش کاهش پیدا می‌کند.

پس از این اتفاق او به دنبال کشف علت آن رفت و به این نتیجه رسید که هنگام تمرکز روی فعالیتی که برای خودش لذت بخش است، باعث تفکر بهتر و تقویت ذهنش می‌شود. اتفاقی که منجر به مطالعات او با عنوان ذهن بالاتر از بدن شد. او در این باره می‌گوید ریشه همه مشکلات در ذهن است و بدن فقط خانه ایست برای ذهن که توسط آن کنترل می‌شود.

کسی که برای اولین بار این موضوع را به عنوان قانونی کلی تفسیر کرد، پرینس مولفورد بود. او در مقالات خود با عنوان قانون موفقیت، از این تفکرات جدید استفاده کرد و به مرور زمان آن را از بخش‌های مربوط به سلامت و موفقیت، به تمام جنبه‌های زندگی تعمیم داد.

مفهوم جدید قانون جذب در ایده‌هایی که از سنت و فلسفه‌های مختلف ناشی می‌شد به وجود آمد. اما به طور خاص از تفکرات هرمتیسیزم، آیاتی از بابل (کتاب مقدس) و هندوئیسم الهام گرفته است. همچنین علوم و باورهایی مثل کیمیاگری، درمان‌های هیپنوتیزمی و مغناطیسم حیوانات در ایجاد این تفکرات جدید نقش داشتند.

 

 

چگونه از قانون جذب استفاده کنیم

 

 

زندگی یک بوم خالی است که شما تعیین می‌کنید چگونه ترسیمش کنید. مهم نیست چه چیزی را دنبال می‌کنید یا زندگی می‌کنید یا می‌خواهید زندگی کنید، اگر بتوانید تمرکز خود را روی یک ایده نگه دارید و بتوانید در ذهنتان آن را برای خود تصور کنید، به دستش خواهید آورد. داشتن این تفکر فرد را در برابر افسردگی و ناامیدی ایمن می‌کند.

برای شناخت بیشتر در زمینه افسردگی کلیک کنید.

 

قدرت قانون جذب

 


با استفاده از قدرت قانون جذب می‌توانید زندگی خود را به طور کامل تغییر دهید زیرا توانایی شما محدود است و نمی‌توانید تمام چیزهایی که دوست دارید را بدست آورید. بنابراین با استفاده از این قدرت نامحدود که همان قانون جذب است، می‌توانید تمام چیزهای خوبی را که دوست دارید جذب کنید. شما دارای قدرت بسیار نامحدودی هستید که به وسیله آن می‌توانید زندگیتان را همان طور که دوست دارید بسازید و هرچیزی را که می‌خواهید جذب کنید.

 

چگونه از قانون جذب استفاده کنیم؟

 


1. ذهن خود را آرام کنید

 


روزانه 5 تا 10 دقیقه مراقبه و تمرکز کنید. انجام این کار قدرت مغز را افزایش می‌دهد، و ذهن شما را در حالت آرامش، تقویت می‌کند.

برای آگاهی بیشتر در زمینه مراقبه کلیک کنید.

2. تصمیم گیری و اقدام از راه‌های استفاده از قانون جذب

 


از تصمیم خود اطمینان حاصل کنید و برای انجام آن تردید نکنید. یادتان باشد که شما به جهان درخواستی داده‌اید که از طریق افکارتان به شما پاسخ داده است که شما این را می‌خواهید. تردید نکنید و اگر شما از چیزی که می‌خواهید مطمئن نبودید، جهان فرکانس‌های نامربوط دیگری به ذهن شما می‌فرستاد.

3. از جهان بپرس

 


تصویری از آنچه که از جهان می‌خواهید را به آن ارسال کنید. قطعا جهان پاسخ خواهد داد. اگر شغلی را می‌خواهید خود را تصور کنید که دارای آن سمت هستید، کارهایی که در آن موقعیت انجام می‌دهید را تصویر سازی کنید و حتی با همان کلام صحبت کنید. در نهایت شما این تصاویر را دریافت می‌کنید.

4. نوشتن آرزوها از راه‌های استفاده از قانون جذب

 


با جمله من اکنون کاملا شاد و راضی هستم شروع کنید و با اینکه چه چیزهایی از جهان می‌خواهید به اتمام برسانید. آن‌ها را به زمان حال بنویسید، به طوری که انگار الان آن را دارید. هر روز تا زمانی که آرزویتان برآورده شود، آن را در مقابل چشمانتان تصور کنید.

5. لمس کنید و قدم بردارید

 


پس از اینکه به آرزوهای خود فکر کردید، عمل کنید. در واقع این مهم‌ترین قدم در قانون جاذبه است. تفکر به ما انرژی و قدرت انجام کار را می‌دهد. اما این فقط برای شروع کار است و تا قدم برنداریم اتفاقی نخواهد افتاد. اگر انجامش دهید دیگر به این فکر نخواهید کرد که آن را نخواهید داشت.

6. قدرشناسی خود را نشان دهید

 


هرچیزی که جهان به شما داده است را بنویسید و برای آن‌ها سپاس گذار باشید. قدردانی کردن از جهان برای چیزهای زیادی که به شما داده است، آن را ترغیب می‌کند تا چیزهای بیشتری به شما بدهد. نشان دادن قدردانی انرژی مضاعفی به جهان می‌دهد تا به درخواست‌های شما سریع‌تر پاسخ بدهد. در صورتی که در این زمینه دچار مشکلاتی شدید مشاوره تلفنی می‌تواند به شما کمک کننده باشد.

7. اعتماد کردن به جهان از راه‌های استفاده از قانون جذب

 


به این نگاه نکنید که دیگران در چیزهایی که شما از جهان می‌خواستید غرق هستند. شما جایگاه خود را دارید. به چیزی که می‌خواهید نگاه کنید و فقط به جهان بگویید که آن را ندارید. جهان آن را جذب خواهد کرد. اگر بلافاصله چیزی که می‌خواستید اتفاق نیفتاد، صبور باشید. به چگونگی انجام کارها نگاه نکنید، جهان آن را برای شما انجام خواهد داد. وقتی درباره کار جهان شک می‌کنید و فکر می‌کنید که چگونه می‌خواهد کار را برای شما انجام دهد، یعنی شما ایمان ندارید. قطعا جهان بیشتر و بهتر از شما می‌داند که باید چکار کند. پس به آن اعتماد کنید.



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

۲- قانون جذب پول:

قانون جذب پول و ثروت یکی از زیر مجموعه های کاربردی قانون جذب است که عنوان میکند اگر نسبت به پول احساس خوبی داشته باشید(با او هم فرکانس شده)، میتوانید در مدتی کوتاه پول بسیاری را به زندگی خودتان جذب کنید. الان حتما میگویید که اصلا مگه میشه کسی نسبت به پول حس بدی داشته باشد؟ همه پولدار شدن را دوست دارند. در جواب باید بگویم بله بسیار اند افرادی که نسبت به پول حس بدی دارند منظورم همان افرادی است که تا یک فرد پولدار میبینند با خود میگویند حتما با کار خلاف به اینجا رسیده و یا افرادی که فکر میکنند پولدار ها از زندگیشان رضایت ندارند، خانواده شان دوستشان ندارند، از زندگی لذت نمیبرند، صدها مشکل و چالش دارند که با میلیون ها تومان هم حل نمیشود.

قانون جذب پول و ثروت چطور کار میکند؟

در ادامه، ما به طور خاص درباره « قانون جذب پول و کسب ثروت » صحبت خواهیم کرد و تمرکزمان روی رازهای جذب ثروت خواهد بود. دقت داشته باشید که برای رسیدن به هر خواسته ای باید بر افکار و استفاده از مغز برای ثبت نام ارتعاش تکیه کنیم. براساس قانون جذب، جهان هستی، رویدادها، اتفاقات یا افرادی را در مسیر شما قرار می دهد تا خواسته شما خلق شود و آنچه را که ارتعاش داده اید، مطابق با احساستان ظاهر شود. براساس قانون جــــذب، ارتعاش احساسی شما، وقایع و افرادی را به سوی خودتان برمی گرداند.

کدنویسی مجدد ذهن برای بکار گیری قانون جذب پول

اجازه دهید با شما یک راز مهم را درمیان بگذارم. اگر بتوانید ذهنتان را برای ثروتمند شدن کدنویسی مجدد بکنید، آن وقت است که از درودیوار برسرتان پول میریزد. اما چطور؟ لطفا ویدئوی زیر را تا انتها مشاهده کنید.

نمایشگر ویدیو
 
 
00:00
 
08:08
 
 

قانون اول جذب پول

اولین و مهمترین قانون درباره کسب ثروت « خواستن پول با تمام وجود » است.

 

قانون دوم جذب پول

اگر پول می خواهید، « چقدر میخواهید» ؟

نکته طلایی این دو قانون این است که عددی که انتخاب می کنید باید به اندازه ای باشد که وقتی به آن فکر می کنید، احساس بسیار خوبی به شما بدهد؛ چون اگر حس بدی به شما بدهد؛ یعنی خارج از نقطه مطلوب شماست.

مثلا عددی که انتخاب می کنید، یک میلیارد تومان باشد، هنگام فکر کردن به آن حالتان بد شود، به این معنی است که شما نمیتوانید روی آن تمرکز کنید.

در واقع فکر شما به نداشتن آن مقدار پول، گرایش پیدا می کند و اینجاست که افکار منفی مثل : «چطور می توانم به آن برسم؟ هیچوقت برای من اتفاق نمی افتد! من که شرایطش را ندارم! » در ذهن شما متولد می گردد.

این افکار به شما حمله کرده و شما نیز روی آنها تمرکز می کنید و حستان بد می شود و طبیعی است مقدار بیشتری از نبودن پول را خلق می کنید.
برای هر شخصی مقدار پولی که با آسودگی می تواند بخواهد، متفاوت است. شیوه درخواست هم در افراد مختلف، به یکی از سه روش زیر می تواند باشد:

  • بعضی از شما می گویید: آن قدر پول می خواهم که همه بدهی هایم را تسویه کنم. لازم است در ابتدا ان مقدار پول را در قالب یک واحد پولی، مشخص کنید تا بتوانید بر روی ان واضح تر تمرکز کنید.
  • برخی کلی تر درخواست می کنند: می خواهم آن قدر پول داشته باشم که فشار مالی روی من نباشد.
  • برخی نیز ممکن است بگویند: فقط می خواهم حسی داشته باشم که از لحاظ مالی احساس امنیت و آزادی کنم.

با درخواست کردن، ذهن شما شروع به ارتعاش روی  « حس داشتن پول »می کند. قانون ارتعاش مهمترین اصل در قانون جذب است.

چرا قانون جذب پول جواب نمیدهد؟

یکی از اصلی ترین موانع بر سر راه قانون جذب پول، افکار و ذهنیت شماست. اجازه دهید برایتان داستانی را تعریف کنم. روزی در جمعی، فردی در مورد فروش ۰۱۰۰ نسخه از محصولی که با قیمت ۱ میلیون تومان به فروش میرساند صحبت میکرد. او در میان صحبت های خود گفت، اگر بتوانیم از این محصول هزارتا بفروشیم، پس هزار میلیون سود میکنیم. درست است که در آن جلسه شرکت کنندگان به خنده افتادند اما من عمیقا به فکر فرو رفتم. آیا این فرد میتواند این رقم فروش کند وقتی حتی یک میلیارد تومان در ذهنش هیچ معنی ای ندارد؟؟؟بنظر شما افکارتان چقدر میتواند در جذب هایتان تاثیر داشته باشد؟ لطفا ویدئوی زیر را تا انتها ببینید.

 

۳- قانون جذب عشق :

قانون جذب عشق بخشی بسیار کاربردی در قانون جذب است که بر روابط افراد تاثیر می گذارد. در قانون جذب رابطه افراد این توانایی را دارند که هرآنچه از اخلاق و رفتار یک فرد را دوست دارند به زندگی خود جذب کنند(اطرافشان پر میشود از افرادی با این ویژگی های اخلاقی ) و در مدار ناخواسته هایشان قرار نگیرند(به طور ناخودآگاه از افراد با خسیسه های اخلاقی ای که دوست ندارند دور میشوند)

 

چرا هنوز از دوره نخبگان قانون جذب برای تحقق آرزوهایتان استفاده نمی‌کنید ؟

 کلیک کنید تا عضوی از نخبگان قانون جذب باشید !‍ 

 مشاوره خرید محصول: ۲۶۷۲۱۸۴۱-۰۲۱

۴- قانون جذب سلامتی:

قانون جذب سلامتی میگوید که با کنترل افکار خود می‌توانید در وضعیت جسمانی و سلامتی خود، تغییرات شاخصی ایجاد کنید.  حامیان قانون جـــذب بر این باور اند که اگر یک بیمار فرکانس افکار مثبت را درون خود افزایش دهند بخش عمده ای از مسیر درمان را طی کرده و میتواند بر بیماری خود غلبه کرده و آن را شکست دهد. استدلالی که برای اثبات این اصل هم می آورند عدم تشخیص بدن میان افکار و تجارب است. به طور مثال شما ار به یک آلوچه ی ترش فکر کنید بزاق دهانتان ترشح خواهدشد. با آنکه اصلا طعم آن را نچشیده اید.

۵- قانون جذب افراد

بنظر شما قانون جذب افراد تا چه میزان حقیقت دارد. یعنی اینکه امکانش هست شما به جذب یک فرد خاص فکر کنید، دقت کنید منظور من جذب یک انسان مشخص است نه یک سری ویژگی اخلاقی، و بعد هم آن آدم را به زندگیتان جذب کنید؟ حقیقتا هرکس که به شما بگوید که میتواند برایتان کاری کند که به کمک قانون جذب فردی را جذب کنید که هیچ حسی به شما ندارد، کذب محض است. شما تحت هیچ عنوانی نمیتوانید فردی را که در فرکانس شما نیست به زندگیتان جذب کنید چون قطعا همانطور که قانون برای شما کار میکند برای او نیز کار میکند و تنها چیزهایی را میتوانید به زندگیتان جذب کنید که، با آنها همفرکانس هستید.



:: برچسب‌ها: قانون جذب , مرحل قانون جذب , آموزش قانون جذب , جذب پول , جذب رابطه , جب عشق , استفاده از قانون جذب ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر


:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

هوش مالی چیست؟ تا کنون شنیده اید که در مورد شخصی بگویند، فلانی هوش اقتصادی خوبی دارد و به اصطلاح اگر دست به خاک بزند طلا میشود؟ هوش مالی یعنی شما بدانید اندک پولی که دارید، فارغ از اینکه مبلغ آن چقدر است را کجا سرمایه گذاری کنید تا سرمایتان دوبرابر شود اما چطور و چگونه؟ میخواهید بدانید هوش اقتصادی خوبی دارید یا نه؟ در آزمون زیر شرکت کنید.

تست هوش مالی

۱- سهام A توسط یک شرکت جدید عرضه شده ‌است و سهام B سهام یک شرکت بزرگ محسوب می‌شود. کدامیک از گزینه‌های زیر درباره این دو سهام صحیح است؟

الف: انتظار می‌رود که سهام A ریسکی‌تر از سهام B باشد.

ب: انتظار می‌رود که سهام B نرخ بازگشت بیشتری نسبت به سهام A داشته‌باشد

ج: انتظار می‌رود که سهام B دارای یک نرخ برگشت تضمین‌ شده باشد اما سهام A این تضمین را نداشته‌ باشد.

د: اگر نرخ سود افزایش پیداکند انتظار می‌رود که سهام A ارزشش را بهتر حفظ کند

۲- در زمان سرمایه ‌گذاری سه شرط اصلی که باید در نظر گرفته ‌شود کدام است؟

الف: حجم، بیمه، مالیات

ب: اعتبار، سود ناخالص، نفوذ

ج: ریسک، نرخ برگشت، حالت پذیری

د: دسترسی به حساب‌ها، سود سهام، ضمانت‌ها

۳- زمانی نرخ سود افزایش می ‌یابد که:

الف: ذخیره‌کنندگان سود کمتری دریافت کنند و قرض‌گیرندگان سود کمتری پرداخت‌کنند.

ب: ذخیره‌کنندگان سود کمتری دریافت کنند و قرض گیرندگان سود بیشتری پرداخت‌کنند.

ج: ذخیره‌کنندگان سود بیشتری دریافت‌کنند و قرض‌گیرندگان سود کمتری پرداخت‌کنند.

د: ذخیره‌کنندگان سود بیشتری دریافت‌کنند و قرض‌گیرندگان سود بیشتری پرداخت‌کنند.

۴- سودی که برای مدت زمانی در یک حساب باقی می‌ماند، نیز سود دریافت می‌کند. نام این فرایند چیست؟

الف: عایدی دو برابر

ب: سرمایه اضافی

ج: سود مخصوص

د: سود مرکب

۵- یک فرد وام ‌دهنده زمانی که فردی بخواهد وام بگیرد اما احتمال عدم باز پرداخت پول توسط وام‌ گیرنده بیشتر از حد نرمال باشد، چه کاری انجام می‌دهد؟

الف: نرخ سود کمتری را مطالبه می‌کند

ب: نرخ سود بیشتری را مطالبه می‌کند

ج: از امتیاز اعتبار شخص می‌کاهد

د: امتیاز اعتبار شخص را افزایش می‌دهد

۶- خطر نقد شوندگی (Liquidity) برای کدام نوع از سرمایه ‌گذاری بیشتر است؟

الف: املاک

ب: صندوق‌های مالی دوگانه

ج: حساب‌های ذخیره‌سازی

د: سهام‌های شخصی

۷- فرض ‌کنید نرخ سود حساب پس انداز شما ۵ درصد در سال باشد و نرخ تورم ۸ درصد باشد. حال پس از یک‌‌سال قدرت خرید شما چه تغییری می‌کند؟

الف: بیشتر می‌شود

ب: کمتر می‌شود

ج: یکسان است

د: نمی‌دانم

۸- فرض کنید ۱۰۰ ریال در حساب خود دارید و نرخ سود سالیانه ۱۰ درصد است. اگر ۵ سال این پول در حساب شما باقی بماند پس از ۵ سال در مجموع چه مقدار پول در حساب شما خواهد بود؟

الف: ۱۴۶ ریال

ب: ۲۰۱ ریال

ج: ۲۲۳ ریال

د: ۱۶۱ ریال

ه: ۱۹۹ ریال

۹- اگر سهام شما در یک سال ۴۰ درصد رشد داشته ‌باشد و در سال بعد ۴۰ درصد کاهش داشته ‌باشد، مقدار سود خالصی که به دست می‌آورید چقدر است؟

الف: ۰ درصد

ب: ۱۰+ درصد

ج: ۱۶- درصد

د: ۵+ درصد

۱۰ -کاهش سود ناخالص یک شرکت می‌توانند نشان‌ دهنده کدام مورد باشد؟

الف: فروش شرکت کاهش یافته است

ب: هزینه‌های شرکت افزایش یافته است

ج: سود خالص شرکت کاهش یافته است

د: نسبت سود خالص شرکت به میزان فروش کاهش یافته‌است

پاسخ تست هوش مالی
پاسخ ۱۰ سوال بالا به شرح زیر است:

۱- الف / ۲- ج / ۳- د / ۴- د / ۵- ب

۶- الف / ۷-ج / ۸- د / ۹- ج / ۱۰- د

هوش مالی را چگونه بسنجیم
جواب‌های خود را با جواب‌های صحیح مقایسه ‌کنید و بررسی‌ کنید که نمره تست هوش مالی شما چند است. اگر نمره پایینی کسب‌کردید، ناامید نشوید زیرا می‌توانید هوش مالی خود را تقویت ‌کنید و همچنین اگر نمره بالایی هم کسب‌ کردید توجه ‌کنید که باز هم نکات زیادی برای یادگیری وجود دارد. در ادامه می‌خواهیم چندین نکته برای تقویت هوش مالی بیان‌ کنیم.

هوش مالی یعنی چه و چرا اینقدر اهمیت دارد؟

تعریف بالا هوش مالی رابرت کیوساکی بود. اما ببینیم به زبان خودمانی و درواقع هوش مالی در ایران چه مفهومی دارد؟

هوش مالی یعنی اینکه شما از گذشته تا کنون دو مقوله مالی-حسابداری “درآمد” و “هزینه” را چگونه مدیریت می کنید. نگرش و کیفیت رفتار مالی شما در این دو بحث، شرایط مالی امروز و آینده شما را خواهد ساخت. به زبان ساده تر با پول چقدر آشنایی؟ چقدر حسابداری بلدی؟ چقدر تعاریف اصلی بحث های مالی برای شما درست جا افتاده؟ چقدر زندگی مالی دیگران را الگو سازی میکنی؟ چقدر در جهت تقویت هوش مالی خود مطالعه و آموزش می بینید؟ خوشبختانه مثل بسیاری از بخش های دیگر هوش آدمی، هوش مالی نیز قابل ارزیابی و تغییر و تحول است. کاری که باید بکنید خیلی ساده است. شرایط و کیفیت هوش مالی اکنون خود را شناسایی کرده و بر اساس الگوهای مناسب و ایده آل تغییرات لازمه را در ذهن و ضمیر خود ایجاد کنید. در این برنامه شنبه ها با وایت برد موفقیت ما شرایط اکنون افراد مختلف را توضیح می دهیم و کافی است شما خود را وارسی کنید و ببینید جزو کدام دسته از افراد هستید. در برنامه هفته آینده الگوهای ذهنی و رفتارهای مالی افراد با ضریب هوش مالی افراد ثروتمند را خدمت شما توضیح خواهیم داد.

هوش مالی از نگاه محمود جولایی

دوستان سال ها پیش در دوره نگارش کتاب “راز ها و نیازهای موفقیت ایرانی” به دنبال پاسخ به یک پرسش اساسی بودم: چرا همه مردم علیرقم میل باطنی ها پولدار نمی شوند؟ این پرسش سوالت جدیدی برایم بوجود آورد:

  • چرا ثروتمندان روز به روز پولدارتر و فقرا فقیرتر می شوند؟
  • چرا حتی زمانی که پولی وارد زندگی فقیر می شود، بعد از مدت کوتاهی شرایط زندگیش به حالت قبل باز می گردد؟
  • آیا واقعا پولدارها مادرزاد، ژنتیکی و ارثی هوش مالی بالایی دارند؟

این پرسش ها مدت ها در ذهن من بود. از این کتاب به آن کتاب به دنبال پاسخی بودم که ذهن کنجکاو من را قانع کند. اما چیزی نیافتم تا اینکه یک روز در زمانی که با دختر خوبم غزاله داشتیم بازی محبوب خانوادگی خود ماریو-قارچ خور را بازی می کردیم. ناگهان پاسخ را یافتم. دوستان دقت کنید. در بازی ماریو شما زمان محدودی داشتید و باید در این زمان محدود با استراتژی خوب خود تعداد زیادی قارچ و سکه کسب میکردید تا اول، زنده می ماندید و دوم، جان بیشتری می گرفتید تا به مراحل بالاتر میر سیدید. دوستان ما هر روز صبح از خواب بیدار می شویم و بیرون میزنیم و با استراتزی مالی شخصی خود به دنبال قارچ و سکه بیشتر تلاش می کنیم. افراد مختلف، بازی های متفاوتی از خود ارایه می کنند. هر کسی سبک بازی خاص خود را دارد. کیفیت بازی من و شما را بخشی از ذهن ما مدیریت می کند که ما به آن هوش مالی یا هوش اقتصادی و یا شم اقتصادی می گیم. این تعریف ساده من از هوش مالی است و در این برنامه و برنامه بعدی وایت برد موفقیت قصد دارم اخرین یافته های بشر در رابطه با چرایی و چگونگی کار هوش مالی در افراد موفق مالی را برایتان توضیح دهم.

آموزش هوش مالی ( راهکارهای افزایش هوش مالی)

یادتان باشد که هوش اقتصادی شما آن بخشی از هوش کلی شما است که برای حل مشکلات مالیتان از آن بهره میبرید. پس قطعا هرچقدر هوش مالی بالاتری داشته باشید در زندگی اقتصادی خود فرد موفق تری هستید چرا که شما دقیقا میدانید پولتان را کجا و به چه شکل خرج کنید پس میتوانید سرمایه گذاری های بهتری انجام دهید و در نتیجه به درآمد بالاتری برسید. از این رو در ادامه به معرفی چند راهکار میپردازیم که موجب تقویت هوش اقتصادی شما میشود.

۱.زمان تان را صرف مواردی کنید که حس میکنید برای شما سود مالی به همراه دارند
۲.سعی کنید طرز تفکری متغییر و انعطاف پذیر داشته باشید تا در بالا و پایین های بازار اقتصادی دچار نوسان نشوید.
۳.همیشه یک چشم انداز مالی از آینده داشته باشید.
۴.هدف مالی واضح و شفافی داشته باشید.
۵.بدهی های خود را در زمان مقررشان پرداخت کنید
۶.تنهایی به خرید بروید
۷.جسور باشید

۸.یادتان باشد بر اساس قانون فراوانی اگر خوب خرج کنید، خوب هم کسب میکنید.
۹.همیشه در حال آموزش دیدن باشید
۱۰.الگوهای ذهنی افراد موفق را دنبال کنید
و…

رفتاری مالی افراد چند مدل است؟

من در کتاب راز ها و نیاز های موفقیت ایرانی (در فصل پول و ثروت – صفحه ۲۱۷-۲۴۹) این موضع را کامل توضیح دادم لطفا برای درک کامل تعریف پول و الگوهای ذهنی افراد پولدار حتما به این کتاب ارزنده مراجعه کنید. همه مطالب این برنامه و برنامه بعدی از این کتاب اقتباس شده است.

ما افراد را بر اساس دیدگاهی که به مقوله ثروت و سرمایه گذاری دارند به گروه زیر تقسیم میکنیم:
۱- افراد ثروت ستیز. (ذهن فقیر)
۲- افراد ثروت جو. (ذهن کارمندی)
۳- افراد ثروت ساز. (ذهن پول دار)

دوستان این تعریف شخصی بنده است و در هیچ جای دیگر آن را نمی بینید. پس با دقت به تعاریف و مفاهیم توضیح داده شده در مورد کیفیت ترس ها و باور ها، مرکز تمرکز ذهنی و تلاش این افراد در فیلم توجه کنید تا با روشن شدن لامپ هایی در ذهن شما و انتخاب ویژگی های برتر زندگی مالی شما نیز چون من دگرگون شود.



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

در سال ۱۹۸۴، انتشارات هی‌ هاوس تاسیس شد. یک شرکت انتشاراتی که هدفش عرضه آثار لوییز هی به صورت کتاب و نوارهای صوتی بود. رید تریسی که اکنون ۴۵ سال دارد، به عنوان حسابدار شرکت مشغول به کار شد و چهار سال بعد شراکتش با لوییز هی را آغاز کرد. بنیاد هی در همان سال یک سازمان خیریه تاسیس کرد که برای کمک به افراد مبتلا به ایدز غذا، سرپناه، مشاوره و خدمات بهداشتی و درمانی فراهم می‌نمود. در سال ۱۹۸۷، هی هاوس مکانی بود که لوییز هی نه‌تنها آثار خود را در آن به چاپ می‌رسانید، بلکه برای سایر نویسندگان و سخنرانان حوزه خودیاری نیز بازاریابی می‌کرد. بسیاری از آثار نه چندان معروف که شامل سخنرانی‌های انگزیشی، متافیزیک، مثبت‌گرایی و آب‌درمانی می‌شد، از طریق این کانال اشاعه یافتند. لوئیز هی همچنین برای بسیاری از نویسندگان جنبش فکر نو و ذهن/بدن/روح بازاریابی کرد. بسیاری از نویسندگان بزرگ دنیا مثل دورین ویرچو، دکتر وین دایر، ماریان ویلیامسون، دیپاک چوپرا، سوز اورمان و سیلویا براونی از هی‌ هاوس برآمده‌اند. استر هیکس با موفقیت آموزه‌های «ابراهیم» را از طریق این بستر منتشر کرد. در سال ۲۰۱۴، هی‌ هاوس توانست با فروش ۶.۳ میلیون محصول، صد میلیون دلار جمع‌آوری کند که ۸% آن سود بود.

لوییس هی یک نمونه از افرادی است که در زندگی خود عذاب کشید تا نکته‌ای را به پیروان آموزه‌های خویش ثابت کند. تمام کسانی که ذکر کردیم زندگی‌های تاثیرگذاری داشته‌اند، اما لوییس هی «همانند یک راهب» زندگی کرد. او دشواری‌های زیادی را تحمل کرد تا اینکه به این تجربه مذهبی رسید که می‌تواند خودش را شفا بخشد. هنگامی که از بابت این اعتقاد خویش مطمئن شد، به مردم کمک کرد تا با استفاده از روشی که برای شفای خود استفاده کرده بود، بیماری‌های جسمانی‌شان را درمان کنند. او در مورد ارتباط بدن و ذهن آثار بسیاری به رشته تحریر در آورد که موجب شهرت و محبوبیتش شد. او به میلیون‌ها نفر الهام بخشید و بعدها انتشارات هی‌ هاوس را راه‌اندازی کرد تا تمام نویسندگانی که در مورد متافیزیک و ارتقای شخصی فعالیت می‌کنند، بتوانند آثارشان را از طریق آن منتشر نمایند.

یک سال بعد، بنیاد خیریۀ هی را تاسیس کرد تا به افراد نیازمند کمک کند و امید را در دل هزاران انسانی که گرفتار مشکلات مختلف هستند، زنده نگه دارد.

علت مرگ لویز هی ( لوییز هی درگذشت )

کتاب اول لوییز هی – شفای زندگی

لوییس هی

همانند بسیاری از دیگر آثارش، لوئیز هی رساله‌ای در رابطه با بیماری‌های جسمی و حالت متافیزیکی ذهن نوشت. در سال ۱۹۷۶، این رساله به اولین کتابش با عنوان «بدن خود را شفا بده» تبدیل شد و الهام بخش‌های میلیون‌ها نفر شد. این باور در میان مخاطبین کتاب رایج شد که آشفتگی ذهنی می‌تواند منجر به بیماری جسمانی گردد. بنابراین با ذهنی سالم می‌توان زندگی سالم‌تری داشت. گروهی به نام «هی رایدز» شکل گرفت که شامل افراد مبتلا به ایدز بود که او سعی داشت به آن‌ها کمک کند از طریق تفکر در خویشتن بتوانند آن‌چه را که اشتباه بود درمان کنند. اگرچه در ابتدا تعداد این افراد بسیار کم بود اما به تدریج صدها نفر سمت وی جذب شدند و می‌خواستند در هالیوود غربی در یک تالار بزرگ با او ملاقات کنند. نیویرک تایمز یکی دیگر از کتاب‌های او را با عنوان «شما می‌توانید زندگی خود را شفا بخشید» در لیست پر فروش‌ترین‌ها قرار داد. این کتاب تا سیزده هفته در صدر جدول باقی ماند و بیش از ۵۰ میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رفت. بدین ترتیب در زمرۀ ۵۰ کتاب برتر خودیاری قرار گرفت. در سال ۱۹۸۸، لوییز هی به خاطر شهرتی که از گروه مقابله با ایدزش به دست آورده بود، به برنامه اوپرا وینفری دعوت شد. بعد از آن برنامه، «شما می‌توانید خود را شفا دهید» یک بار دیگر در لیست پر فروش‌ترین کتاب‌های نیویرک تایمز قرار گرفت. یک رخداد حیرت‌آور که تا آن زمان هرگز رخ نداده بود.

کتاب شفای جسم و جان لوییز هی

کتاب شفای جسم و جان لوییز هی از دیگر کتب معروف آن است که در آن نویسنده کوشیده است که مطالب کتاب را با شرح زندگی و تجارب خویش برای مخاطب قابل فهم تر کند. عمده تکیه این کتاب بر روی مبحث “مثبت اندیشی” است و در انتها نیز،  توصیه‌هایی برای تغییر رفتار و ضمیر ناخودآگاه به مخاطب میشود. وی معتقد است رفتارها و اندیشه‌های گذشته تاثیری مستقیم بر روح و روان افراد دارند و اگر کسی بخواهد به راحتی میتواند این اندیشه ها و افکار را تغییر دهد. کتاب مستقیما و به روشنی عنوان میکند که “هر کدام از ما صد در صد مسئول تجربه‌های خود هستیم و این  شیوه تفکر حال حاضر ما است که آیندمان را میسازد و تقدیر همیشه و همه جا در دست ما است حتی همین حالا در همین لحظه.

کتاب سفر زندگی اثر لوییز هی

لوئیز هی در کتاب سفر زندگی کوشیده است تا عنوان کند که انسان همانطور که مرحله های مختلف زندگی نظیر بزرگ شدن، درس خواندن، کار کردن و … را طی میکند یعنی در سالهای زندگی تا مرگش با ترس ها و چالش هایی که پیش روی آن است سروکار دارد. کتاب سفر زندگی اثر لوییز هی میکوشد تا شما را با این واقعیت روبرو کند که، مهم نیست چالش ها و ترس هایتان تا چه اندازه بزرگ هستند.چرا که زندگی همان پدیده ی باشکوه، ترسناک، لذت بخش و مضحکی است که در سال های بین مرگ و زندگیتان تجربه میکنید.

جملات تاکیدی مثب لوییز هی (نویسنده ی کتاب شفای زندگی)

لوییس هی

لوییز هی از حقیقتی سخن می‌گوید که بدان اعتقاد دارد. او معتقد است که انسان می‌تواند صرف نظر از دنیای پزشکی یا هر چیزی در دنیای مادی، خودش را شفا بخشد و گسترش دهد.زندگی تراژیک لوئیز هی منبع الهام بسیاری از آموزه‌هایش بوده است. او سعی داشت افراد را به مسیری دعوت کند که خودش به مدت سی سال آن را می‌پیموده است. لوییز هی در مورد ایده‌هایش چندین کتاب صوتی و اثر ادبی منتشر کرده است. او در توسعه فردی به دیگران کمک کرده و آن‌ها را هدایت نموده تا اعتماد به نفس و عزت نفس خودشان را افزایش دهند. او در القای این ارزش‌ها به اذهان مردم بسیار با انگیزه بود. لوییز هی یک ذهن زیبا دارد. رفتار آرام و متین او در تمامی آثارش مشخص است. این کار موجب الهام‌بخشی و تاثیری‌گذاری بر بسیاری از خوانندگان او می‌گردد. گفته می‌شود که صدای او شفابخش است؛ شاید به شخص کمک می‌کند تا تاریکی درون را تشخیص دهد و با آن بجنگد و به انسان بهتری تبدیل گردد. او خودش را به عنوان مثال نشان می‌دهد؛ شخصی که با بخشایش خویشتن به جنگ سرطان رفت و زندگی تلخش را مجدداً سامان داد. گفته می‌شود که لوییس هی با مشاوره دادن و متقاعدسازی افرادی که به بیماری جسمی مبتلا هستند، معجزه می‌کند. گویا سخنانش در افراد انگیزه ایجاد می‌کند و به آن‌ها این قدرت را می‌دهد تا زندگی‌شان را بهتر کنند. این قضیه باعث شده تا در طول سال‌ها احترام و علاقه زیادی را به سمت خود جلب نماید.



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

مدیتیشن تن آرامی و یا همان مراقبه شاخه ای از علم نوین روانشناسی است که تاریخچه ی آن به سال هات قبل از میلاد مسیح برمیگردد. به مجموع فعالیت های که افراد برای آرامش جسم و افزایش سطح تمرکز انجام میدهند مدیتیشن میگویند. مدیتیشن حالتی از هیپنوتیزم است که فرکانس ذهنی در آن ضعیف تر است. اگر مدیتیشن توسط خود فرد انجام شود به آن خودهیپنوتیزم میگویند. از زمان های قدیم تا کنون تن آؤایی میان اغلب افراد با هر رسوم و سنتی رواج داشت. پیش تر ها مدیتیشن تنها میان افراد مذهبی و به منظور کارهای این چنینی انجام میشد اما کنون، در میان عموم مردم فارغ از هر گرایش مذهبی به عنوان یک روش روان درمانی انجام میشود.

فواید مدیتیشن

در حالت کلی مدیتیشن برای روح حکم دوش آب گرم برای جسم را دارد. همانطور که بعد از یک روز خسته کننده ی کاری زیر دوش آب گرم حمام میروید تا خستگیتان در برود و آلودگی هایتان پاکیزه شود. مدیتیشن نیز بعد از یک روز پر استرس روح شما را آرام کرده و جلا میبخشد. در ادامه به برسی برخی از فواید مدیتیشن میپردازیم

1- رفتن به حالت آلفای ذهنمی

2- افزایش سطح تمرکز و قدرت یادگیری

3- درمانی بی خوابی های شبانه

4- درمان استرس و اضطراب های ناشی از فعالیت های روزانه

انواع مراقبه

مراقبه انواع متنوع و زیادی دارد اما پرکاربرد ترین و رایج ترین آنها، مراقبه تنفسی، مراقبه دیداری و مراقبه شنیداری است که در ادامه به توضیح هر یک میپردازیم.

مراقبه تنفسی

این نوع از مراقبه که در شرق آسیا مانند هند و تبت و ژاپن بسیار پرطرفدار است تکیه و تمرکز بر روی تنفس و شمارش آن است. به این صورت که شما به صورت چهارزانو مینشینید و دست ها را مستقیما بر روی پاهای خود گذاشته، چشمانتان را میبندید و شروع به تمرکز بر روی تنفس و شمارش دم و بازدمتان میکنید. دقت کنید که اصلا لازم نیست تنفستان را کنترل کنید. تنها آن را حس کنید.

مراقبه دیداری

برای انجام مراقبه دیداری مکانی را انتخاب کنید که حدالمقدور ساکت بوده و سروصداهایی بیش از حد تحملتان محیط را آلوده نکرده باشد. شی خاصی را درمقابل خود قرارداده و به آن خیره شده و شروع به تنفس دیافراگمی کنید. بعد از چند دقیقه چشمان خود را ببندید و شروع به تجسم شی که میدیدی در زهن خود بکنید. هر از گاهی چشمان تان را باز کنید به شی نگاه کنید ومجدد چشمان تان را ببندید و به تصویری که مجسم کرده اید نگاه کنید پس از دقایقی مراقبه به طور کلی مجسم کردن آن شی خوش ایند که هر چیزی می توتندباشد می شود .

مراقبه شنیداری

روش های اصلی برای مراقبه شنیداری
+ مکانی که می خواهید در آنجا مراقبه کنید باید به گونه ای باشد که در حد تحمل شما باشد.
+ ثابت با ذهنی اسوده و متوازن بنشینید.
+ به ارامی و پی در پی و منظم نفس بکشید . تنفس دیافراگمی داشته باشد.
+ همچنان که ارام نشسته اید تمامی صداهای دلنشین را بشنوید و از انان مطلع شوید .
+ از کنارتمامی عواملی که می خواهند ذهن شما را منحرف کنند عبور کنید و به انها بی توجه باشید هر گاه حواستان از موضوع مراقبه منحرف شد دوباره به آن متمرکز شوید مهم نیست که دائم حواستان پرت می شود فقط در طول مراقبه ارامش خود را حفظ کنید وبه مسائلی که ذهن شما به آن پرت میشود بی توجهی کنید.



:: برچسب‌ها: مدیتیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

نتیجه اصلی این تحقیقات میتواند این موضوع را به چالش بکشد که ذهن نمیتواند تفاوت بین تصویرسازی ذهنی و فعالیتهای فیزیکی در طول روزمره را احساس کند و هنگامی که تصویرسازی ذهنی شکل میگیرد، ذهن آنها را واقعی میداند. نمیتواند فرق بین تخیل و واقعیت را تشخیص دهد. ضمیر ناخودآگاه با کائنات در ارتباط هستش و زمانی که چیزی رو باور کنه, باعث می شه, زودتر به خواسته هامون برسیم, به این دلیل که, ضمیر ناخودآگاه تفاوتی بین تصویر سازی ذهنی و واقعیت قائل نمی شه و هر دو رو واقعیت در نظر می گیره. برای رسیدن به موفقیت و خلاقیت، باید برجستهترین توانایی خود را - از بین آزمایش، مشاهده و ارتباط - انتخاب کنید و آن را به کار بگیرید و اگر به اندازهی کافی توانمند نیستید، مرزهای توانایی خودتان را گسترش دهید. در این حال میتوانید در ذهن خود چنین مجسم کنید که در کنار دریا ایستادهاید و مشغول تماشای والها هستید. در چنین کارگاهی می توان فعالیتهایی انجام داد تا فرد توانایی تصویر سازی خود را تقویت کند. یادتان باشد که بشر می تواند از نظر جسمی در زندان در شرایط غیر انسانی مطلق به دام افتاده باشد ولی در عین حال هنوز هم در ذهن خود آزاد باشد.

این ویژگی شاید به دلیل خواص ناخودآگاه ذهن است (در این باره مطالبی عرض خواهد شد) پایه و اساس روش تصویر سازی ذهنی که مدتها است در زمینه های متفاوت آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد، بر فعال کردن نیمکره راست استوار است. در این پرسشنامه، از شرکت کنندگان خواسته شد تا به میزان وضوح خاطرات از یک تا پنج امتیاز بدهند. اول باید معیارهاتون رو برای کار خود مشخص کنید, یه شرکت بزرگ و دولتی یا یه شرکت خصوصی. اگر می خواید شرکت مستقل داشته باشید, متراژش رو مشخص کنید, چیدمان اتاقتون رو طراحی کنید و … لطفا بعد از خوندن مطلب زیر اون رو اجرا کنید. لطفا چشم ها تون رو ببندین. حالا بدون اینکه چشم تون رو باز کنید لطفا خونه ی من رو در تهران ببینید. آب ، حداقل تا سینه ، و پاها به اندازه ی عرض شانه باز باشد . دومین عامل این است که قبول کنیم ما به عنوان یک انسان دارای نقاط ضعفی هستیم، به هر حال هیچ کس کامل نیست. فکر دارای یک سری انرژی متغیر است که به صورت مداوم در حال تغییر است بنابرین خیلی سریع تغییر می کند و دائمی نیست. تجسم خلاق قدرتی است که با استفاده از آن قادر هستید برای رسیدن به یک سری نتایج مفید تصاویر ذهنی هدفمندی را ایجاد کنید.

آنها ممکن است قادر به ارسال سیگنالهای قویتری از مناطق تصمیم گیرنده جلوی مغز به مراکز دید در پشت مغز باشند. مهم نیست که این تصویر واقعی باشد یا غیرواقعی حتی میتوانید از یک عکس استفاده کنید و هرروز به آن نگاه کنید و تصویر ذهنی خود را مشابه با آن بسازید تا هدفتان از تصویرسازی برای ذهنتان مشخص شود. و در نهایت توجه خود را به سرتان ببرید، و ارتعاشات درون سر خود را حس کنید. تصویر سازی لغات انگلیسی عموما میتواند به دو شیوه صورت گیرد. به هر صورت، فعالیت های علمی، نظریهپردازی و اکتشافات در این دانش به صورت تصاعدی در حال رشد است. هنگام حل تستها، بدون هیچ مشکلی و با نهایت تسلط به سوالات جواب میدهید و در آزمون، در اوج آرامش، حافظه عالی شما به کارافتاده و بهراحتی تستها را یکی پس از دیگری پاسخ میدهید. یکی از روش های این کار، تکرار عبارات تأکیدی مثبت است. از خوبیها و مزایای این روش این است که علاوه بر وجود خلاقیت، درصد خستگی ما از تکرار تجسم را کاهش میدهد! همین انرژی مثبت میتواند علاوه بر افزایش هرچه بیشتر مهارت تجسم خلاق، سبب افزایش انرژی مثبت در زندگی و روابطمان گردد!

اگر در کاری انرژی مثبت نداشته باشیم، خیلی زود خسته میشویم و یا حوصلهی انجام آن کار را نداریم، در نتیجه موفق نمیشویم! هر تعریفی که از آن ارایه دهیم به دو نتیجه گیری می رسیم : 1- تصويري که در ذهن ساخته می شود واقعيتی است موجود در جهان 2- تصويري بديع كه در جهان وجود خارجي ندارد ولي ما بر اساس تجربه و برداشت شخصي خود خلق مي كنيم. افکار واضح و درستی در ذهن خود به وجود بیاورید. همانطوری که سکاندار کشتی همیشه حواسش به قطب نمای خودش هست اگه برود دنبال کارش و یا مثلاً یکی دو ساعتی یا نصف روز یک روزی نیاد اونجا به قطب نما سر بزنه چه میشود؟ زمانی که ۱۳ یا ۱۴ سال سن داشتم، یکی از اقوام به من گفت انشاءالله خانم مهندس بشی و من تا اونموقع هدفی برای خودم تعیین نکرده بودم و بعد از حرف فامیلمون خیلی ذوق کرده بودم و شبانه روز به مهندس شدن فکر میکردم. این مسابقات از تاریخ ۱۳۹۴/۶/۵ در سالن ۳ هزار نفری الغدیر ملایر و با حضور ۶۰ تیم از استانهای کشور با حضور مسئولان بزرگ ورزش کشور همچون رئیس ملی المپیک و نماینده رئیس فدراسیون فوتبال، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، نمایندگان مردم ملایر در مجلس، سایر مسئولان شهرستان و ورزشدوستان ملایر به مدت هشت روز کار خود را آغاز کرد و تیم اسپادانا بهارستان نماینده استان اصفهان که از وجود مجتبی مزروعی به عنوان آنالیزور بهره می جست توانست به جمع چهارتیم برتر این مسابقات قرارگیرد و به لیگ برتر جوانان کشور صعود کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

اما یک تجربه و یک جمله همیشه به من قوت قلب میداد و باعث میشد چند برابر تلاش کنم. هر بار باید فقط روی یک موضوع متمرکز شوید. علاوه بر بالا بردن ساعت مطالعه باید تنوع مطالعاتی را در روش مطالعه خود پیاده کنید. می گویند در سال کنکور علاوه بر درس خواندن باید به تمام کارهای دیگرمان هم برسیم. می گویند کمرنگ ترین جوهرها از قوی ترین حافظه ها ماندگارتر هستند. ولی برخی جزییات کوچکی در این صنعت وجود دارد که در عین تاثیرات زیاد بر فعالیت نادیده گرفته می شوند و اگر به صورت صحیح و اصولی اجرا شوند ، شاید کارایی بیشتری نسبت به راه کارهای کلی داشته باشند. احمدی نژاد معتقد است آزمون های آزمایشی تا حدودی به داوطلبان کمک میکند، اما آنچنان ضرورتی ندارد که به صورت دائم ذهن را درگیرش کرد و بیشتر باید در زمینه درسی مطالعه را بالا برد تا آمادگی کافی برای آزمون کنکور ایجاد شود. سعی کنید به نکات برنامه ریزی درسی خود وفادار باشید و طبق آن پیش روید. هر کاری لازم میدانید انجام بدهید که موقع درس خواندن بهانه ای برای بلند شدن نداشته باشید.

لازم نیست پس از تمام کردن هر صفحه کتاب به عنوان جایزه یک ساعت بخوابید! انتظار میرود که پس از خواندن این مطلب بتوانید نهتنها به تمام موارد و سؤالات مطرحشده در بالا پاسخ دهید بلکه بتوانید تعریف خود از موفقیت، راهی که بیشترین تناسب را با اخلاق و خصوصیات شما داشته باشد، نیز پیدا کنید. از دیگران بخواهید جز در موارد ضروری صدایتان نکنند. اگر در فرآیند کمک کردن به شخصی دیگر شکست بخورید، ممکن است احساس گناه زیادی برای شما ایجاد کند؛ بنابراین همیشه احساس پر بودن کنید تا به جای کمک کردن، دانسته های اضافی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. حتما از مشاوره تحصیلی خود نیز کمک بگیرید. اگر چنین شخصی را نمیشناسید، میتوانید با یکی از دوستان خود تماس بگیرید و راجع به موقعیت با او صحبت کنید. در طول سال بهتر است این روش را در پیش بگیرید. برای آنکه بتوانیم بهتر و مفیدتر درس بخوانیم و آنچه را در کلاس مدرسه یا دانشگاه یاد میگیریم به خوبی به خاطر بسپاریم، می توانیم از چند روش و عادت ساده پیروی کنیم. 1- از تمرینات هدایتشدۀ تجسم یا تصور استفاده کنید.

برای ایجاد تغیرات مثبت همین الان شروع کنید. راههای موفقیت در کسب و کار،راههای موفقیت در زندگی برای جوانان،راههای موفقیت در درس،ده راز موفقیت در زندگی. این یک راز قدرتمند است! هر درس تازه ای را که امروز در مدرسه یا دانشگاه آموخته اید همین امروز مرور کنید. ایده هایی که در این کتاب گفته شده است آنقدر ساده هستند که حتی یک لیموناد فروشی هم می تواند آنها را به کار بگیرد اما در عین حال بسیار قدرتمند هستند. شاید در بعضی مقالات و فیلم های افرادی استثنایی توانسته اند چنین موفقیت هایی کسب کنند. موفقیت هایی که نصیب افراد صبور میشود، همان هایی هستند که توسط افراد عجول رها شده اند! تا زمانی که همان کارهای تکراری قبل را انجام دهید، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. من میدانم که شما بعد از گذراندن این دوره مکتوب، میتوانید این کارها را انجام دهید، من میدانم که شما به هر چیزی که میخواهید میتوانید برسید و این چیزی نیست که در دسترس نباشد، اگر خیلیها توانستند پس شما هم میتوانید. اما اگر همان رفتار و اقدامات تکراری را برای سال های بعد انجام دهید، تغییری حاصل نخواهد شد.

کلمه روی هر دو کاغذ این بود: focus یا همان تمرکز! موافق این قبیل سفسطه ها نیستم و معتقدم به هر ترتیب آن ها آدم های موفق و رشدیافته ای هستند؛ حالا ممکن است از ثروت زیادی برخوردار باشند، قدرتمند، ثروتمند، مشهور یا … پس از این مدت ذهن در افکار بی ربط شناور می شود و به هر ترتیب تمرکز کم می شود. در این مدت پانزده دقیقه هم سعی کنید خود با تلویزیون و موبایل مشغول نکنید و بتوانید با قدم زدن و تنفس عمیق آرامش ذهنی و جسمی نسبی را به دست آورید. اولین قدم برای پشت کنوری ها، بالا بردن ساعت مطالعه است. همان کارهایی که در سال اول پشت کنکور ماندن انجام می دادند را دوباره انجام می دهند. همان گونه که زیگ زیگلار سخنران انگیزشی و صاحب سبک درباره راز موفقیت گفته است: آسانسور موفقیت از کار افتاده، اما پله ها همیشه سالم و در دسترس هستند. یکی از سوالاتی که از سوی علاقمندان به کازینو آنلاین مطرح می شود این است که بازی انفجار چیست و روش انجام این بازی و راز تغییر ضریب ها در آن چگونه است. زیرا این دوره برای کسانی است که می خواهند سطح ارتعاش خود را بالا ببرند در این دوره شما فقط شنونده هستید و کوین گاهی اوقات سوالاتی را از شنونده گان می کند که باید جواب دهید مثلا می پرسد که آرزوی شما دستور چه کسی است شما باید پاسخ دهید و سپس وی شروع به صحبت می کند.

مطمئن باشید آنچه بین دانشجویان موفق و غیرموفق فاصله ایجاد میکند سطح نبوغ و ضریب هوشی نیست. همچنین مراکزی این ایراد را از کتاب های ترودو گرفتند که معرفی این داروها و مصرف آنها توسط مردم، در سطح عموم می تواند عوارض جانبی زیادی برای مردم داشته باشد. در این کتاب صوتی کوین ترودو به طور کامل راه و روش های کسب ثروت را به شما می آموزد و برای هر آموزه خود دلایل علمی را ارئه میدهد. بعدا برای این توصیه از ما تشکر میکنید! بهترین کار این است که به جای یک بازه ۴ ساعته، در ۴ بازه یک ساعته به درس خواندن بپردازید و در این بین به خودتان استراحت داده یا به فعالیت دیگری مشغول شوید. البته که در مقابل درس خواندن پاداشهایی بزرگ و نهایی میگیرید؛ مثل نمره خوب، قبولی در دانشگاه مناسب یا فارغالتحصیلی با معدل بالا. آنان میدانستند پس از دانشگاه چه وظایف و اهدافی دارند، اما یادداشت نکرده بودند.



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

بهترین راه برای اینکه دارید راه را درست می روید این است که به احساس خودتان توجه کنید اگر احساستان خوب بود نشانه این است که دارید با خواسته و هدف که دارید نزدیک می شوید، اما اگراحساستان بد بود نشانه این است دارید ناخواسته خود را جذب می کنید. پس وجود این عناصر جذاب طبیعت شما را در راه رسیدن به خوش اقبالی سوق می دهند. مطالب بیشتر: فنگ شویی در خانه، بهترین چیدمان برای دکوراسیون ناهارخوری! بعد از مرحله اکتشاف باید خلاصه خلاقانهای از مطالب جمع آوری شده تهیه کنیم. هر تصویری که درون تابلو کائناتتان قرار دادید باید با خواسته و هدفی که دارید مطابقت کند. هنگامی که شما در برابر تابلو کائناتتان قرار می گیرید باید احساس خوبی در خودتان ایجاد بشود که بهتر است برای ایجاد حس خوب از بهترین عکس ها و تصاویری که احساستان را خوب میکند استفاده کنید. عکس هایی که جمع آوری می کنید باید به شما حس خوب بدهد. تابلو کائنات شما باید جلوی چشمانتان باشد و باید به گونه ای باشد که دیدن آن باعث ایجاد حس خوب و حس نشاط در درونتان به شود.

چرا که ما خسته شده و از دعا کردن (تلاش برای پیروزی) دست بر می داریم اما تیم چربی ها همواره در دعا کردن خود استمرار داشته و به سادگی بر ما غلبه کرده و پیروز می شود و ما چاق تر چاق تر می شویم.. جذب آن چیزی را که میخواهید تنها با تکرار و تمرین کردن صورت می گیرد. پس همیشه به احساس خود توجه کنی که ببینید وقتی به خواسته و اهدافتان توجه می کنید احساستان خوب است یا بد؟ می توانید هر کاری را که احساستان را بهتر می کند با تابلو کائنات خود انجام بدهید . اگـر سـن شـما کـم اسـت، افـراد و الگوهایی را پیـدا کنید کـه از سـنین پایین، کارشـان را شـروع کردنـد و ثروتمند شده اند و اگر سـن شـما زیاد اسـت، افراد و الگوهایی را پیدا کنید که در سـنین بالا کار خود را آغاز نموده و ثروتمند شده اند. هر چه احساس به اهداف و آرزوهایتان بیشتر باشد قدرت آن بیشتر است و یکی از راز و رمز کائنات و درخواست از کائنات در جهت خواسته خود تابلو کائنات می باشد که خیلی از افراد از آن استفاده نمیکنند و یک راه ساده در جهت رسیدن به آرزوهایشان را از دست میدهند .

بهترین راه برای این که بتوانید ارتعاش خواسته و هدف تان را به وسیله تابلو کائنات بیشتر کنید این است که یک عکس واقعی از خودتان با آن چیزی که میخواهید داشته باشید بگیرید، مثلا اگر فلان ماشین را میخواهید به نمایشگاه ماشین بروید و با آن عکس بگیرید و در اون تابلو کائنات خود قرار بدهید(البته اگر برایتان سخت است اصلا توصیه نمیکنم که این کار را انجام بدهید). احساسی که با نگاه کردن به این عکسها در شما ایجاد می شود نشانه این است که شما دارید راه را درست می روید. از همسرت بابت خرید وسایل منزل بابت آماده کردن غذا تشکر کن. دوستان زیادی در مورد فیلم راز و قانون جذب سوال پرسیدند و ما تصمیم گرفتیم فایلی را آماده کنیم و درآن به سوالات دوستان پاسخ بدهیم. حتی شما نمی دانید این گوشی ها چگونه کار می کنند و شاید کوچک ترین دانشی هم در مورد آن نداشته باشید اما آن را باور دارید چرا که علم آن را ثابت کرده است. به هر حال اگر هم هیچ تأثیری نداشته باشد این فایده را دارد که روحیه بهتری برای زندگی داریم و در خیلی از موقعیتها از اعتماد به نفس بهتری برخوردار خواهیم بود.

تابلو کائنات خود را در جای قرار دهید که هر روز به آن دسترسی داشته باشید و آن را ببینید، می توانید آن را روی دیوار اتاق یا جایی که خیلی به آن دسترسی دارید قرار بدهید. در گذشته مجموعهداران پول داشتند و خرید میکردند و اسم خودشان را مجموعهدار گذاشته بودند ولی الان آن کسی که خرید میکند شاید ۱۰ درصدشان چشم و همچشمی باشد بقیه واقعا برای نصب در منزل میخرند و از خریدی که میکنند، لذت میبرند. مثلا در دوران کرونا که ما به اجبار باید گالریها را بسته نگه میداشتیم، من فقط دو سه ماه بیکار بودم ولی بعد به صورت آنلاین و با ناامیدی در حالی که خیلی با فضای مجازی آشنا نبودم شروع به کار کردم و با استقبال عجیب مخاطبان مواجه شدم. مدت های زیادی است که بیکارم و هیچ پولی ندارم که به استاد تقدیم کنم ولی خداوند را شاهد می گیرم که سی میلیون از درآمد های جدیدم را که به روش های استاد عزیز به دست آورده ام به ایشان پرداخت کنم. بنابراین اگر می خواهید با موفقیت شخص ایده آلتان را آشکار کنید باید تمام چیزهایی را که نمی خواهید فراموش کرده و انرژیتان را روی چیزهایی که می خواهید بگذارید.



:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

2-5 طرحواره ها و عاطفه. بلکه در مواردی باید آن ها را کاهش دهیم و در مواقعی هم باید استرس را تحمل کنیم. مثلاً ما نمیتوانیم کاری کنیم که اختلاف قدیمی والدین حل شود. مثلاً ما نمیتوانیم کاری کنیم که اختلاف والدین حل شود. در این موارد باید سعی شود تا استرس های ناشی از این اختلاف را کاهش دهیم و یا به صورتی تحمل کنیم تا کمتر آزار دهنده شود. با در نظر گرفتن تمامی مفاهیمی که در این مطلب به آنها اشاره شد، طرحواره درمانی را می توان روشی یکپارچه و نوین دانست که برای درمان طرحواره های ناشی از برآورده نشدن نیازهای فرد در کودکی و اختلالات شخصیتی او بکار می رود. در انجام هر کاری بسیار دنبال جلب توجه دیگران هستند و اگر این اتفاق نیوفتد و مورد بی توجهی از جانب آن شخص قرار گیرند بسیار احساس ناراحتی و بی ارزشی میکنند. به همین دلیل در درون خود احساس پرخاشگری و بیارزشی دارند و احساساتی همچون دوست نداشتنی بودن را تجربه میکنند. مثلا وقایعی مانند جنگ، ورشکستگی اقتصادی و چیزهایی که افراد کنترل زیادی روی آنها ندارند هم میتوانند در یک کودک احساس منفینگری را تشدید کنند.

سبک پوشش شما خیلی محافظه­کارانه و به شیوه­ای کاملا پذیرفته شده است زیرا نمیخواهید با دیگران تفاوتی داشته باشید تا دیگران شما را بیگانه نپندارند. شاید اگر شریکتان با کسی که نمیشناسید حرف بزند، و یا دیر به خانه بیاید، مدام واکنشهای بیخود و غیرمنطقی داشته باشید. اقتدار و اعتماد به نفس او زیاد است و باعث میشود شما بیشتر احساس ضعف و بیکفایتی داشته باشید. برای رسیدن به یک زندگی سالم و رضایت بخش و ایجاد سازگاری باخود و دیگران، داشتن یک تصویر ذهنی واقع بینانه و شایسته ضروری است و چنانچه فرد از لحاظ فیزیکی احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد شانس بیشتری دارد که تصویر بدنی مثبتی نیز داشته باشد اما گاهی استرس و اضطراب، دیدگاههای خود انتقادی یا پایین بودن میزان ارزشمندی فرد بر اینکه چه حسی نسبت به بدن خویش داشته باشد تأثیر میگذارد که باعث میشود بسیاری از مردم به تغییر در ظاهر اندام خود پردازند و اقدام به عمل جراحی پلاستیک بنمایند (استوارت2006 1 ؛ به نقل ازحسینی، قاسمی، ملایی گنبدی، رضایی، . این وابستگی باعث آسیب پذیری بسیار این افراد می شود. این نیازهای معمولی شامل: ایمن بودن و یک اساس پایا و ماندنی داشتن، کسب کردن عشق، پرورش آن، شخصیت پذیرفته شده و اثبات شده، شخصیت درمان شده به وسیله تلقین، حمایت و دریافت راهنمایی مناسب و داشتن احساسها و نیازهای معتبر یک شخص تحت عنوان طرحواره درمانی، همه بچهها این نیازهای هستهای راضیشان کرده و نوعی مشکلات رشدی که اینجا نمیتوان به آن ها اشاره کرد.

فردی که طرحواره یا تله ذهنی خود تحول نیافته را دارد نزدیکی هیجانی و صمیمت بیش از حدی با یکی از افراد مهم زندگی خود (اغلب والدین) دارد و این موجب از دست دادن فردیت یا رشد اجتماعی بهنجار در او میشود، در واقع این افراد گرفتار فرد دیگری هستند و باور دارند که بدون حمایت او نمیتوانند شاد باشند. اعتقاد به اینكه برای تأمین حمایت عاطفی كه ناشی از بی ثباتی عاطفی آنها است، نمی توان به دیگران اعتماد كرد. طرحواره ها یکی از ترند ترین مفاهیم روانشناسی هستند که در میان روانشناسان بسیار شناخته شده و پرطرفدار است. ابرازخشم نسبت به والدین در جلسه درمان شاخص ترین مسئله در مرحله ی تکنیک های تجربی است. این کتاب نشان می دهد که چگونه می توانیم با استفاده از راهبردهای اکتشافی و تجربی از شدّت باورهای زیربنایی که آبشخور چنین مشکلاتی هستند، بکاهیم، توصیه می کنم تمام درمانگرانی که در فرآیند درمان با مشکلات شخصیتی بیماران خود دست و پنجه نرم می کنند، کتاب حاضر را مطالعه کنند. اگر هم از نظر اقتصادی شرایط خوبی داشته باشن ممکنه مدام دم از داشته هاشون بزنن و بخوان فخرفروشی کنن.

اما محیط طبیعی و رشد دوران اولیه زندگی و شرایط آن دوران نقشی در چگونگی بیان آن ژن یا ژنها دارند. کسب مهارتهای اجتماعی، چگونگی برقراری ارتباط با سایر افراد و سازگاری اجتماعی از جمله این ابعاد میباشند. به این معنا که کودک باید جنبه های مهمی از خودش را سرکوب کند تا بتواند عشق، توجه و تائید کسب کند. راهبردهای شناختی و تکنیک آموزش دو هدف اولیه این درمان است، آموزش جنبه ایست که مبتنی بر تعلیم بیماران در مورد نیازهای معمولی و هیجانهای معمولی است. 1: تبیین میزان اثربخشی طرحواره درمانی بر راهبردهای مقابلهای در افراد وابسته به مواد. نمونهای از مقابله مسأله مدار عبارت است از اقدام به عمل نمودن- فعالیت خاصی انجام دادن- راهنمایی گرفتن- مشورت کردن- برنامهریزی کردن- جمع آوری اطلاعات- مطالعه کردن- استفاده از روش حل مسأله به فکر کردن و غیره، ژنتیکی، جسمی و اجتماعی است بر این اساس تنوعی از درمانهای دارویی روانشناختی و اجتماعی برای کنترل آن طراحی شده است آنچه که اهمیت دارد این است که فرد وابسته به مواد بر اساس شرایط و مشخصات خاص خود به برنامه درمانی هدایت شود (نادری و همکاران،1387).

طرحواره درمانی به درک پایههای مشکلات روانشناختی فرد در دوران کودکی، ارتباط مراجع - درمانگر و نشاندن فرمولبندی مشکل بر زمینه تاریخچه فردی گستردهتری پای میفشارد. از نظر آن ها مهارت اجتماعی عبارت است از توانایی ایجاد ارتباط متقابل با دیگران در زمینه خاص اجتماعی طریقی خاص که در عرف جامعه قابل قبول باشد. در پژوهشی تحت عنوان استفاده از رویکرد طرحواره محور که درمانی نوین و نویدبخش در زمینه اختلالات مزمن هم چون وابستگی به مواد و اختلال شخصیت است و از آنجایی که طرحواره درمانی خصوصاً در زمینه وابستگی به مواد و اختلال شخصیت درمانی نوین است آشکاراست که چنین دانشی مثمر به ثمر واقع شود، زیرا روانشناسان و درمانگران را قادر به شناخت و درمان طرحوارههای ناسازگار اولیه نموده و به درمان وابستگی در این بیماری کمک خواهد کرد. طرحواره ها فراتر از یک باورند آنها ما را برای مقوله بندی اطلاعات و پیش بینی رخدادها توانا می سازند.

طرحوارهها فراتر از یک باورند آن ها ما را برای مقولهبندی اطلاعات و پیشبینی رخدادها توانا میسازند. ۲.احساس میکنم از دستیابی به آنچه دیگران میتوانند به آن برسند، ناتوان هستم. طرحواره درمانی به درمانگر کمک میکند تا مشکلات مزمن و عمیق بیماران را دقیق تر تعریف کرده و آن ها را به گونهای قابلدرک سازماندهی کند. “والدینم را درک میکنم”. در حالی که فریدمن (1980) سازگاری اجتماعی و مهارت اجتماعی را فرایندی میدانند که افراد را قادر میسازد تا رفتار دیگران را درک و پیشبینی کنند، رفتار خود را کنترل کنند و تعاملات اجتماعی خود را تنظیم نمایند. 1988)، به نقل (ادیبی،1381) سازگاری اجتماعی را مترادف با مهارت اجتماعی میدانند. با توجه به نیازهای جدی مراکز درمانی اعتیاد به برنامههای روان درمانی و اندک بودن پژوهشهایی که به بررسی اثربخشی درمان طرحواره درمانی در درمان اعتیاد پرداختهاند، پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی درمان طرحواره درمانی بر سازگاری اجتماعی و بهبود مهارتهای مقابلهای افراد معتاد انجام شده است. در واقع اغلب دردها و آلامی که در زندگی متحمل نمی شویم، از برآورده نشدن نیازهای این کودک در درون ما و جدی نگرفتن اوست. بیماران مبتلا به اختلالات شخصیتی مجموعهای از مشکلات پیچیده و مقاومی را دارند که در بسیاری از موارد روند درمان را متوقف میسازد؛ بنابراین یانگ تحت تأثیر ساختارگرایی طرحواره درمانی را بنا نهاد که اختلالات شخصیتی و دیگر اختلالهای دیرپا را نشانه رفته است (بک،1990).

 



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر
تاکنون پیش آمده برایتان که فکر کنید بیش از حد لزوم استرس میگیرید و تقریبا در هر موقعیتی مضطرب میشوید تا جایی که از پس مدیریت شارایط بر نمی آیید و استرس بیش از حدتان مانع حرکتتان میشود. شده فکر کنید که برای درمان قطعی اضطراب خود کاری کرده و قدمی بردارید؟ اصلا چه میشود که انسان به فکر راهکاری برای درمان قطعی اضطراب و استرس می افتد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق استرس و راهکارهای درمان قطعی اضطراب بپردازیم.

استرس چیست؟

زمانی که شرایط بیرونی فرد به گونه ای رقم میخورد که وی در هر لحظه امکان از دست دادن شخص یا چیزی و خراب شدن موقعیتی و یا مواردی نظیر این را دارد واکنش هایی از خود نشان میدهد که از آن تحت عنوان استرس یاد میشود؟ اما چه وقت باید به فکر درمان قطعی اضطراب باشیم؟ باید بدانید که اضطراب به خودی خود چیز بدی نیست بلکه یک واکنش به موقع از سیستم ایمنی بدن است تا فشارهای بیش از حد را از فرد دور کند. اما زمانی یک انسان به فکر درمان قطعی اضطراب خود می افتد که این استرس راه را برای او سد کند و آنقدر هر روز و هر روز تکرار شود که زندگی را به قول معروف زهر مارش کند. پس در این زمان است که فرد به فکر درمان قطعی اضطراب خود می افتد.

روش های درمان قطعی اضطراب و استرس

برای درمان قطعی اضطراب روش های زیادی وجود دارد که در ادامه به بررسی و تحلیل هر یک میپردازیم و خواهیم آموخت که چگونه بات بکار گیری هر کدام میتوان به استرس وسواسی بدن چیره شد.
1- روش اول درمان قطعی اضطراب یوگا
2- روش دوم مدیتیشن
3- روش سوم درمان قطعی اضطراب خود هیپنوتیزم
4- روش چهارم تقویت سیستم ایمنی بدن
5- روش پنجم تغذیه مناسب
6- روش ششم درمان قطعی اضطراب مراجعه به یک روان درمانگر

 

 


:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

چگونه عزت نفس زنان بر روی ارتباطات آنها تاثیر مستقیم دارد ؟

 
عزت نفس پایین خانم ها و اهمیت آن در یک رابطه عاطفی – احساسی
این مقاله به موضوع “کیفیت عزت نفس زنان ” و تاثیر آن بر “کیفیت یک رابطه”، مخصوصا ارتباط اولیه آشنایی دختر خانم ها و آقا پسرها می پردازد.
زمانی که پرسش های دوستان در رابطه با مشکلات ارتباطی و رفتاری با جنس مخالف و مخصوصا شکست های پی در پی عشقی و شکست های عاطفی را  بررسی می کردم، متوجه موضع عجیبی شدم و آنهم مقوله ی عزت نفس زنان بود.
بیش از ۷۵% سوالات دوستان مستقیم و یا غیر مستقیم مربوط با مشکل و آسیب ناشی از یک رابطه عاطفی و احساسی اخیر آن ها می باشد.
آمار واقعا برای من اعجاب آور بود و بیدرنگ به دنبال ریشه یابی موضوع و ارایه راه کار گشتم. که به موضع عزت نفس زنان و کیفیت عزت نفس زنان و دختران رسیدم چرا که به خوبی دیدم خجولی در بانوان تا چه اندازه مانع از پیشرفت و بالندگی آنها شد.
شرح حال همه این دوستان یکسان بود. همه آنها می گفتند که من در رابطه ای بودم و الان که رابطه قطع شده حالم خیلی بد است و احساس می کنم بدون آن فرد زندگیم به بن بست و نابودی رسیده است.
در این مقاله برخلاف دوستان که همیشه فرد مقابل را مقصر می دانند، نگاه و توجه ام به شمایی هست که احتمالا با همین مشکل در اینترنت سرچ کردید و به این سایت رسیدید.
 
من به دنبال این هستم که با افزایش عزت نفس زنان را قدرتمندتر و آگاه تر آماده رابطه بعدی کنم، تا در آینده آسیب کمتری ببینید.
دوستان علت همه این مشکلات این هست که شما به احتمال خیلی زیادی در یک رابطه نابرابر از لحاظ سطح عزت نفس زنان وارد شده اید.
عزت نفس پایین، یا عزت نفس ضعیف شده شما را از ساختن روابط و شغل سالم بازمی ­دارد و همچنین باعث اختلال روانی و وابستگی شدید به فرد مقابل می گرداند.
از آنجایی که مطالعه کنندگان این مقاله می توانند کسانی غیر از زوجین و دختران و پسران باشند و کلا افرادی باشند که به دنبال تکنیک هایی برای ایجاد و حفظ یک رابطه برابر و سالم باشند؛ که اگر روزی این ارتباط قطع شد کمترین آسیب ناشی از فقدان فرد یا افراد مقابل و احساس وابستگی به فرد یا افراد مقابل را متحمل شوند.
لذا مقاله نگاه کلی تری به خود گرفت و موضوع و اهمیت عزت نفس زنان را در هر رابطه ای مورد تحلیلی قرار داده و راهکارهای عملی برای افزایش عزت نفس زنان به افراد ارایه می کند.


:: برچسب‌ها: عزت نفس زنان , ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر
آیا چاقی برای شما هزاران مشکل و بیماری جدید بوجود آورده است و شما دنبال بهترین رژیم لاغری میگردید
آیا هیکل خود را دوست ندارید و دوست داشتید کمی لاغرتر و یا چاق تر بودید؟
آیا از رژیم لاغری گرفتن عاجز شده اید؟
آیا سال هاست که تحت نظر متخصص تغذیه هستید ولی از تغییرات راضی نیستید؟
آیا می خواهید چاق شوید و از لاغری مفرط رنج می برید؟
آیا از انچه در آینه می بینید بیزار شده اید و میخواهید یک رژیم لاغری درست و حسابی داشته باشید؟
آیا حال و حوصله ورزش ندارید؟
آیا در رژیم لاغری هایی غذایی مختلف قبلی تجربه خوبی ندارید؟
آیا به فکر جراحی های خطرناک و برداشتن معده و کوتاه کردن روده افتاده اید؟
آیا شما کسی هستید که همیشه گول تبلیغات ماهواره ای برای رژیم لاغری را می خورید؟
آیا شما هم هزاران نوع قرص و ژل و کمربند و شربت و دمنوش و کرم لاغری و چاقی می خرید؟

دوستانی که به دنبال رژیم لاغری هستید خبر خوبی برایتان دارم!

اگر شما حتی یک مورد از موارد بالا برایتان به یک چالش روزانه بدل شده است و دربدر به دنبال یک رژیم لاغری خوب میگردید، باید کتاب اصول تغذیه ی محمود جولایی را بخوانید.

اما می دانم تعجب می کنید که چرا من از فضای روانشناسی وارد حوزه تغذیه و رژیم های غذایی شده ام؟ آماده باشید تا داستان شکل گیری یک کتاب خوب را از زبان پدیدآورنده آن برایتان تعریف کنم!

داستان جالب شکل گیری کتاب تغذیه و رژیم لاغری برای همه

… همانطور که می دانید محمود جولایی “کاپیتان کشتی های اقیانوس پیما” بوده است.

او هر ساله بطور مرتب چکاپ پزشکی بسیار دقیقی داشت. در یکی از این معاینات مثل همیشه نتایج آزمایشات را برای تکمیل پرونده به دکتر معتمد شرکت داده و ایستاد که او زود امضاء کند و وی بر سرکارش برود. جولایی میگوید دکتر همیشه برگه ی آزمایشم را نگاه می کرد و حالی می پرسید و کار تمام بود. ناگهان دیدم در برگه من متمرکز شد و تک تک موارد را با انگشت مرور کرد. گفتم چیه دکتر، مشکلی هست؟
با مکثی گفت بشین کاپیتان تا برات بگم! خوب نیست باید به فکر رژیم لاغری باشید

گفتم چی خوب نیست؟گفت: آقای کاپیتان خوش تیپ این خوب نیست که در این سن شما قند، کلسترول، اوره، چربی و تری گلیسیرید داشته باشید…

این گفته های ایشان مانند چکش سنگینی بر سر من فرود آمد و مرا روی صندلی نشاند. با نگرانی، جوری که انگار جواب را میدانی ولی میپرسی تا اطمینان حاصل کنی، پرسیدم: مگر داشتن اینها چه اشکالی دارد؟ سرش را بالا گرفت و با پوزخندی در چشمان من گفت: کاپیتان روسی که ماه پیش تنها در اتاقش سکته کرد و مُرد یادت هست؟  او هم تمام این بیماری ها را داشت و هیچ فکری برای رژیم لاغری خود نکرده بود.

دیگر هیچی یادم نبود. تنم سرد و کرخت شده بود. از جایم بلند شدم و بدون خداحافظی از مطب دکتر خارج شدم و بعد از ساختمان شرکت در برج آسمان خارج شدم. حتی از آسانسور استفاده نکردم و تمام مسیر راه پله را بسرعت پایین آمدم. انگار باید خیلی زود از یک واقعیت تلخ دور می شدم. اتومبیلم را فراموش کردم بردارم. خودم را می دیدم که در دفتر کار کاپیتان در یک کشتی خیلی بزرگ افتاده ام و هیچ کس از وجودم خبر ندارد… انقدر درگیری ذهنی داشتم که از میدان فرمانیه تا میدان نوبنیاد پیاده رفتم. دور میدان داشتم از خیابانی عبور می کردم که یادم هست، یک پیکان مشکی جلویم پیچید و گفت: داداش کجا؟ در خدمتیم؟

و من پاسخ دادم : کلسترول!

و او گفت: می دانم کجاست، بیا بالا!

… ساعتها در خیابان بودم. راننده حرف می زد و من در پس افکار خود داشتم مراسم تدفینم را برنامه ریزی می کردم که آبرومندانه انجام شود! ناگهان راننده با لهجه قزوینی پرسید: آقای مهندس حدودا نمی دانی این کلسترول کدام منطقه است؟ بخودم آمدم و گفتم برو انقلاب؛ روبروی دانشگاه به همه کتابفروشی ها سر زدم و هرچه کتاب در مورد تغذیه و فاکتورهای آزمایشی، موجود داشتند را خریدم. 18 جلد کتاب تخصصی که من هیچی از آنها نمی فهمیدم. شب را تا صبح با کتاب های غریبم خوابیدم. فردا صبح به کتابخانه دانشگاه تهران رفتم و به دنبال منابع بیشتر گشتم. هفته بعد به دریا رفتم و در طول شش ماه 38 جلد کتاب خواندم. با یک مشکل بزرگ مواجه شدم. کتاب های داخلی تقریبا همه ترجمه بود و ترجمه ها خود به ترجمه  نیازداشت. بسیاری از اصطلاحات را نمی فهمیدم. فرق LDL , HDL را نمی فهمیدم. کتاب ها برایم خیلی سنگین بود. کتاب های ساده تری از خارج تهیه کردم و باز خواندم و تازه موتور علاقه و اشتیاق دانستن در من روشن شد. به هر کشوری می رسیدم به کتابفروشی ها سر می زدم و کتاب های مربوطه جدیدی را می خریدم. این شش ماه اندازه 6 سال دوره ارشد تغذیه مطلب خواندم و باز خواندم.

به ایران بازگشتم و بلافاصله به متخصص تغذیه مراجعه کردم و وقت گرفتم و گفتم می خواهم فقط پرسش هایم را بپرسم. تعجب کرد و با هم شروع کردیم به هم آموختن و یا از هم آموختن.

 مدت دو ماه تمام آخر وقت های ایشان را من پر می کردم. با هم دوست شدیم. روزی از من خواست، در کلینیک یکی از دوستانش شروع به کار کنم و مشاوره بدهم. گفتم شاید دارد مرا از سرش وا می کند و نپذیرفتم و دوباره و سه باره و چهار باره کتاب های جدیدتر و تخصصی تری خریدم و به دریا رفتم. تمام زندگی و فکر من شده بود تغذیه. همیشه و همه جا اطلاعات می دادم و برای مردم جنس اطلاعات من جالب، جدید و جذاب بود. شاید چون کمی نگرش و تحلیل روانشناسی در آن آمیخته بود و یا شاید چون من از جنس مصرف کننده گان آن اطلاعات بودم.

 یادم هست در یک سفر ۴۲ جلد کتاب با خود بردم. بعضی کتاب ها، کتاب های دانشگاهی مقطع ارشد و دکترای تغذیه بود و در شش ماه خواندم. روزی نیز با سایت های معتبر دنیا آشنا شدم و اطلاعات به روزتری را در آنجا یافتم و تشنه تر شدم. بالاخره کتاب ها را کنار گذاشتم و شبانه روز در میان سایت های مختلف و معروف جهان به دنبال پرسش های خودم بودم….. و این پروسه سه سال دیگر طول کشید.

در این سه سال چند ماه به اصرار دکتر عزیزم به کلینیک تغذیه دوست شفیقشان مراجعه کردم و بعد از همان مصاحبه اول پشت میز مشاوره نشستم تا کمی دانسته هایم را انفاق کنم.
عجیب بود مردم از زن و مرد میخکوب بحث های من می شدند و برخی مراجعین واقعا فقط برای شنیدن می آمدند. به تدریج من روشی خاص را پیش گرفتم. همانجا بود که تکنیک “روانشناسی کاهش وزن” به ذهنم خطور کرد.



:: برچسب‌ها: رژیم لاغری , کتاب رژیم لاغری , تغذیه , کتاب تغذیه ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

تقویت اعتماد به نفس ( راز اعتماد به نفس )

 

تقویت اعتماد به نفس و اصولا بهبود کیفیت اعتماد به نفس، موضوع بسیار بسیار مهمی است که در روانشناسی فردی و ارتقا مهارت های مرتبط با موفقیت فردی جایگاه اول را پیدا کرده است. آیا میدانستید تقویت اعتماد به نفس منجر به استفاده بهینه تر شما از قانون جذب میشود؟

 

تقویت اعتماد به نفس یعنی ایجاد ویژگی هایی در شیوه تفکر و عملکرد، به گونه ای که فرد از عهده کارها به خوبی برآید و در شغل و ارتباطات خود نقش موثرتر و کارایی بهتری نسبت به سابق داشته باشد.

 

یعنی کیفیت کارایی ذهنی و عملی او در مواجه با کارها افزایش پیدا کند. سایت راز موفقیت در جهت تقویت و تقویت اعتماد به نفس افراد مقالات بسیاری ارایه کرده و در این مقاله قصد داریم با ۴ گام سریع شما را به اعتماد به نفس سالم برسانیم.

 

اعتماد به نفس ناشی از عملکرد گذشته شماست . امروز اولین روز از باقی عمر شماست پس عملکرد خود را از همین امروز تغییر دهید و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. چراکه کاهش اعمتاد به نفس و عزت نفس مشکلات فراوانی از جمله انواع تله های شخصیتی و طرحواره ها را برای شما به ارمغان می آورد.

کسی که قبلا بودید را فراموش کنید ، با تقویت اعتماد به نفس شما فرد جدیدی خواهید شد.

باورهای شما، سطح تخیل، میزان ایمان شما به آینده ای درخشان و… همگی به میزان اعتماد به نفس شما بستگی دارد.

با تقویت اعتماد به نفس ، توانایی یادگیری شما نیز بیشتر و بهتر میشود.

تقویت اعتماد به نفس با کاهش هرج و مرج های عاطفی شما همراه خواهد بود.

با تقویت اعتماد به نفس ، گذشته و فکر کردن به آن دیگر شما را ناراحت نمیکند؛ حتی اگر سطح کنونی اعتماد به نفس شما با اتفاقات گذشته و شرایط اخیر گره خورده باشد.

تقویت اعتماد به نفس باعث میشود تمایل شما به تغییر در جهت آنچه میخواهید باشید بیشتر شود.

با افزایش اعتماد به نفس شما آنگونه که قبلا بودید شناخته نمیشوید، بلکه دیگران شما را همانگونه که خود میخواهید میبینند.

با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا ۴ قدم به زنگی رویایی خود نزدیکتر شوید.

 

اعتماد به نفس - اعتماد به نفس بالا

 

علائم کمبود اعتماد به نفس

 

اگر بخواهیم در علائم کمبود اعتماد به نفس در افراد دقیق شویم، در واقع نشانه های زیادی را باید در نظر بگیریم. از سری فاکتور های که در بررسی علائم کمبود اعتماد به نفس باید بررسی شوند، میتوان به، زبان بدن، کلام و رفتار های فرد اشاره کرد. در اصل ما باید بر این موارد روی هر فرد دقیق شویم تا علائم کمبود اعتماد به نفس را در آن فرد، کشف کنیم.

 

ویژگی های رفتاری افراد با اعتماد به نفس پایین

 

از سری علائم کمبود اعتماد به نفس که در رفتار افراد هویداست عبارتند از: مطیع، تابع، تسلیم، سلطه پذیر، کناره گیر، سربه زیر، بامحبت، بی پناه، دستپاچه، دودل، بدبین، خودمقصر، مردد، بدبین، هراسان، نامطمئن

رفتارهای کلامی افراد با اعتماد به نفس پایین

آن دسته از علائم کمبود اعتماد به نفس که از کلامات افراد می توان به آنها پی برد عباراتی هستند از جمله: تعجب میکنم، شاید، فکر میکنم، احتمالا، ببخشید، حدس میزنم، نمیتوانم، از اینکه زحمتتان می دهم متاسفم، نمیدانم چه بر سرم آمد

رفتارهای بدنی افراد با اعتماد به نفس پایین

علائم کمبود اعتماد به نفس که خود را در زبان بدن افراد نشان می دهند: دستها را به هم مالیدن، حرکات ناآرام، پاها را روی هم انداختن، وول خوردن، چشمان پایین افتاده، قامت خمیده و قوزدار، صدای یکنواخت و بی حالت، صحبت کردن ملایم، غرولند کردن، خاموش شدن

رفتارهای هیجانی افراد با اعتماد به نفس پایین

علائم کمبود اعتماد به نفس که از هیجانات فرد مشخص می شوند عبارتند از: ترس، تشویش، اضطراب، افسردگی، احساس گناه، آزار و اذیت کردن، رفتار کنایه آمیز، تنبلی، گیجی

 

ورزش هایی برای تقویت اعتماد به نفس

 

ورزش کردن معمولا یکی از تکنیک های تقویت اعتماد به نفس است که تاثیر بسازیی دارد. ورزش میتواند اعتماد به نفس شما را بالا ببرد، چرا که تناسب اندام و سلامت معمولا میتواند احساس خوبی را در فرد ایجاد کند. دوست ورزشکاری داشتم که میگفت اوایل بعد از صدبار بارفیکس از دستانم خون می آمد و من ورزش را متوقف نمیکردم چرا که مطمئن بودم این یک نشانه است که من فردی قوی هستم و از پس هر چالشی در زندگی ام بر می آیم. ورزش های زیادی هستند که با انجام آنها میتوانید به تقویت اعتماد به نفس خود بپردازید. کافیست علایق خود را در این زمینه دنبال کنید و از ورزشی که میکنید لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: اعتماد به نفس , تقویت اعتماد به نفس , تقویت اعتمادبنفس ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟

 
عزت نفس چیست - افزایش عزت نفس
 
بسیاری افراد و حتی متخصصین را دیده ام که مفهوم اعتماد به نفس را به جای عزت نفس درک کرده اند و اصولا عزت نفس در ایران زیاد شناخته شده نیست. و افراد کاری برای بهبود حرمت نفس خود انجام نمی دهند. هرچند ما در تئوری برای عزت نفس و اعتماد بنفس تعاریف کاملاً متفاوتی داریم ولی واقعیت آن است که در روانشناسی بالینی تفاوت و مرز کاملا مشخص و دقیقی بین این دو وجود ندارد. دلیل اصلی آن هم به خاطر این بوده که عزت نفس و اعتماد بنفس آن‌چنان در هم تنیده و لابه‌لای هم هستند که مثل یک قاشق مخلوط نمک و شکر، هرچند دو عنصر کاملاً متفاوت و مشخصی هستند. فراموش نکنید که جدا کردن اعتماد به نفس و عزت نفس از هم هنگام کار بر روی روان و کارکرد ذهن بسیار سخت می‌نماید.بطور خلاصه کمبود اعتماد به نفس میوه و نتیجه عزت نفس پایین است. پس اگر عزت نفس پایینی دارید به احتمال زیاد در آینده ای نه چندان دور با مشکلاتی اعم از کم رویی و خجولی نیز روبرو می شوید.
 

اعتماد به نفس چیست ؟

 
جالب اینجاست که کسانی که صفحه Self-Confidence‌ در ویکی‌پدیا را هم تنظیم کرده‌اند، نهایتاً به درک درستی از این مفهوم به‌ظاهر ساده نرسیده‌اند و کمابیش آن را با عزت نفس (Self-Esteem) اشتباه گرفته‌اند. که حتماً در آینده در این مورد کمکی به این سایت خوب خواهم رساند.
 

تفاوت عزت نفس و خودپنداری

 
در اکثر موارد این دو مفهوم به جای هم به کاربرده میشوند و در اصطلاحات عامیانه یک مفهوم در نظر گرفته میشوند در حالی که ذاتا باهم تفاوت دارند. خودپنداری مجموعه‌ای از عقاید فرد درباره خودش است. یعنی همان توصیفی که از خود دارد. مثلا اگر عنوان کنید چشمانتان آبی است و رنگ پوستتان گندمی است(اگر واقعا چنین باشد) این خودپنداری است. اصلی ترین وجه تمایز خودپنداری و عزت نفس در این است که در خودپنداری قضاوتی صورت نمیگیرد. مثلا اگر بگویید چشم من آبی است این خودپنداری است اما اگر مبنای قضاوتی پیدا کنید و بگویید چشم آبی بسیار جذاب است این عزت نفس است.
 

تفاوت عزت نفس و خودشیفتگی

 
عزت نفس نوعی ارزیابی ذهنی از خودمان است. اگر درست ارزیابی کنیم سلامت روانمان را به همراه دارد و اگر اشتباه کنیم، اختلال های شخصیتی را برای ما به همراه دارد. یکی از این اختلالات شخصیتی خوشیفته یا نارسیستیک است. افراد با شخصیت خودشیفته، در مورد خود بزرگنمایی و اغراق میکنند و خود را از آنچه واقعا هستند بزرگتر و توانمند تر معرفی میکنند. افراد خودشیفته برای احساس رضایت از زندگی نیازمند تعریف و تمجید دیگران هستند و اگر چنین نشود کلافه و عصبی میشوند. همچنین سطح احساس همدردی این افراد با دیگران بسیار پایین است.
 

عزت نفس خصیصه ای و موقعیتی

 
عزت‌نفس خصیصه‌ای: یک عزت نفس بنیادی و پایه است که عموما ریشه در تجارب کودکی فرد دارد. یعنی افرادی که عزت نفس خصیصه ای آنها پایین است، در بیشتر جنبه های زندگی خود احسای بد بودن میکنند. و این احساس نقص و اشکال داشتن در تاروپود فرد تنیده شده است.
 
عزت‌نفس موقعیتی: این نو عزت نفس کاملا وابسته به موقعیت است. مثلاً فرد به‌عنوان یک کارفرما یا یک فرد شاغل خود را مثبت ارزیابی میکند اما در مورد روابط عاطفی اش احساس نقص میکند.
 

عوامل اثرگذار بر روی عزت نفس

 
عوامل زیادی از جمله ویژگی های ذاتی افراد، شرایط خانوادگی، محیطی و … بر کاهش و یا افزایش عزت نفس افراد تاثیرگذار هستند. اما از اصلی ترین آیتم های شکل دهنده عزت نفس افراد شیوه فرزندپروری والدین او است. اگر والدین به هر دلیلی حتی از روی ناآگاهی رفتار صحیحی با کودک نداشته باشند و یا فرزند خود را تحقیر کنند، عزت نفس کودکشان تخریب شده و او اصطلاحا به طرحواره نقص و شرم دچار میشود. معمولا والدینی دچار این اشتباه تربیتی میشوند که خود عزت نفس پایینی داشته باشند. این مورد از ابتدای کودکی آغاز و معمولا تا پایان جوانی تاثیراتش همراه فرد باقی میماند و در بزرگسالی خود را به شکل احتلالات روانی نشان میدهد. طبق آخرین یافته‌های دانشمندان عزت نفس با کارکردهای مغز انسان نیز در ارتباط است.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟

 
عزت نفس چیست - افزایش عزت نفس
 
بسیاری افراد و حتی متخصصین را دیده ام که مفهوم اعتماد به نفس را به جای عزت نفس درک کرده اند و اصولا عزت نفس در ایران زیاد شناخته شده نیست. و افراد کاری برای بهبود حرمت نفس خود انجام نمی دهند. هرچند ما در تئوری برای عزت نفس و اعتماد بنفس تعاریف کاملاً متفاوتی داریم ولی واقعیت آن است که در روانشناسی بالینی تفاوت و مرز کاملا مشخص و دقیقی بین این دو وجود ندارد. دلیل اصلی آن هم به خاطر این بوده که عزت نفس و اعتماد بنفس آن‌چنان در هم تنیده و لابه‌لای هم هستند که مثل یک قاشق مخلوط نمک و شکر، هرچند دو عنصر کاملاً متفاوت و مشخصی هستند. فراموش نکنید که جدا کردن اعتماد به نفس و عزت نفس از هم هنگام کار بر روی روان و کارکرد ذهن بسیار سخت می‌نماید.بطور خلاصه کمبود اعتماد به نفس میوه و نتیجه عزت نفس پایین است. پس اگر عزت نفس پایینی دارید به احتمال زیاد در آینده ای نه چندان دور با مشکلاتی اعم از کم رویی و خجولی نیز روبرو می شوید.
 

اعتماد به نفس چیست ؟

 
جالب اینجاست که کسانی که صفحه Self-Confidence‌ در ویکی‌پدیا را هم تنظیم کرده‌اند، نهایتاً به درک درستی از این مفهوم به‌ظاهر ساده نرسیده‌اند و کمابیش آن را با عزت نفس (Self-Esteem) اشتباه گرفته‌اند. که حتماً در آینده در این مورد کمکی به این سایت خوب خواهم رساند.
 

تفاوت عزت نفس و خودپنداری

 
در اکثر موارد این دو مفهوم به جای هم به کاربرده میشوند و در اصطلاحات عامیانه یک مفهوم در نظر گرفته میشوند در حالی که ذاتا باهم تفاوت دارند. خودپنداری مجموعه‌ای از عقاید فرد درباره خودش است. یعنی همان توصیفی که از خود دارد. مثلا اگر عنوان کنید چشمانتان آبی است و رنگ پوستتان گندمی است(اگر واقعا چنین باشد) این خودپنداری است. اصلی ترین وجه تمایز خودپنداری و عزت نفس در این است که در خودپنداری قضاوتی صورت نمیگیرد. مثلا اگر بگویید چشم من آبی است این خودپنداری است اما اگر مبنای قضاوتی پیدا کنید و بگویید چشم آبی بسیار جذاب است این عزت نفس است.
 

تفاوت عزت نفس و خودشیفتگی

 
عزت نفس نوعی ارزیابی ذهنی از خودمان است. اگر درست ارزیابی کنیم سلامت روانمان را به همراه دارد و اگر اشتباه کنیم، اختلال های شخصیتی را برای ما به همراه دارد. یکی از این اختلالات شخصیتی خوشیفته یا نارسیستیک است. افراد با شخصیت خودشیفته، در مورد خود بزرگنمایی و اغراق میکنند و خود را از آنچه واقعا هستند بزرگتر و توانمند تر معرفی میکنند. افراد خودشیفته برای احساس رضایت از زندگی نیازمند تعریف و تمجید دیگران هستند و اگر چنین نشود کلافه و عصبی میشوند. همچنین سطح احساس همدردی این افراد با دیگران بسیار پایین است.
 

عزت نفس خصیصه ای و موقعیتی

 
عزت‌نفس خصیصه‌ای: یک عزت نفس بنیادی و پایه است که عموما ریشه در تجارب کودکی فرد دارد. یعنی افرادی که عزت نفس خصیصه ای آنها پایین است، در بیشتر جنبه های زندگی خود احسای بد بودن میکنند. و این احساس نقص و اشکال داشتن در تاروپود فرد تنیده شده است.
 
عزت‌نفس موقعیتی: این نو عزت نفس کاملا وابسته به موقعیت است. مثلاً فرد به‌عنوان یک کارفرما یا یک فرد شاغل خود را مثبت ارزیابی میکند اما در مورد روابط عاطفی اش احساس نقص میکند.
 

عوامل اثرگذار بر روی عزت نفس

 
عوامل زیادی از جمله ویژگی های ذاتی افراد، شرایط خانوادگی، محیطی و … بر کاهش و یا افزایش عزت نفس افراد تاثیرگذار هستند. اما از اصلی ترین آیتم های شکل دهنده عزت نفس افراد شیوه فرزندپروری والدین او است. اگر والدین به هر دلیلی حتی از روی ناآگاهی رفتار صحیحی با کودک نداشته باشند و یا فرزند خود را تحقیر کنند، عزت نفس کودکشان تخریب شده و او اصطلاحا به طرحواره نقص و شرم دچار میشود. معمولا والدینی دچار این اشتباه تربیتی میشوند که خود عزت نفس پایینی داشته باشند. این مورد از ابتدای کودکی آغاز و معمولا تا پایان جوانی تاثیراتش همراه فرد باقی میماند و در بزرگسالی خود را به شکل احتلالات روانی نشان میدهد. طبق آخرین یافته‌های دانشمندان عزت نفس با کارکردهای مغز انسان نیز در ارتباط است.

 

 


:: برچسب‌ها: عزت نفس , تقویت عزت نفس , افزایش عزت نفس , عزت به نفس ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

زندگی‌نامه بزرگان | جیم ران کیست ؟
جیم ران کیست؟ آیا تا کنون نام پدر فلسفه ی تجارت، کارآفرین موفق، نویسنده ی بنام، مدرس دوره های موفقیت که شاگردهای بنامی همچون آنتونی رابینز، دارن هاردی و … را در لیست خود دارد و سخنران انگیزشی، جیم ران مشهور به گوشتان خورده است؟ جیم ران معتقد است، رازهای موفقیت و توسعه فردی هدف ناخودآگاه تمام انسان‌هاست؛ حتی آن‌ها که به ندرت متوجه‌ آن می‌شوند و همچنین آن‌ها که با ذهن آگاه خود پذیرای آن می‌گردند. داستان زندگی جیم ران(Jim Rohn) بعنوان یکی از افراد موفق جهان که در ۱۷ سپتامبر ۱۹۳۰ به دنیا آمد، تبدیل به سرمشق بسیاری از افراد موفق ایرانی و جهان شده است. زندگینامه کامل جیم ران را در سایت راز موفقیت مطالعه کنید. جیم ران کارآفرین و نویسنده بود. سخنرانی‌های تاثیرگذار او موجب دلگرمی میلیون‌ها نفر شده و جرقۀ امید را در اجتماع روشن کرده است. اگرچه در ابتدا بسیار فقیر بود، با تلاش‌های بی‌دریغ و ارادۀ مصمم توانست در نهایت موفقیت و رفاه فراوانی به دست آورد. او اسطوری عزت نفس سالم و اعتماد به نفس کارآمد است. جیم ران بیش از ۴۰ سال از زندگی خود را صرف گسترش چشم‌اندازهای ابداعات خویش کرد. او ایده‌های خلاقانه‌ای مطرح می‌کرد و بدین ترتیب به افراد بسیاری کمک می‌نمود تا استراتژای مناسب برای زندگی خود را ایجاد نموده و به موفقیت‌های بزرگی دست یابند.

استعداد جیم ران در سخنرانی
سخنرانی‌های شیوا و هوش صریح جیم ران که موجب شهرت و عزتش شد، باعث شد تا به عنوان یکی از برترین اذهان فلسفی آمریکا شناخته شود. کتاب‌ها و برنامه‌های صوتی و تصویریِ متعددی که جیم ران منتشر نموده است، به مخاطبان کمک کرده تا ظرفیت‌های ذهنی خود را گسترش دهند و اعتقاد و اعتماد خود به توانایی‌های و مقاصد خویش را تقویت کنند و به اصطلاح، پایه ای افزایش اعتماد به نفس بسیاری از افراد موفق جهان را برنامه ریزی کرده است. در این راستا کتاب ۷ اثر از جیم ران معجزه ی نویسندگی او به حساب می آید. هر کسی که از توصیه‌های جیم ران پیروی کرد، در نهایت به مقام اجرایی بالایی در شرکت پارامونت رسیده است و همنشینی با این استاد بزرگ را راز موفقیت خود عنوان کرد. جیم ران افراد زیادی را در زمینۀ توسعۀ فردی آموزش داده است و به طور مستمر در زمینۀ آگاهی‌بخشی به مردم فعالیت کرده است. وی در ۵ دسامبر ۲۰۰۹ درگذشت.

جیم ران - شغل جیم ران - کتاب های جیم ران

زندگینامه کامل جیم ران
جیم ران در مزرعه‌ای در آیداهو به دنیا آمد و خانواده‌اش به هیچ عنوان مرفه نبود. مادرش کلر و پدرش امانوئل، جیم ران را به مدرسۀ محلی فرستادند. جیم متوجه شد که در آنجا چیزی به جز دانش عرف یاد نمی‌گیرد. مهارت‌های داستان‌گویی که از پدرش به ارث برده بود، کمک چندانی برای دستیابی به آن‌چه که می‌خواست به او نکرد. جیم ران در طی دوران تحصیل تاکید داشت که آن‌چه که می‌خواست را یاد نمی‌گرفت؛ منظورش زندگی و راز موفقیت در زندگی بود. جیم ران پس از یک سال دانشگاه را ترک کرد به دنبال یک شغل حقیقی گشت. هرچند که این کار باعث شد در سن ۲۵ سالگی کاملاً بی‌پول و بدهکار شود.

جیم ران و سفر به اوج
در این هنگام، ران نه‌تنها یک همسر بلکه پدر نیز بود و اصلاً نظری نداشت که باید در ادامه چکار کند. در همان دورانی که به سختی تلاش می‌کرد تا مایحتاج خانواده‌اش را تامین کند، از سوی دوستش به سمینار اِرل شوآف دعوت شد. از این نقطه بود که سفر ۵ سالۀ جیم ران برای خودشناسی آغاز شد و مرحله به مرحله پیش رفت. شوآف به صورت شخصی به آموزش ران پرداخت. او مسائلی همچون ارجحیت رشد فردی به شغل، فلسفۀ درآمد و برتر از همه، تغییر خویشتن را به وی آموزش می‌داد. آخرین مورد از همه مهم‌تر است زیرا برای ایجاد هرگونه تغییر در زندگی، ابتدا باید خود را تغییر داد.

مسیر زندگی جیم ران
بنابراین ران خود را با یک شیوۀ جدید زندگی تطبیق داد – مسیر مستمر توسعۀ فردی، افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس و رهایی از طرحواره های ناسازگار اولیه. درک این مسئله که می‌توان هر خواسته‌ای را به دست آورد، زمینی محکم زیر پای او قرار داد تا بر آن بایستد. ران در ابتدا فروشندۀ یک فروشگاه زنجیره‌ای بود. با این وجود، او به لحاظ ذهنی بر این مسئله آگاهی داشت که بهتر است فرد از کسب و کار خود سود به دست آورد تا اینکه حقوق بگیر دیگری باشد. به نظر می‌رسد که آخرین مرحله از زندگی شوآف صرف هدایت ران شده تا به فرد بهتری تبدیل شود، زیرا قبل از اینکه شوآف در سال ۴۹ فوت کند، در پنج سال پایانی عمزش به طور مستمر ران را تشویق می‌کرد تا میلیونر شود. از این رو، ران رویایی که شوآف برای او تجسم کرده بود را تحقق بخشید. هر چند که این داستان بسیار الهام‌بخش و جذاب به نظر می‌رسد، اما تمام این‌ها فقط شروع سفر ران می‌باشد.

جیم ران - زندگینامه جیم ران - زندگی نامه کامل جیم ران

در دهۀ ۶۰، ران به بورلی هیلز کالیفورنیا مهاجرت کرد و داستان خود را در یک کلوب تعریف کرد. آیا خاطرتان هست که گفتیم ران همیشه مهارت‌های داستان‌گوییِ فوق‌العاده‌ای داشته است؟ داستان او با عنوان «پسر اهل مزرعۀ آیداهو که به بورلی هیلز رسید» به خاطر تمام شنوندگان ماند. این قضیه باعث شد تا از سوی مدارس، دانشگاه‌ها و حتی جلسات مختلف برای او دعوتنامه ثبت نام گردد تا به عنوان سخنران حضور به هم رساند. در سال ۱۹۶۳، ران به طور مرتب شروع به سخنرانی کرد و از آن‌جا بود که به تدریج به عنوان یک سخنران بین‌المللی شناخته شد و در محافل مختلف در سراسر جهان مطرح شد و راز جذب پول و ثروت را آموخت.



:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

قانون کارما چیست؟
کارما – (به انگلیسیkarma) در فرهنگ هندو به مفهوم عملکرد فرد در زندگی است.
در قانون جذب نیز بر مفهوم قانون کارما بسیار تاکید شده است. کارما یک قانون انکار ناپذیر در هستی است. کارما در لغت از یک واژه سانسکریت به معنای بازگشت برگرفته شده است. قانون کارما ارتباط بین اعمال شما و سرنوشت شما را توضیح می دهد.
کارما یا همان قانون کارما را به زبان ساده می توان گفت «قانون علت و معلول» است. یعنی کسانی که به قانون کارما اعتقاد دارند باورشان این هست که در این دنیا نتایج اعمال خود را خواهند دید.

البته مفهوم کارما امروزه در کتاب های موفقیت بعنوان یک اصل و با عنوان «قانون کارما» به گونه های مختلفی تفسیر شده است که در سایت راز موفقیت کاربردی ترین تعریف قانون کارما ارائه خواهد شد.

کارما چیست، قوانین کارما، قانون کارما چیست؟-راز موفقیت

در حالت کلی در پاسخ به کسانی که میگویند کارما چیست باید اظهار داشت که قانون کارما بیانگر این است که اعمال شما آیندۀ شما را رقم می‌زنند. شاید شما هم شنیده باشید که بعضی از افراد اظهار می کنند: این سرنوشت ما بوده که زندگی این چنینی داشته باشیم یا مصیبت های زیادی نصیبمان بشود! اما قانون کارما نظر دیگری دارد: دلیل این مسئله که سرنوشت شما هرگز از پیش تعیین نشده، این است که شما ارادۀ آزاد دارید.

براساس قانون کارما امکان ندارد که آیندۀ شما از پیش تعیین شده باشد. از نظر قانون کارما چنین چیزی عادلانه نخواهد بود. زندگی به شما فرصت می‌دهد.
قانون کارما یکی از همان فرصت‌هاست. افرادی مثل هندوها که قانون کارما را قبول دارند بر اساس اصل تناسخ بر این باور هستند که کارما یا همان قانون کارما زندگی های بعدی شما را نیز تفسیر می کند. یعنی اگر شما امروز خوب زندگی کنید و با دیگران مهربان باشید و کار بد نکنید بر اساس قانون کارما در زندگی های بعدی نتایج آن را در زندگی خود شاهد خواهید بود. قانون کارما می گوید: افرادی که همیشه مصیبت می بینند و اتفاقات سریالی بدی برایشان رخ می هد، نتایج اعمال گذشته یا زندگی قبل (تناسخ) خود را تجربه می کنند.

قانون جذب کائنات نیز کارما را به این صورت تفسیر می کند که می گوید وقتی شما کارخوبی می کنید احساسی در شما ایجاد می شود که این حس خوب شرایطی را بوجود می آورد تا همان حس را مجددا تجربه کنید. دقیقاً قانون کارما در عملکرد بد و نامطلوب نیز عواقب بدی برای فرد خواهد داشت. این شما هستید که آینده خود را میسازید. قانون کارما میگوید اگر آینده خوبی میخواهید باید اکنون خوبی داشته باشید و به صورت مستمر به شکلی مثبت در جهت خواسته هایتان حرکت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

زندگینامه وین دایر بسیار جذاب است
در این مقاله قصد داریم زندگینامه وین والتر دایر – Wayne Walter Dyer معروف به وین دایر یکی از افراد موفق جهان و الهام بخش ترین سخنران دنیا را برای شما شرح دهیم. همچنین کتابهای وین دایر را معرفی می کنیم و شما با بهترین کتاب وین دایر و پرفروش ترین کتاب وین دایر آشنا می شوید. کتاب خاطراتی از بهشت وین دایر و کتاب قلمرو اشتباهات شما وین دایر جزو بهترین کتابهای وین دایر هستند که درباره آنها نیز کمی صحبت خواهیم کرد.اما به راستی بنظر شما راز موفقیت ون دایر در چیست؟ آیا در بحث مدیریت زمان عملکرد خوبی داشت؟ آیا انسان با پشتکاری بود؟ آیا فرد با استعدادی بود؟ آیا اهداف بزرگی را دنبال میکرد؟ آیا میتوانست افکار خود را مدیریت کند و قانون جذب را در مشت خود بگیرد؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا راز و رمز موفقیت ون دایر را بفهمید. وین دایر خاطراتی از بهشت خود را بسیار دوست دارد و برای آن ارزش زیادی قائل است. شاید جملات وین دایر به چشمتان خورده باشد که بسیار تاثیرگذار هستند. همچنین از وین دایر کتاب صوتی نیز وجود دارد که با جستجو در اینترنت حتما پیدا خواهید کرد. وین دایر کتابها را جزو لاینفک زندگی میداند و در مورد کتابهای خودش نیز گفتنی های زیادی دارد. کتابهای وین دایر pdf نیز دارد که می توانید تهیه کنید و از خواندن آنها لذت ببرید. درگذشت وین دایر که او را پدر انگیزه می نامند واقعا تاثربرانگیز است؛ در پایان مقاله سایت راز موفقیت درباره علت مرگ وین دایر هم توضیح داده شده است.

بیوگرافی وین دایر
وین دایر بزرگترین سخنران موفقیت

وین دایر نویسندۀ کتاب‌های خودیاری و سخنران انگیزشی اهل آمریکا بود. او را «پدر جنبش مدرن خودیاری» یا «پدر انگیزه» می‌خواندند. او بیشتر کودکی خود را در یتیم‌خانه‌ها سپری کرد اما همیشه می‌خواست که در زندگی پیشرفت کند. او از تجارب زندگی خود درس‌هایی فرا گرفت. بعد از اینکه مدرک خود را از دانشکدۀ مشاوره دانشگاه وین استیت دریافت کرد، به مشاوره مشغول شد. او مقالاتی منتشر کرد و یک کارزار درمانیِ خصوصی را راه‌اندازی کرد. سخنرانی‌های او شمار زیادی از دانشجویان را به سمت خود جلب می‌کرد. همین مسئله باعث شد به فکر مکتوب کردن اندیشه‌هایش بیفتد. اولین کتاب او با عنوان « قلمرو اشتباهات شما » منتشر شد. سپس با قدرت زیادی به ترویج کتاب خود مشغول شد و در کتاب‌فروشی‌ها به مصاحبه با رسانه‌ها پرداخت. او سخنرانی‌های خود را به صورت نوار صوتی منتشر کرد و در تاک شو‌ها حضور یافت. او تاکید داشت که در گناه غوطه‌ور نشویم و به خودشکوفایی و خوداتکایی روی آوریم. وی تا مدت‌ها در رابطه با معنویت سخنی نگفت. او ایده مسیح‌گون بودن یا بوداگون بودن را به جای مسیحی و بودایی معرفی کرد. او سه بار ازدواج کرد و هشت فرزند دارد.

کودکی و سال‌های اولیۀ زندگی وین دایر
وین دایر در ۱۰ می ۱۹۴۰ در دیترویت میشیگان به دنیا آمد. پدر و مادر او ملوین لایل و هزل آیرین دایر نام داشتند. او بیشتر کودکی خود را در یتیم‌ خانه‌ای در دیترویت گذارند. او درس خود را در دبیرستان دنبی به پایان رساند. در سال ۱۹۵۸ به ارتش ایالات متحدۀ آمریکا پیوست و به مدت پنج سال آن‌جا کار کرد. بعدها مدرک مشاوره خود را از دانشگاه وین استیت دریافت کرد.

شروع زندگی حرفه ای وین دایر
وین دایر حرفه خود را به عنوان مشاور دبیرستان دیترویت و استاد مشاورۀ دانشگاه سنت جان در نیویورک آغاز کرد. در عین حال که به عنوان یک استاد فعالیت می‌کرد، آثار خود را در قالب مقالات موفقیت به چاپ رسانید و درمان خصوصی خویش را آغاز نمود. اکثر سخنرانی‌های او بر افکار مثبت و صحبت‌های انگیزشی متمرکز بود که به شدت در میان دانشجویان دانشگاه سنت جان محبوبیت یافت. از او خواسته شد نظریه‌هایش را مکتوب کند و نتیجه آن چاپ کتاب اولش بنام «قلمرو خطاهای شما» بود و در سال ۱۹۷۶ منتشر گشت. با اراده‌ای محکم، پس از استعفا دادن از شغلش، یک تور عمومی را آغاز کرد. حضور او در کتابفروشی‌ها و مصاحبه باعث شد به یک شخصیت محبوب بدل شود و دیری نگذشت که به تاک شوهای تلویزیونی مثل «شوی امروز»، «شوی امشب» و «شوی اپرا وینفری» دعوت شد. برنامه‌های گفت‌وگو محور یا تاک شو سهم و جایگاه ویژه ای در میان بینندگان تلویزیونی دارد. او موفقیت کتاب‌هایش را با تورهای سخنرانی تکمیل کرد. یک مجموعه نوارهای صوتی راجع به سخنان و افکار انگیزشی منتشر کرد. او به نوشتن و انتشار کتاب ادامه داد.



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

تست اعتماد به نفس – خودکارآمدی

احتمالا پرسشی که در ذهن شما ایجاد شده این است که آیا خود کارآمدی بر توانایی انجام کارها اثر می‌گذارد؟
برای پاسخ به این پرسش کافی است تست اعتماد به نفس زیر را انجام دهید.

آزمون روانشناسی – سطح خود کارامدی شما چه میزان است؟

 

دستورالعمل انجام تست اعتماد به نفس – خودکارآمدی

 

در مورد هر سوال، پاسخی را انتخاب کنید که به بهترین شکل شما را توصیف می‌کند. لطفا صادقانه به پرسش‌ها پاسخ دهید (نه آنطور که فکر می‌کنید باید باشید یا آنطوری که درست به نظر می رسد)؛ نگران این نباشید که برخی پاسخ‌ها امتیازتان را پایین می‌آورد. (به پاسخ های ستون “اصلا”: ۱ امتیاز و “به ندرت”: ۲ امتیاز و “اغلب”:۳ امتیاز و “بسیار زیاد”:۴ امتیاز بدهید.)
در انتها مجموع امتیازات خود را جمع بزنید و در بخش تقسیر آزمون اعتماد به نفس، شرایط خود را ارزیابی کنید.

آزمون روانشناسی (آزمون عزت نفس و خودکار آمدی)
سوالات اصلا به ندرت اغلب بسیار زیاد
۱- بجای انجام کاری که معتقدم «درست» است، کاری را می‌کنم که از من انتظار می‌رود آن را انجام دهم.        
۲- وضعیت‌های جدید را با آرامش نسبی مدیریت می‌کنم.        
۳- در زندگی احساس نشاط و شادابی می‌کنم.        
۴- اگر کاری ناپسند به نظر رسد، از انجام آن اجتناب می‌کنم.        
۵- به تلاش کردن ادامه می‌دهم، حتی اگر دیگران تسلیم شوند.        
۶- اگر به سختی جهت یافتن راهکاری تلاش کنم، آن را خواهم یافت.        
۷- به اهدافی که تعیین کرده‌ام دست پیدا می‌کنم.        
۸- وقتی با دشواری روبرو می‌شوم، احساس ناامیدی و یاس می‌کنم.        
۹- من در دسته افرادی قرار می‌گیرم که سخت کار می‌کنند اما به اهدافشان نمی‌رسند.        
۱۰- مردم در مورد کارها و پیشرفت‌هایم فیدبک مثبت به من می‌دهند.        
۱۱- در یک فرآیند باید در مراحل ابتدایی موفقیت را حس کنم، وگرنه ادامه نمی‌دهم.        
۱۲- وقتی بر مشکل فائق می‌آیم، در مورد درس‌هایی که گرفته‌ام می‌اندیشم.        
۱۳- معتقدم اگر سخت کار کنم، به اهدافم می‌رسم.        
۱۴- با افرادی که مهارت‌ها و تجربیات مشابه دارند و آنها را موفق می‌دانم ارتباط دارم.        
جمع کل امتیازات        

تفسیر نتیجه آزمون اعتماد بنفس – خودکارآمدی 

 

  • امتیاز ۱۴ الی ۳۲ : شاید طرحواره نقص و شرم داشته باشید برای کسب اطمینان بیشتر حتما تست طرحواره یانگ را بدهید. دوست دارید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. به موفقیت‌هایی که در زندگی داشته‌اید نگاه عمیق‌تری داشته باشید. مایلید بیشتر به کارهایی که انجام داده‌اید توجه کنید؛ این امر وقت و توجه‌تان را به خود اختصاص می‌دهد و شما را از شناخت و استفاده از مهارت‌ها و توانایی‌ها باز می‌دارد. بخش مربوط به نکات روزمره جهت افزایش اعتماد به نفس این مقاله را بخوانید.
  • امتیاز ۳۳ الی ۴۸ : شناخت خوبی از مهارت‌های خود دارید و به توانایی‌های خود باور دارید. اما کمی نسبت به خود سخت‌گیر هستید و این مسئله مانع بهره‌ بردن از تجربیاتتان می‌شود. نکات مربوط به چگونگی بهبود اعتماد به نفس را مرور کنید.
  • امتیاز ۴۹ الی ۵۶: عالی! از هر تجربه به خوبی می‌آموزید و به موانع اجازه نمی‌دهید بر برداشت از خودتان اثر بگذارد. اما، باید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید، بنابراین از نکات زیر استفاده کنید تا همچنان مملو از موفقیت باقی بمانید.

 

چگونه اعتماد به نفس خود را بالا ببریم

اولا یادتان باشد اصلا مهم نیست :

  • اعتماد به نفس پایین دارید !
  • با اعتماد به نفس هستید یا نه !
  • چرا من اعتماد به نفس ندارم !
  • اعتماد به نفس من از کودکی ضعیف بوده !

«نظریه‌ی خود کارامدی باندورا» ابزار مناسبی برای بهبود برداشت خود از توانایی‌هایتان است. مهم نیست اکنون میزان اعتماد به نفس شما پایین است یا ضعیف است، می‌توانید آن را بهبود ببخشید. میتوانید آن را به اوج برسانید. اما باید بیش از دیگران به خود و توانایی‌هایتان اطمینان داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد